Hledat v komentářích

Investiční doporučení

Výsledky společností - ČR

Výsledky společností - Svět

IPO, M&A

Týdenní přehledy

 

Detail - rozhovor
Online rozhovor: Ptejte se finančního ředitele Zentivy, pana Petra Šulce!

Online rozhovor: Ptejte se finančního ředitele Zentivy, pana Petra Šulce!

13.06.2008 10:15
Autor: 

Právě jste vstoupili do online rozhovoru s panem Petrem Šulcem, finančním ředitelem společnosti Zentiva. Pan Šulc začne odpovídat na otázky čtenářů dnes v 10.30 hodin a rozhovor skončí ve 12:00 hodin. Otázky můžete klást po přihlášení kliknutím na zelené tlačítko a vyplněním formuláře.

Výsledky, dividendy, výhled, akvizice, veřejná nabídka PPF, důsledky reformy zdravotnictví... o těchto a dalších otázkách můžete diskutovat přímo s finančním ředitelem Zentivy, Petrem Šulcem!

Petr Šulc (nar. 1967), nastoupil do společnosti Zentiva v roce 2001 na post finančního ředitele. Před nástupem do společnosti byl v letech 1995 až 1997 zaměstnán jako finanční analytik ve společnosti AGA S/A v Brazílii. Poté přešel do společnosti AGA GAS s.r.o. v České republice, kde pracoval jako finanční ředitel a výkonný ředitel. V roce 2000 nastoupil na místo regionálního ředitele pro západní Evropu u německé společnosti Linde Gas AG, kde zůstal až do nástupu do Zentivy v roce 2001. V roce 1990 pan Šulc promoval v oboru ekonomie na Vysoké škole ekonomické v Praze a v roce 1991 v oboru práva na Karlově univerzitě.


Rozhovor je uzavřený

Upozornění:
* Redakce Patria.cz si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem. Otázky mohou být redakčně kráceny.
* Při psaní otázek se prosím podívejte na již položené, vyvarujte se posílání stejných dotazů.
* Z technických důvodů mohou být vaše dotazy zobrazeny se zpožděním.
* Otázky a odpovědi jsou řazeny chronologicky v textu tohoto článku. Položené otázky se rovněž zobrazí pod článkem v diskusi.
* Host bude odpovídat na otázky v pořadí v jakém přišly, redakce Patria.cz si však vyhrazuje právo výjimečně provádět selekci otázek a cenzuru. Děkujeme za pochopení. 

