Hledat v komentářích

Investiční doporučení

Výsledky společností - ČR

Výsledky společností - Svět

IPO, M&A

Týdenní přehledy

 

Detail - rozhovor
Online rozhovor: Rektor VŠE - pan profesor Richard Hindls

Online rozhovor: Rektor VŠE - pan profesor Richard Hindls

10.10.2008 11:40
Autor: 

Právě jste vstoupili do rozhovoru s rektorem VŠE v Praze, panem Prof. Ing. Richardem Hindlsem, CSc. Vlastní rozhovor začíná ve 12:30 a bude trvat do 13:30. Otázky můžete klást již nyní po přihlášení kliknutím na zelené tlačítko a vyplněním formuláře. 

Dalo se současné finanční krizi předejít? Je způsob, jakým se regulátoři snaží krizi řešit, optimální? S jakými důsledky krize je ještě třeba počítat? Lze hledat nějaké vodítko či paralely v historii? Jak se krize projeví v České republice? Mají studenti VŠE dostatek informací o situaci na finančních trzích? Měly by se na vysokých školách platit poplatky za studium? Využijte této příležitosti a pošlete i vy svůj dotaz na pana profesora Hindlse!

Prof. Ing. Richard Hindls, CSc., vystudoval statistiku na VŠE a po deseti letech v České plánovací komisi se sem v roce 1987 vrátil. Docenturu získal jako vedoucí katedry statistiky a pravděpodobnosti v roce 1992, profesorem byl jmenován o šest let později. V roce 2001 se stal na Fakultě informatiky a statistiky děkanem. Podílel se na 33 publikacích, u nás i v zahraničí mu bylo vydáno více jak 130 článků. Z profesního hlediska se zajímá především o ekonomickou statistiku, národní účetnictví, analýzu marketingových průzkumů a statistických metod v auditingu a účetnictví. Je členem například Komory auditorů České republiky, Svazu účetních nebo Statistické rady ČR.


Rozhovor je uzavřený

Upozornění:
* Redakce Patria.cz si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem. Otázky mohou být redakčně kráceny.
* Při psaní otázek se prosím podívejte na již položené, vyvarujte se posílání stejných dotazů.
* Z technických důvodů mohou být vaše dotazy zobrazeny se zpožděním.
* Otázky a odpovědi jsou řazeny chronologicky v textu tohoto článku. Položené otázky se rovněž zobrazí pod článkem v diskusi.
* Host bude odpovídat na otázky v pořadí v jakém přišly, redakce Patria.cz si však vyhrazuje právo výjimečně provádět selekci otázek a cenzuru. Děkujeme za pochopení. 