Aktualizace rozhovoru
  • Otázka (lékárník, 11:57) -
    Na jakých generických lécích právě pracujete? Kdy budou uvedeny na trh? Jaké máte další "provozní"plány?
  • Odpověď (Petr Šulc, 12:26) -
    Pracujeme na nejdůležitějších molekulách, kterým bude expirovat patentová ochrana. I v budoucnu se budeme zaměřovat na terapeutické oblasti, které jsou nejdůležitější pro primární péči. Konkrétní molekuly kvůli konkurenci prozrazovat nebudeme.
  • ---
  • Otázka (Houda, 11:49) -
    Dobrý den, dovolte otázku - vlastníte kromě Zentivy ještě nějaké jiné akcie?
  • Odpověď (Petr Šulc, 12:22) -
    Ano, ikdyž nadpoloviční většinu mého portfolia tvoří akcie Zentivy.
  • ---
  • Otázka (Radka Brož., 11:43) -
    Dobrý den, existuje nějaký důvopd na pozadí, proč Evropská agentura pro hodnocení léčivých přípravků neschválila Coxtral gel od Zentivy? Není v tom politika nebo konkurekce? Děkuji za vyjádření.
  • Odpověď (Petr Šulc, 12:16) -
    Schválení či zamítnutí preparátu je na farmaceutickém trhu běžným jevem a není nutné za tím vždy hledat politiku nebo konkurenci. Odborné důvody v rámci řízení o jednotlivých molekulách nechám raději na odbornících.
  • ---
  • Otázka (KONTO, 11:33) -
    Pane řediteli. Chtěl jsem se zeptat, jakým způsobem se společnost vypořádává s pohledávkami po lhůtě splatnosti. Děkuji, J. Zoubek
  • Odpověď (Petr Šulc, 12:13) -
    Pohledávky po lhůtě splatnosti řešíme s použitím všech dostupných prostředků na daném trhu. Od každodenního sledování jejich vývoje, přes jednání se zákazníky a použití prostředků k jejich motivaci zaplatit včas, až po pravní kroky, obvyklé na daném trhu.
  • ---
  • Otázka (petr201, 11:31) -
    Otázka (petr201, 10:57) -Dobry den, Zentiva provedla za posledni 3 roky akvizici v Rumunsku a Turecku. Presto se cena akcii pohybuje na urovnich pred nimi. Nemyslite si, ze z pohledu dlouhodobych akcionaru , tedy prave treba PPF, je naznak na "neschopnost managementu" opravneny? Odpověď (Petr Šulc, 11:13) -Díky akvizicím i organickému růstu jsme za posledních 5 let více než ztrojnásobili obrat společnosti a ve všech třech případech akvizic jsme dosáhli i profitability, kterou jsme plánovali. Z čistě československé společnosti vznikla úspěšná mezinárodní skupina. V té části východní Evropy, kde působíme, jsme v tuto chvíli největším generickým hráčem, což dává i dobrý potenciál pro další vývoj hodnoty společnosti pro akcionáře. Cena akcie před 4 lety byla 480,-. V záměru , který PPF zveřejnila ve své tiskové zprávě, jsem nenašel žádné náznaky na neschopnost managementu, ale naopak vyjádření podpory nastoupené strategii Zkopiroval jsem, predeslou nasi diskuzi a pokladam dodatecny dotaz. Ano, mate pravdu, Zentiva vyrostla je velkym hracem. Nicmene investory v prvni rade zajimaji bud to vyse divident, nebo hodnota akcie. Ve Vasem pripade, se oboje snizuje. Jak by jste tedy vysvetlil tuto situaci, kdyz se Zentiva tak slibne rozviji?
  • Odpověď (Petr Šulc, 12:06) -
    Dividendovou politiku v tuto chvíli neměníme. Hodnotu společnosti se snažíme zvyšovat především správnou strategií a efektivním hospodařením. Vývoj hospodaření není rovnoměrný a trhy, na kterých působíme, mají na jedné straně vysoký potenciál, ale zároveň jsou volatilní. Rok 2007 znamenal snížení hospodářských výsledků, ale také byl vytvořen základ pro další růst jak působením na stávajících trzích, tak i novou akvizicí v Turecku.
  • ---
  • Otázka (Aleš Nykodym, 11:30) -
    Dobrý den, Jak hodnotíte poměr Vaši vytvořené přidané hodnoty k tržbám a k osobním nákladům vzhledem ke konkurenci a k budoucímu vývoji. Kde jsou nejvyšší tlaky na růst nákladů? Děkuji
  • Odpověď (Petr Šulc, 11:59) -
    Ze střednědobého hlediska se v těchto ukazatelích řadíme k nadprůměru mezi farmaceutickými firmami. V roce 2007 byly tyto poměry nižší, nicméně díky akvizici v Turecku jsme se stali výrazně větší společností s potenciálem tyto poměrové ukazatele opět vylepšit, jak se nám to již povedlo i po předchozích dvou akvizicích.
  • ---
  • Otázka (, 11:28) -
    Vnímáte ve farmaceutickém sektoru, např. v terapeutické oblasti, velký konkurenční tlak? Jak se Zentivě daří konkurenci čelit a co v tomto směru chystáte do budoucna? Děkuji, Marta N.
  • Odpověď (Petr Šulc, 11:54) -
    Konkurence je na každém našem trhu jiná, ale nikdy se nedá říci, že by se nestupňovala. Nejlepší obranou je vždy být o krok před konkurencí. Konkrétní aktivity proti konkurenci Vám z pochopitelných důvodů neřeknu, ale mezi naše konkurenční výhody patří např. moderní a široké portfolio, konkurenceschopné výrobní náklady, unikátní pozice v oblasti primární péče na našich trzích a v neposlední řadě i pozice jedničky na našich trzích střední a východní Evropy, kterou jsme si za posledních několik let vydobyli.
  • ---
  • Otázka (Radofun, 11:26) -
    Dobry den. Ako pokrocila restruktralizacia a konsolidacia rumunskej a tureckej dcery? Zlepsila sa v Rumunsku platobna disciplina a distribucia vasich produktov na trh prostrednictvom vasich lokalnych partnerov?Predpokladate dalsie opravne polozky k pohladavkam na tychto trhoch v buducich mesiacoch?Dakujem
  • Odpověď (Petr Šulc, 11:53) -
    Na tuto otázku jsem již reagoval v předchozích odpovědích. Děkuji.
  • ---
  • Otázka (stock trader , 11:25) -
    Jakými argumenty byste mě nyní při ceně 1015 Kč za akcii, pane řediteli, přesvědčil jako individuálního investora, abych si koupil pát lotů akcií Zentiva? Díky, třeba se nechám zlákat.
  • Odpověď (Petr Šulc, 11:50) -
    Doporučení k nákupu z regulatorních důvodů dávat nemohu. Hodnotu společnosti, o které jsem přesvědčen, jsem se snažil popsat v předchozích odpovědích. Děkuji.
  • ---
  • Otázka (T.Novotný, 11:22) -
    Dobrý den, pane řediteli, máte nějaké srovnání, jaká je ve střední Evropě ziskovost farmaceutického sektoru ve srovnání s jinými sektory? A druhý dotaz -Proč jste si zvolil pro svou práci zrovna farmaceutickou firmu?
  • Odpověď (Petr Šulc, 11:45) -
    Farmaceutický sektor v Evropě patří k průměrně ziskovým oblastem průmyslu. V rozhodování mezi pracovními příležitostmi jsem volil spíše s ohledem na konkrétní společnost, ikdyž farmaceutický průmysl považuji za velice perspektivní a i to mělo na mé rozhodování vliv.
  • ---
  • Otázka (, 11:21) -
    Dobrý den, můžete mi prosím říct, jaký vliv má neustále zvyšující cena ropy a energie na Vaše ekonomické hospodaření. Děkuji Verča
  • Odpověď (Petr Šulc, 11:42) -
    Ceny energií nás ovlivňují spíše druhotně, jako všechny ostatní ekonomické subjekty, nicméně i díky tomuto faktoru není neomezený prostor k dalšímu snižování cen, které jsou již dnes jedny z nejnižších v Evropě.
  • ---
  • Otázka (J.Pelc, 11:20) -
    Dobrý den, jak vidíte obecně dlouhodobou budoucnost farmaceutického průmyslu - je zde ještě velký potenciál?
  • Odpověď (Petr Šulc, 11:38) -
    Prostor k růstu, zejména v oblasti primární péče ve střední a východní Evropě, je stále značný. Se zvyšováním kupní síly a změnou životního stylu bude stále větší prostor zejména v oblasti prevence.