Aktualizace rozhovoru
  • Otázka (, 12:31) -
    Jako studentka, která má zkušenosti z domácích i zahraničních univerzit (v západní Evropě a USA) se domnívám, že způsob výuky na našich univerzitách ještě stále zaostává za těmi zahraničními: přednášky i semináře jsou často málo prakticky zaměřeny, vyučují je - i přes určitá zlepšení - dost často učitelé, kteří ve svém oboru nejsou opravdovými odborníky, spojení univerzit a business sféry je i nadále dost malé a rovněž tak peníze vynakládané na vyšší vzdělání. Jaká vidíte východiska, jak se Vy osobně snažíte tyto rozdíly zmenšovat a v čem je podle Vás VŠE v tomto směru lepší než ostatní vysoké školy ekonomického zaměření? Děkuji za odpověď.
  • ---
  • Otázka (, 12:31) -
    Dobry den, jak vidite situaci na Islandu, bydlim zde totiz a nevim co nas ceka. Zajimal by me nazor odbornika od nas. Dekuji
  • ---
  • Otázka (, 12:21) -
    Pane profesore, je možné že Wall St. chce z nějakého důvodu vyvolat paniku?
  • Odpověď (Richard Hindls, 13:30) -
    Ne, to si rozhodně nemyslím.
  • ---
  • Otázka (investor, 12:08) -
    Vážený pane rektore, myslím, že ve včerejším tisku jsem četl, že VŠE připravuje MBA studium. Je již známé, kdy bude možné se k tomuto studiu přihlašovat a kolik bude stát? Děkuji, RR
  • Odpověď (Richard Hindls, 13:27) -
    Ano, je to tak, máme už všechny náležitosti k zahájení studia MBA na VŠE. Předpokládám, že se tak stane se začátkem letního semestru, tj. od 1. 2. 2009. Cena bude někde mezi 250-300 tis. Kč, může se ale lišit podle oborů studia. Blíže Vám k tomu může říci můj kolega p. prof. Ivan Nový, který je akademickým ředitelem programu MBA.
  • ---
  • Otázka (, 12:07) -
    Dobrý den pane profesore, mám na Vás dva dotazy: I když nejste jasnovidec, zajímalo by mě, jaký máte názor na gigant AIG /zda-li má tato společnost budoucnost, nebo nikoli/ a co si myslíte o společnosti KBC. Vlastním totiž desetiletý dluhopis této společnosti, který mi byl nabídnut bankou ČSOB před pár lety jako vysoce konzervativní nástroj pro zhodnocování volných fin. prostředků. V současnosti zbývá do splatnosti dlouhých 7 let..., a krásně se ukázalo, jak z konzervativního investičního nástroje se stává vysoce rizikový instrument. Ve finanční sféře, jak jistě sám víte, Vám nikdo pravdu neřekne a můj strach právě vyplývá z tohoto faktu: co když KBC padne? Nevím, co mám dělat, zda-li držet do splatnosti, nebo prodat. Aspoň vidíte - i člověk, který se chová zodpovědně, investuje konzervativně, najednou, aby se obával o svoje peníze... Neznám banky, proto se Vás ptám, co by jste udělal Vy, jestli se dá věřit KBC...
  • Odpověď (Richard Hindls, 13:24) -
    Ja nemám důvod k obavám o současný bankovní trh v České republice.
  • ---
  • Otázka (, 12:07) -
    nebylo by dobré si připomenout učení Marxe? Našlo by se jistě mnoho odpovědí na současnou situaci. Souhlasíte, aniž byste se musel obávat nařčení, že jste komunista?
  • Odpověď (Richard Hindls, 13:33) -
    (bez komentáře)
  • ---
  • Otázka (, 12:05) -
    Vazeny p. profesore, bude mit vliv bankrotu Islandu na statni dluhopisy. S pozdravm, Petric Milan
  • Odpověď (Richard Hindls, 13:18) -
    Nevím, že by Island vyhlásil bankrot. Prohlášení představitelů země znělo jinak.
  • ---
  • Otázka (, 12:05) -
    Pane profesore, je čas nakupovat nebo je to chytání padajícího nože. Co vy osobně říkáte na zákaz short sellingu v US, doporučil byste to i české burze? Myslíte si že pád PW o 14% za den je adekvátní finanční pozici firem?
  • Odpověď (Richard Hindls, 13:17) -
    Pád není adekvátní, je výsledkem zbytečné hysterie posledních dní. Během dvou tří týdnů očekávám obrat v zájmech investorů.
  • ---
  • Otázka (, 12:02) -
    Dobrý den, jak vnímáte akciové trhy a realitní trh ČR, myslíte si, že to byla bublina, která splaskla, nebo jenom šílenství a panika, také bych se rád zeptal, když se obchodují např. akcie developerských společností typu Orca atd. s 90% diskontem vůči čisté hodnotě aktiv NAV, jak je to z ekonomického hlediska, jestli v dlouhém období dochází k vyrovnání diskontů, taková arbitráž. Děkuji Radek Krčmář