  • ---
  • Otázka (Andy, 11:18) -
    Vazeny pane rediteli, opravdu jste spokojeni s tim ze za par mesicu budete ceska trojka ( za Novartisem a Roche) i diky reforme ( extremni tlak SUKL-a na ceny a uhrady generik)?
  • Odpověď (Petr Šulc, 11:30) -
    Naši spokojenost bych nerad komentoval, nicméně jednostrannost současné reformy je výhodnější spíše pro originátorské firmy než pro běžného pacienta. Nehledě na momentální pozici na trhu, ovlivněnou momentální reformou, jsme a i za několik let budeme rozhodujícím partnerem českého zdravotního systému, který dodává rozhodující množství léků pro běžné pacienty za přijatelné ceny. Navíc věřím, že za několik měsíců budeme určitě stále jedničkou a nikoliv trojkou na českém trhu.
  • ---
  • Otázka (LH, 11:17) -
    Dobrý den, osobní otázka trochu "mimo mísu" - jistě sám investujete, jak vidíte problém na trhu realit u nás a v USA? Myslíte, si jako, že ceny nemovistostí v ČR ještě porostou nebo spadnou :) děkuji. Lenka Horská
  • Odpověď (Petr Šulc, 11:27) -
    Nejsem odborníkem na reality, nicméně osobně si myslím, že podobná hypoteční krize, jako v USA, u nás v nejbližší době nenastane. Podstatnější pro českou ekonomiku jsou možná v tuto chvíli spíše větší inflační tlaky, které ovlivní i realitní trh.
  • ---
  • Otázka (Matěj Karoch, 11:10) -
    Pane řediteli, letos vyplatíte z loňského zisku 7,4 Kč dividendu na akcii, což je méně než loňských 11,5 korun. Jaký vývoj dividend očekáváte v budoucnosti? Máte nějakou jasnou dividendovou politiku ?
  • Odpověď (Petr Šulc, 11:25) -
    Dividendová politika, které byla zveřejněna poprvé při IPO v roce 2004 zůstává i nadále v platnosti. Vyplácíme mezi 15 až 20 % z čistého zisku.
  • ---
  • Otázka (, 11:01) -
    Jak hodlá Zentiva řešit problém nadměrného vytvoření zásob a nižší platební morálku na některých trzích, např. v Rumunsku či Bulharsku?
  • Odpověď (Petr Šulc, 11:22) -
    Společnost tento problém jako první z hráčů na rumunském trhu začala řešit v polovině roku 2007 a nyní můžeme hodnotit stav zásob v distribuci i stav pohledávek za uspokojivý. Bulharsko je novým trhem, na který jsme nedávno vstoupili a stav těchto položek pečlivě sledujeme a řídíme.
  • ---
  • Otázka (petr201, 10:57) -
    Dobry den, Zentiva provedla za posledni 3 roky akvizici v Rumunsku a Turecku. Presto se cena akcii pohybuje na urovnich pred nimi. Nemyslite si, ze z pohledu dlouhodobych akcionaru , tedy prave treba PPF, je naznak na "neschopnost managementu" opravneny?
  • Odpověď (Petr Šulc, 11:13) -
    Díky akvizicím i organickému růstu jsme za posledních 5 let více než ztrojnásobili obrat společnosti a ve všech třech případech akvizic jsme dosáhli i profitability, kterou jsme plánovali. Z čistě československé společnosti vznikla úspěšná mezinárodní skupina. V té části východní Evropy, kde působíme, jsme v tuto chvíli největším generickým hráčem, což dává i dobrý potenciál pro další vývoj hodnoty společnosti pro akcionáře. Cena akcie před 4 lety byla 480,-. V záměru , který PPF zveřejnila ve své tiskové zprávě, jsem nenašel žádné náznaky na neschopnost managementu, ale naopak vyjádření podpory nastoupené strategii.
  • ---
  • Otázka (Alex, 10:53) -
    Dobrý den, plánujete nějaké další zahraniční akvizice?
  • Odpověď (Petr Šulc, 11:10) -
    Příležitosti k dalším akvizicím vyhodnocujeme neustále, stejně jako další příležitosti k organickému růstu. V tuto chvíli nemám nic konkrétního ke zveřejnění.