  • Odpověď (Richard Hindls, 13:15) -
    Realitní trh u nás skutečně generuje (či v posledních 4-5 letech generoval) určité ceny bytů a dalších nemovitostí a já tyto ceny považuji za nadhodnocené. Jestliže pak na základě těchto cen někdo odhaduje ekonomickou pozici společností, je logické, že developeři se mohou v podmínkách, jaké nastaly nyní, dostat do propadu.
  • ---
  • Otázka (filini, 11:48) -
    Dobrý den, pane profesore. Mám na Vás dva dotazy: Na základě čeho usuzujete, že se jedná o finanční krizi (tím myslím, jak definujete fin. krizi) a zárověň, co je dle Vás příčinou krize (jedná-li se o krizi). Druhá otázka zní, myslíte si, že na finančních trzích převládá zbytečná panika? Děkuji za odpověd a přeji pěkný zbytek dne Filip Mrhálek
  • Odpověď (Richard Hindls, 13:10) -
    Rozhodně panika teď není na místě a není k ní důvod. Před 6-8 měsící přišel první signál v podobě hypoteční krize v USA, tam měla být reakce výraznější, byl to signál. Jestliže si banky či hypoteční ústavy v USA postupovaly "virtuální" penize bez odpovídající likvidity a přistupovaly zároveň na poskytování riskantních úvěrů, je to finanční problém, ukazující na nedostatečný dohled. Tam jsou kořeny. Ale k panice opravdu důvod není.
  • ---
  • Otázka (Pavel, 11:47) -
    Zkuste prosím odhadnout (vím, že to jde dost těžko), zda akciové trhy už našly své dno, popř. kdy k tomu může dojít.
  • Odpověď (Richard Hindls, 13:01) -
    To je samozřejmě těžká otázka, ale mám za to, že během dvou týdnů se situace finančních trhů už dost zklidní. Výkon jednotlivých ekonomik totiž není špatný (platí to i pro českou ekonomiku), tento fakt se někde musí projevit a to bude situaci postupně uklidňovat.
  • ---
  • Otázka (, 11:47) -
    Dobrý den pane profesore. Myslím, že současný finanční propad je jako lavina valící se dolů do údolí. Je naivní očekávat, že s několika bilióny USD, které do finančního systému (různou formou v poslední době) "napraly" centrální banky, lze zastavit lavinu. Lavinu způsobenou procesem delevering derivátů, které jsou v objemu tisíkrát převyšující veškerou dosavadní intervenci centr. bank. Banky si vzájemně vůbec nevěří a mezibankovní peněžní trh kolabuje (viz sazby Libor). V USA je prý jen otázkou dní, kdy dojde k uzavření veškerých bank (min. na 1 až 2 týdny), což samozřejmě vyvolá násilí v ulicích a zřejmě proto dojde i k vyhlášení stanného práva v USA. Mou otázkou je: "Jak očekáváte, že zareagují na tuto situaci banky a politici v Evropě (ČR) ???"
  • Odpověď (Richard Hindls, 13:05) -
    Na tuto otázku jsem v podstatě už odpověděl.
  • ---
  • Otázka (Detective, 11:40) -
    Fakta k Amero: První oficiální přiznání - Vicente Fox říjen 2007: http://www.youtube.com/watch?v=gYGrn0hZlCQ druhé - říjen 2007: http://www.youtube.com/watch?v=cnSMxKVk0V4 Amero in natura říjen 2008 zde: http://www.youtube.com/watch?v=ge2J2lNusJs Pane rektore, ptám se na Váš osobní názor: Myslíte, že případná výměna USD za Amero by mohla proběhnout v duchu Čs. měnové reformy 1953, tzn. za 50 jednotek dostali lidé 1 novou peněžní jednotku? Nebo myslíte, že přepočítání u akcií bude 1:1 a u hotovosti nějaký likvidační poměr?
  • Odpověď (Richard Hindls, 13:26) -
    (ponecháno bez komentáře)
  • Odpověď (Richard Hindls, 13:20) -
  • ---
  • Otázka (, 11:04) -
    Dobrý den pane profesore. Chtěl bych se Vás zeptat na konkrétní věc. Dnes, možná z důvodů propadu na pražské burze, bylo pozastaveno na čtvrt hodiny i obchodování s akciemi spol. AAA Auto a.s. Co se v takové situaci stane?Resp. plyne z toho i něco pro společnost AAA Auto jako takovou. Anebo plynulo by, kdyby bylo pozastaveno obchodování s jejich akciemi na delší dobu? Byly by přinuceni k nějakému kroku, anebo můžou dělat jako že se to fungování společnosti přímo netýká? Děkuji za odpověď.
  • Odpověď (Richard Hindls, 12:56) -
    To se v době, jaká je dnes, stává (nejen u nás, teď i Vídeň apod.), a stává se to občas i jindy, tj. "v lepších časech". Pozastavení bývají krátká a já jim přisuzuji především operativní význam pro uklidnění situace.
  • ---
  • Otázka (T0MAS, 11:00) -
    Dobry den, rad by som sa opytal co si myslite o buducom vyvoji kurzu ceskej koruny a kedy by podla Vas CR mala prijat EURO??? Dakujem za odpoved
  • Odpověď (Richard Hindls, 12:51) -
    Očekávám mírné oslabení koruny do konce roku 2008. V otázce EURA je už čas vyhlásit termín přijetí, ekonomické ukazatele České republiky nejsou nepříznivé (platí to i pro tzv. Mastricht. kritéria, snad teď s výjimkou inflace, ale i zde jsem pro další období optimista)
  • ---
  • Otázka (TBA, 10:59) -
    Dobrý den, pane profesore, dovolte mi otázku: Jaký je váš názor na efektivitu zvažované intervence státu v podobě vstupu /v USA/ do soukromých bank? Za předpokladu, že stát nezíská majoritní podíl. Děkuji předem za váš čas i vaši odpověď.
  • Odpověď (Richard Hindls, 12:49) -
    I nemajoritní vlastníci se podílejí na rozhodování. Efektivitu v současné situaci však spatřuji především v nutnosti uklidnit finanční trh a čelit případné panice, to je teď více, než nasměrovávání finančních toků.
  • ---
  • Otázka (T0MAS, 10:57) -
    Zdravim Vas Pan Profesor, som studentom posledneho rocnika VSE a absolvoval som u Vas aj prednasky statistiky. Zaujimalo by ma ci si myslite, ze to co robia v sucasnej dobe svetove banky a vlady, a sice ze do financneho sektoru pumpuju obrovske objemy penazi, je to prave co trhom pomoze alebo si myslite ze trhy by si poradily aj bez zasahu tychto autorit. Dakujem za odpoved a prajem prijemny den.
  • Odpověď (Richard Hindls, 12:45) -
    Zásahy mohou napomoci řešení finanční krize, v současné době především uklidněním situace. Myslím však, že státy měly více dbát na "prevenci", teď se staly už jen "hasičem". Je to jasná zpráva o tom, že otázky dohledu nad bankami, pojišťovnami a dalšími finančními institucemi budou vyžadovat nové přístupy.
  • ---
  • Otázka (, 10:46) -
    Myslite si, ze je realne, ze by v USA vyhlasili stanne pravo {Členům Kongresu bylo řečeno, že by mohli čelit stannému právu}, US dolar pojde na dno a na Americkom kontinente si vytvoria Americku uniu a novu menu AMERO {V auguste 2007 začali obiehať zvesti o tom, že štátna pokladnica Spojených štátov začala vyrábať Amero mince. 31. augusta 2007 začal Hal Turner, vlastník jedného internetového rádia a zástanca rôznych konšpiračných teórií tvrdiť, že obdržal Amero priamo od jednateľa štátnej pokladnice.} Aky vplyv by to malo na svetovu ekonomiku a na obchodovanie mien {FOREX}
  • Odpověď (Richard Hindls, 12:41) -
    Ne, stanné právo v USA není reálné.
  • ---
  • Otázka (, 10:43) -
    Dobrý den, v poslední době slýchávám o obrovských rozdílech v kvalitě výuky na Vaší škole, na vysokou rozdílnost obtížnosti fakult, jaký k tomu máte názor? Můj syn a dcera studují právě VŠE na odlišných fakultách a vidím i přes stejný přístup ke studiu odlišnou nutnost přípravy. V čem myslíte, že je problém?
  • Odpověď (Richard Hindls, 12:39) -
    Nemyslím si, že rozdíly mezi na VŠE jsou nějak zásadně významné. Každá disciplina má řadu specifik, stejně tak ekonomie. Ani třeba v lékařství nelze mluvit o stejné obtížnosti jednotlivých oborů. Navíc na VŠE existuje společný základ, některé předměty jsou tedy společné či sdílené řadou oborů, to rozdíly v obtížnosti stírá. Nicméně obory se liší v obsahu studia, to není nic mimořádného.
Aktualizace rozhovoru
Offline rozhovory
Podporou jsou ceny elektřiny, distribuce i prodej, říká po zlepšení výhledu ČEZ Martin Novák
08.08.2025 7:40
Energetická skupina ČEZ, nejvýznamnější titul pražské burzy, dosáhla v...
Finanční ředitel ČEZ Novák: Víme, že jsme dividendový titul. EDF učiní proti podpisu vše
16.05.2025 7:37
Skupina ČEZ dosáhla v prvním letošním čtvrtletí očištěného čistého zis...
Jsme infrastruktura podnikání i zrcadlo ekonomiky, říká zakladatel Accolade a čerstvý podnikatel roku Milan Kratina
11.03.2025 20:03
Accolade je jeden z největších investorů do průmyslových nemovitostí ...
Jiří Šperl pro Patria.cz: Výsledky KB dovolují atraktivní dividendu. Transformaci retailového bankovnictví teď zúročíme podílem na trhu