  • ---
  • Otázka (Jan K., 10:47) -
    Dobrý den, valná hromada rozhodla, že Zentiva může provádět zpětný odkup akcií až do výše 2000 Kč na akcii. V jakém případě a z jakých důvodů budete tento odkup provádět ? Děkuji, JK
  • Odpověď (Petr Šulc, 11:09) -
    Na tuto otázku jsem již reagoval v předchozí odpovědi. Děkuji.
  • ---
  • Otázka (petr201, 10:45) -
    Dobrý den pane řediteli, chtěl bych se Vás zeptat, zdali je pro Vás přípustná spekulace o tom, že by Zentiva začla nakupovat vlastní akcie na trhu (mimo známý záměr plnění opčního programu), aby zkomplikovala další zesílení akcionářské pozice PPF?
  • Odpověď (Petr Šulc, 11:05) -
    Jak bylo uvedeno na valné hromadě minulý týden, k tomuto momentu představenstvo nerozhodlo o žádném jiném použití, než pro opční plán.
  • ---
  • Otázka (investor, 10:42) -
    Zdravím Vás pane řediteli, akcie Zentivy od poloviny roku 2007 poklesly z cca 1500 Kč na 1000 Kč. Co dělá management pro zyvšování ceny akcie, je vaše ocenění ve firmě nějakým způsobem zavěšeno na cenu akcie, jako je tomu jako např. v případě managementu ČEZu? Děkuji, investor
  • Odpověď (Petr Šulc, 10:53) -
    Během loňského roku jsme realizovali celou řadu opatření ke zlepšení hospodaření společnosti, např. výrazné zlepšení cashflow v Rumunsku, díky kterému celá skupina vykázala rekordní tvorbu volné hotovosti ve 4Q07 i 1Q08. Dále jsme zefektivnili fungování naší společnosti v Turecku novým zaměřením obchodní síly na moderní portfolio a jejím zeštíhlením (v roce 2007 jsme na trh uvedli 7 nových produktů a v roce 2008 plánujeme dalších 10). Zefektivnili jsme také výrobu např. na Slovensku a v Rumunsku, kde s nižším počtem zaměstnanců vyrábíme obdobné objemy jako v předchozím roce. Zefektivnili jsme i další obchodní jednotky, např. v Polsku, ČR a Rumunsku. Naopak jsme zvýšili počet obchodníků v Rusku, na Ukrajině a dalších zemích s vysokým růstem. Všechna tato opatření jsou zřetelně vidět na výsledcích za 4Q07 a 1Q08. Zainteresování managementu je zajištěno fungujícím opčním programem. Navíc jsou klíčoví manažeři společnosti dlouhodobými vlastníky našich akcíí. Valná většina mého vlastního portfolia je tvořena akciemi Zentivy.
  • ---
  • Otázka (KR, 10:40) -
    Jak vnimate nedavnou akvizici indicke Ranbaxy japonskou Daiichi za nasobek 37x 2008F P/E? Myslite ze takoveto nasobky jsou opodstatnene i pro region stredni a vychodni Evropy? Jak vnimate v tomto kontextu vasi rumunskou Zentiva SA? Děkuji.
  • Odpověď (, 10:51) -
    V každé akvizici jde především o důvody a přínosy pro obě strany a tím lze obvykle vysvětlit i konkrétní cenu. Naší akvizici v Rumunsku hodnotíme s odstupem téměř 3 let jako velice úspěšnou. Rumunsko zůstává i nadále jedním z velice zajímavých trhů ve východní Evropě.
  • ---
  • Otázka (Hezký, 10:37) -
    Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jestli nemůže mít na výsledky hospodaření a cenu akcie negativní dopad chystaná Julínkova zdravotní reforma. Druhá otázka - zdravotní pojišťovny budou méně doplácet na léky - může to mít negativní dopad na Zentivu ? Děkuji,
  • Odpověď (Petr Šulc, 10:44) -
    Tato zdravotní reforma je zaměřena na snížení spotřeby léků pro dlouhodobé chronické nemoci a naopak podporuje používání drahých léků, relativně pro úzké specializované indikace. Tím, jak jsem již uvedl, bude mít negativní vliv na běžné pacienty. V našem odhadu hospodaření již s dopady této reformy počítáme. Naše léky jsou už dnes ve valné většině případů výrazně levnější, než je průměr v okolních zemích, a proto ani tato reforma nebude mít výrazný vliv na další snižování cen(při stále dažších vstupech za energie, atd., to ani není možné), ale spíše bude znamenat vyšší doplatky zejména v oblasti prevence a chronických onemocnění.
  • ---
  • Otázka (pavel, 10:34) -
    Dobrý den, považujete nabídku PPF za férovou, když tržní cena akcií je o dost vyšší?
  • Odpověď (Petr Šulc, 10:43) -
    Z regulatorních důvodů se bohužel nemůžeme k nabídce, která ještě nebyla zveřejněna, vyjadřovat.
  • ---
  • Otázka (Martin, 10:33) -
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat jaký očekavate dopad reformy zdravotnictvi na hospodareni Zentivy a take kdy predpokladate zacit prodavat genericky ekvivalent Viagry? Dekuji a preji hezky den.
  • Odpověď (Petr Šulc, 10:37) -
    Největší dopad má zdravotní reforma podle mého názoru spíše na pacienty, neboť pro ně znamená vyšší doplatky. Jejich nižší poptávka, která tím pravděpodobně bude vyvolaná, snižuje samozřejmě také náš obrat v ČR. V roce 2008 předpokládáme snížení obratu v ČR oproti předchozímu roku kolem 5%. Generický ekvivalent Viagry již prodáváme v Turecku a letos začínáme na Ukrajině. V ČR jej začneme prodávat po vypršení patentové ochrany, na což si budeme muset ještě několik let počkat.
  • ---
  • Otázka (M.K., 10:31) -
    Dobrý den, jaký dopad má na hospodaření Zentivy silná koruna? Bude podle Vás dále posilovat?
  • Odpověď (Petr Šulc, 10:32) -
    Silná koruna je pro nás spíše nevýhodou. Vzhledem k tomu, že 3/4 našich prodejů je mimo ČR a vykazujeme v CZK , vypadá výsledek horší, než ve skutečnosti na místních trzích je. Např. v 1Q08 jsme rostli v CZK zhruba o 30 %, nicméně bez kurzového vlivu by tento nárůst byl zhruba 40 %. Naopak mírně pozitivní vliv má silná koruna na náklady ve výrobách mimo ČR (např. Rumunsko, Turecko), což negativní vliv koruny částečně kompenzuje.
  • ---
  • Otázka (, 10:27) -
    Jaký očekáváte dopad aktivit PPF na společnost Zentiva?
  • Odpověď (Petr Šulc, 10:30) -
    Vzhledem k tomu, že tato nabídka nebyla ještě ani zveřejněna, je těžké odhadovat jakékoliv dopady na společnost.
  • ---
  • Otázka (matrix, 10:25) -
    Dobrý den, jak hodnotíte letošní vývoj akcií Zentivy a jak to vidíte do budoucna? Děkuji.
  • Odpověď (Petr Šulc, 10:27) -
    Z pohledu hospodaření společnosti lze říci, že jsme v letošním roce vykázali výsledky podle našeho očekávání a věřím, že i ke spokojenosti investorů. Na hodnotu akcií jsou i jiné vlivy, než jen hospodaření společnosti. Proto si budoucí vývoj akcií neodvážím odhadovat a ze své pozice ani nesmím.
Aktualizace rozhovoru
Offline rozhovory
Podporou jsou ceny elektřiny, distribuce i prodej, říká po zlepšení výhledu ČEZ Martin Novák
08.08.2025 7:40
Energetická skupina ČEZ, nejvýznamnější titul pražské burzy, dosáhla v...
Finanční ředitel ČEZ Novák: Víme, že jsme dividendový titul. EDF učiní proti podpisu vše
16.05.2025 7:37
Skupina ČEZ dosáhla v prvním letošním čtvrtletí očištěného čistého zis...
Jsme infrastruktura podnikání i zrcadlo ekonomiky, říká zakladatel Accolade a čerstvý podnikatel roku Milan Kratina
11.03.2025 20:03
Accolade je jeden z největších investorů do průmyslových nemovitostí ...
Jiří Šperl pro Patria.cz: Výsledky KB dovolují atraktivní dividendu. Transformaci retailového bankovnictví teď zúročíme podílem na trhu