Online rozhovory

Váš názor
  •  
    10.10.2008 13:27

    DObrý den pane profesore, jsem student VŠE v posledním ročníku a chtěl bych se vás zeptat na dvě otázky. 1. Studuji vámi garantovaný obor na fakultě informatiky a statistiky, jsem velmi spokojen s úrovní vyuky, dosti ale postrádám poznatky o tom jak některé věci probíhají v praxi. Zároveň si myslim, že vyuka těchto oborů by měla být mnohem více zaměřena na zvládnutí modelačních a statistických softwarů(SAS, prophet, Matlab) jelikož v dnešní době to bez toho nejde ....nešlo by s tím něco udělat? 2. Nevíte zda bude mít fakulta informatiky a statistiky ples? před pár lety byl, ale od té doby nic.
    VP
  •  
    10.10.2008 13:16

    Dobrý den,proč ještě nikdo z ekonomů neoznačil opravdové viníky této situace .
  •  
    10.10.2008 13:09

    dobry den pane profesore, do jake miry si myslite ze je dnesni kastrofa na burzach zapricinena skutecnymi problemy bankovniho sektoru? nebo ma vetsi podil viny prilis neodbornych lidi na prilis odbornem trhu?
    pavel v.
  •  
    10.10.2008 13:09

    Dobrý den Za posledních pět let vzrostl index PX50 pětkrát. Myslíte si že tak rostla i hodnota těch kotovaných firem (či jejich dividend) nebo je to jen nafouknutá bublina vyhnaná přeprodeji, která se nyní vrací k normálu. Normální je vydat emisi slíbit dividendu a čekat na investora.
    bartaj
  • o VSE
    10.10.2008 13:08

    Dobry den, mam na Vas este jednu otazku na VSE. Chcel by som sa opytat ci neplanujete po zavedeni inac velmi dobreho informacneho systemu popracovat aj na hodnoteni kvality vyuky. Sam som absolvoval par prednasok na ktorych nezaspat nebolo mozne a zazil som uz tiez situaciu ze na prednasku kde bolo zapisanych 300 studentov v polovici semestra prisli dvaja... Nebolo to ani tak nezaujimavostou tem ale kvalitou prednasky... Je mozne s tym nieco urobit??? viem totiz ze sa to stale deje... a je to podla mna skoda a plytvanie priestorom... Myslim si ze by bolo dobre keby vyucujuci dostavali urcitu financnu odmenu v pripade navstevnosti ich prednasok ale samozrejme nie ked k tomu studentov prinutia rozdavanim listockou za ucast a podbnymi zaujimavymi praktikami...Dakujem za odpoved a prajem prijemny den
  • investice pedagogů
    10.10.2008 12:56

    Pane rektore, jelikož se nacházíme na webu finančním, zajímalo by mě, jak sofistikovaní lidé z Vaší branže investují, resp. kam ukládají peníze. Děkuji a zdravím Vás. Věra Kohoutová
    zvonař
  •  
    10.10.2008 12:53

    Dobrý den, Pane Profesore Chtěl bych se Vás zeptat na váš názor ohledně dalšího vývoje AIG na akciových trzích. Myslíte, že je reálné, aby vláda USA nechala tento mamutí podnik padnout i přes obrovské půjčky, které jí v uplynulých dnech poskytla? Děkuji za odpověď.
  • poplatky
    10.10.2008 12:48

    Dobrý den, pane rektore, jste zastáncem placení poplatků na vysokých školách a v jaké míře? děkuji, Martin.
    zvonař
  • krize
    10.10.2008 12:34