Online rozhovory

Váš názor
  • léky
    13.06.2008 11:57

    Na jakých generických lécích právě pracujete? Kdy budou uvedeny na trh? Jaké máte další "provozní"plány?
    zvonař
  •  
    13.06.2008 11:49

    Dobrý den, dovolte otázku - vlastníte kromě Zentivy ještě nějaké jiné akcie?
    Houda
  • cotrax
    13.06.2008 11:43

    Dobrý den, existuje nějaký důvopd na pozadí, proč Evropská agentura pro hodnocení léčivých přípravků neschválila Cotrax gel od Zentivy? Není v tom politika nebo konkurekce? Děkuji za vyjádření.
    zvonař
  • Dobrý den
    13.06.2008 11:33

    pane řediteli. Chtěl jsem se zeptat, jakým způsobem se společnost vypořádává s pohledávkami po lhůtě splatnosti. Děkuji, J. Zoubek
    KONTO
  •  
    13.06.2008 11:31

    Otázka (petr201, 10:57) -Dobry den, Zentiva provedla za posledni 3 roky akvizici v Rumunsku a Turecku. Presto se cena akcii pohybuje na urovnich pred nimi. Nemyslite si, ze z pohledu dlouhodobych akcionaru , tedy prave treba PPF, je naznak na "neschopnost managementu" opravneny? Odpověď (Petr Šulc, 11:13) -Díky akvizicím i organickému růstu jsme za posledních 5 let více než ztrojnásobili obrat společnosti a ve všech třech případech akvizic jsme dosáhli i profitability, kterou jsme plánovali. Z čistě československé společnosti vznikla úspěšná mezinárodní skupina. V té části východní Evropy, kde působíme, jsme v tuto chvíli největším generickým hráčem, což dává i dobrý potenciál pro další vývoj hodnoty společnosti pro akcionáře. Cena akcie před 4 lety byla 480,-. V záměru , který PPF zveřejnila ve své tiskové zprávě, jsem nenašel žádné náznaky na neschopnost managementu, ale naopak vyjádření podpory nastoupené strategii Zkopiroval jsem, predeslou nasi diskuzi a pokladam dodatecny dotaz. Ano, mate pravdu, Zentiva vyrostla je velkym hracem. Nicmene investory v prvni rade zajimaji bud to vyse divident, nebo hodnota akcie. Ve Vasem pripade, se oboje snizuje. Jak by jste tedy vysvetlil tuto situaci, kdyz se Zentiva tak slibne rozviji?
    petr201
  •  
    13.06.2008 11:30

    Dobrý den, Jak hodnotíte poměr Vaši vytvořené přidané hodnoty k tržbám a k osobním nákladům vzhledem ke konkurenci a k budoucímu vývoji. Kde jsou nejvyšší tlaky na růst nákladů? Děkuji
    Aleš Nykodym
  •  
    13.06.2008 11:28

    Vnímáte ve farmaceutickém sektoru, např. v terapeutické oblasti, velký konkurenční tlak? Jak se Zentivě daří konkurenci čelit a co v tomto směru chystáte do budoucna? Děkuji, Marta N.
    Marta N.
  •  
    13.06.2008 11:26

    Dobry den. Ako pokrocila restruktralizacia a konsolidacia rumunskej a tureckej dcery? Zlepsila sa v Rumunsku platobna disciplina a distribucia vasich produktov na trh prostrednictvom vasich lokalnych partnerov?Predpokladate dalsie opravne polozky k pohladavkam na tychto trhoch v buducich mesiacoch?Dakujem
    Radofun
  • proč???
    13.06.2008 11:25

    Jakými argumenty byste mě nyní při ceně 1015 Kč za akcii, pane řediteli, přesvědčil jako individuálního investora, abych si koupil pát lotů akcií Zentiva? Díky, třeba se nechám zlákat.
    zvonař
  •  
    13.06.2008 11:22

    Dobrý den, pane řediteli, máte nějaké srovnání, jaká je ve střední Evropě ziskovost farmaceutického sektoru ve srovnání s jinými sektory? A druhý dotaz -Proč jste si zvolil pro svou práci zrovna farmaceutickou firmu?
    T.Novotný
  •  
    13.06.2008 11:21

    Dobrý den, můžete mi prosím říct, jaký vliv má neustále zvyšěující cena ropy a energie na Vaše ekonomické hospodaření. Děkuji Verča
    WERDULA
  •  
    13.06.2008 11:20

    Dobrý den, jak vidíte obecně dlouhodobou budoucnost farmaceutického průmyslu - je zde ještě velký potenciál?
    J.Pelc
  •  
    13.06.2008 11:18

    Vazeny pane rediteli, opravdu jste spokojeni s tim ze za par mesicu budete ceska trojka ( za Novartisem a Roche) i diky reforme ( extremni tlak SUKL-a na ceny a uhrady generik)?
    Andy
  • reality
    13.06.2008 11:17

    Dobrý den, osobní otázka trochu "mimo mísu" - jistě sám investujete, jak vidíte problém na trhu realit u nás a v USA? Myslíte, si jako, že ceny nemovistostí v ČR ještě porostou nebo spadnou :) děkuji. Lenka Horská
    zvonař
  • dividendy
    13.06.2008 11:10