    Dobrý den, může se krize přenést do české republiky v plné míře a jak hodnbotíte dosavadní kroky ČNB (sazby beze změny) a vlády v dosavadní situaci? Děkuji za odpověď.
    zvonař
  • Vážený pane profesore,
    10.10.2008 12:31

    jako studentka, která má zkušenosti z domácích i zahraničních univerzit (v západní Evropě a USA) se domnívám, že způsob výuky na našich univerzitách ještě stále zaostává za těmi zahraničními: přednášky i semináře jsou často málo prakticky zaměřeny, vyučují je - i přes určitá zlepšení - dost často učitelé, kteří ve svém oboru nejsou opravdovými odborníky, spojení univerzit a business sféry je i nadále dost malé a rovněž tak peníze vynakládané na vyšší vzdělání. Jaká vidíte východiska, jak se Vy osobně snažíte tyto rozdíly zmenšovat a v čem je podle Vás VŠE v tomto směru lepší než ostatní vysoké školy ekonomického zaměření? Děkuji za odpověď.
    Marta N.
  • Island
    10.10.2008 12:31

    Dobry den, jak vidite situaci na Islandu, bydlim zde totiz a nevim co nas ceka. Zajimal by me nazor odbornika od nas. Dekuji
    Jukon
  •  
    10.10.2008 12:21

    Pane profesore je možné že Wall St. chce z nějakého důvodu vyvolat paniku?
    Nov
  • Amero - detail s větším rozlišením
    10.10.2008 12:10

    http://www.youtube.com/watch?v=9FVShoJWNGg&feature=related
    Detective
  • MBA
    10.10.2008 12:08

    Vážený pane rektore, myslím, že ve včerejším tisku jsem četl, že VŠE připravuje MBA studium. Je již známé, kdy bude možné se k tomuto studiu přihlašovat a kolik bude stát ? Děkuji, RR
    zvonař
  •  
    10.10.2008 12:07

    Dobrý den pane profesore, mám na Vás dva dotazy: I když nejste jasnovidec, zajímalo by mně, jaký máte názor na gigant AIG /zda-li má tato společnost budoucnost, nebo nikoli/ a co si myslíte o společnosti KBC. Vlastním totiž desetiletý dluhopis této společnosti, který mi byl nabídnut bankou ČSOB před pár lety jako vysoce konzervativní nástroj pro zhodnocování volných fin. prostředků. V současnosti zbývá do splatnosti dlouhých 7 let..., a krásně se ukázalo, jak z konzervativního investičního nástroje se stává vysoce rizikový instrument. Ve finanční sféře, jak jistě sám víte, Vám nikdo pravdu neřekne a můj strach právě vyplývá z tohoto faktu: co když KBC padne? Nevím, co mám dělat, zda-li držet do splatnosti, nebo prodat. Aspoň vidíte-i člověk, který se chová zodpovědně, investuje konzervativně, najednou aby se obával o svoje peníze..... . Neznám banky, proto se Vás ptám, co by jste udělal Vy, jestli se dá věřit KBC....
    Mats Person
  • Nebylo by dobré
    10.10.2008 12:07

    si připomenout učení Marxe? Našlo by se jistě mnoho odpovědí na současnou situaci. Souhlasíte, aniž byste se musel obávat nařčení že jste komunista?
    Templ
  • Krize na Islandu
    10.10.2008 12:05

    Vazeny p.profesore Bude mit vliv bankrotu Islandu na statni dluhopisy. S pozdravm Petric Milan
  • čas?
    10.10.2008 12:05

    Pane profesore, je čas nakupovat nebo je to chytání padajícího nože. Co vy osobně říkáte na zákaz short sellingu v US, doporučil byste to i české burze? Myslíte si že pád PW o 14% za den je adekvátní finanční pozici firem?
    Ing Havlíček
  • Fin. situace
    10.10.2008 12:02

    Dobrý den, jak vnímáte akciové trhy a realitní trh čr, myslíte si že to byla bublina která splaskla nebo jenom šílenství a panika, také bych se rád zeptal když se obchodují např. akcie developerských společností typu Orca atd s 90% diskontem vůči čisté hodnotě aktiv NAV, jak je to z ekonomického hlediska, jestli v dlouhém období dochází k vyrovnání diskontů, taková arbitráž. Děkuji Radek Krčmář
    Radek krčmáš
  •  
    10.10.2008 11:48

    Dobrý den, pane profesore. Mám na Vás dva dotazy: Na základě čeho usuzujete, že se jedná o finanční krizi (tím myslím, jak definujete fin. krizi) a zárověň, co je dle Vás příčinou krize (jedná-li se o krizi) Druhá otázka zní, myslíte si, že na finančních trzích převládá zbytečná panika? Děkuji za odpověd a přeji pěkný zbytek dne Filip Mrhálek
    filini
  • "Bankovní prázdniny" + stanné právo v USA
    10.10.2008 11:47