    Pane řediteli, letos vypaltíte z loňského zisku 7,4 Kč dividendu na akcii, což je méně než loňských 11,5 korun. Jaký vývoj dividend očekáváte v budoucnosti? Máte nějakou jasnou dividendovou politiku ?
    zvonař
  •  
    13.06.2008 11:01

    Jak hodlá Zentiva řešit problém nadměrného vytvoření zásob a nižší platební morálku na některých trzích, např. v Rumunsku či Bulharsku?
    Marta N.
  • povedené akvizice :-))
    13.06.2008 10:57

    Dobry den, Zentiva provedla za posledni 3 roky akvizici v Rumunsku a Turecku. Presto se cena akcii pohybuje na urovnich pred nimi. Nemyslite si, ze z pohledu dlouhodobych akcionaru , tedy pravetreba PPF je naznak na "neschopnost managementu" opravneny?
    petr201
  •  
    13.06.2008 10:53

    Dobrý den, plánujete nějaké další zahraniční akvizice?
    Alex
  • odkup
    13.06.2008 10:47

    Dobrý den, valná hromada rozhodla, že Zentiva může provádět zpětný odkup akcií až do výše 2000 Kč na akcii. V jakém případě a z jakých důvodů budete tento odkup provádět ? Děkuji, JK
    zvonař
  •  
    13.06.2008 10:45

    Dobrý den pane řediteli, chtěl bych se Vás zeptat, zdali je pro Vás přípustná spekulace o tom, že by Zentiva začla nakupovat vlastní akcie na trhu (mimo známý záměr plnění opčního programu), aby zkomplikovala další zesílení akcionářské pozice PPF?
    petr201
  • cena akcie
    13.06.2008 10:42

    Zdravím Vás pane řediteli, akcie Zentivy od poloviny roku 2007 poklesly z cca 1500 Kč na 1000 Kč. Co dělá management pro zyvšování ceny akcie, je vaše ocenění ve firmě nějakým způsobem zavěšeno na cenu akcie, jako je tomu jako např. v případě managementu ČEZu? Děkuji, investor
    zvonař
  •  
    13.06.2008 10:40

    Jak vnimate nedavnou akvizici indicke Ranbaxy japonskou Daiichi za nasobek 37x 2008F P/E? Myslite ze takoveto nasobky jsou opodstatnene i pro region stredni a vychodni Evropy? Jak vnimate v tomto kontextu vasi rumunskou Zentiva SA? Děkuji.
    KR
  • reforma
    13.06.2008 10:37

    Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jestli nemůže mít na výsledky hospodaření a cenu akcie negativní dopad chystaná Julínkova zdravotní reforma. Druhá otázka - zdravotní pojiš´tovny budou méně doplácet na léky - může to mít negativní dopad na Zentivu ? Děkuji,
    zvonař
  •  
    13.06.2008 10:34

    Dobrý den, považujete nabídku PPF za férovou, když tržní cena akcií je o dost vyšší?
    pavel
  •  
    13.06.2008 10:33

    Dobry den, chtel bych se zeptat jaky ocekavate dopad reformy zdravotnictvi na hospodareni Zentivy a take kdy predpokladate zacit prodavat genericky ekvivalent Viagry? Dekuji a preji hezky den.
    sokolmmm
  •  
    13.06.2008 10:31

    Dobrý den, jaký dopad má na hospodaření Zentivy silná koruna? Bude podle Vás dále posilovat?
    M.K.
  •  
    13.06.2008 10:27

    Jaky ocekavate dopad aktivit PPF na spolecnost Zentiva?
    investor Honanek
  •  
    13.06.2008 10:25

    Dobrý den, jak hodnotíte letošnívývoj akcií Zentivy a jak to vidíte do budoucna? Děkuji.
    matrix

Nejčtenější zprávy týdne

Sledujte nás na sociálních sítích

Facebook X LinkedIn Instagram Youtube

Právě diskutujete

Nejčtenější zprávy dne

Nejdiskutovanější zprávy týdne

Analýza dne

Braňo Soták: Nvidia doručila další várka superlativů, vůči AI cyklu zůstáváme optimisty
21.05.2026 15:10
Bez ohledu na nemastnou neslanou tržní reakci Nvidia z našeh...více