    Dobrý den pane profesore. Myslím, že současný finanční propad je jako lavina valící se dolů do údolí. Je naivní očekávat, že s několika bilióny USD, které do finančního systému (různou formou v poslední době) "napraly" centrální banky, lze zastavit lavinu. Lavinu způsobenou procesem delevering derivátů, které jsou v objemu tisíkrát převyšující veškerou dosavadní intervenci centr. bank. Banky si vzájemně vůbec nevěří a mezibankovní peněžní trh kolabuje (viz sazby Libor). V USA je prý jen otázkou dní, kdy dojde k uzavření veškerých bank (min. na 1 až 2 týdny), což samozřejmě vyvolá násilí v ulicích a zřejmě proto dojde i k vyhlášení stanného práva v USA. Mou otázkou je : "Jak očekáváte, že zareagují na tuto situaci banky a politici v Evropě (ČR) ???"
    Pavel
  • Akciové trhy
    10.10.2008 11:47

    Zkuste prosím odhadnout(vím že to jde dost těžko) zda akciové trhy už našly své dno,popř.kdy k tomu může dojít.
    Paul
  • Amero in detail
    10.10.2008 11:44

    In detail zde: http://www.youtube.com/watch?v=bGah_LNUBF4&feature=related
    Detective
  • Amero - fakta a otázka pro pana rektora
    10.10.2008 11:40

    Fakta k Amero: První oficiální přiznání - Vicente Fox říjen 2007: http://www.youtube.com/watch?v=gYGrn0hZlCQ druhé - říjen 2007: http://www.youtube.com/watch?v=cnSMxKVk0V4 Amero in natura říjen 2008 zde: http://www.youtube.com/watch?v=ge2J2lNusJs pane rektore, ptám se na Váš osobní názor: Myslíte, že případná výměna USD za Amero by mohla proběhnout v duchu Čs. měnové reformy 1953, tzn. za 50 jednotek dostali lidé 1 novou peněžní jednotku ? Nebo myslíte, že přepočítání u akcií bude 1:1 a u hotovosti nějaký likvidační poměr?
    Detective
  • AAA Auto
    10.10.2008 11:04

    Dobrý den pane profesore.Chtěl bych se Vás zeptat na konkrétní věc.Dnes,možná z důvodů propadu na pražské burze,bylo pozastaveno na čtvrt hodiny i obchodování s akciemi spol. AAA Auto a.s.Co se v takové situaci stane?Resp.plyne z toho i něco pro společnost AAA Auto jako takovou.Anebo plynulo by,kdyby bylo pozastaveno obchodování s jejich akciemi na delší dobu?Byly by přinuceni k nějakému kroku,anebo můžou dělat jako že se to fungování společnosti přímo netýká?Děkuji za odpověď.
    Filip
  • kurz ceskej koruny
    10.10.2008 11:00

    Dobry den, rad by som sa opytal co si myslite o buducom vyvoji kurzu ceskej koruny a kedy by podla Vas CR mala prijat EURO??? Dakujem za odpoved
  •  
    10.10.2008 10:59

    Dobrý den, pane profesore, dovolte mi otázku : Jaký je váš názor na efektivitu zvažované intervence státu v podobě vstupu /v USA/ do soukromých bank ? Za předpokladu, že stát nezíská majoritní podíl. Děkuji předem za váš čas i vaši odpověď.
    TBA
  • konat ci nekonat ???
    10.10.2008 10:57

    Zdravim Vas Pan Profesor, som studentom posledneho rocnika VSE a absolvoval som u Vas aj prednasky statistiky. Zaujimalo by ma ci si myslite ze to co robia v sucasnej dobe svetove banky a vlady, a sice ze do financneho sektoru pumpuju obrovske objemy penazi je to prave co trhom pomoze alebo si myslite ze trhy by si poradily aj bez zasahu tychto autorit. Dakujem za odpoved a prajem prijemny den.
  • USA, AMERO a stanne pravo
    10.10.2008 10:46

    Myslite si ze je realne ze by v USA vyhlasili stanne pravo {Členům Kongresu bylo řečeno, že by mohli čelit stannému právu}, US dolar pojde na dno a na Americkom kontinente si vytvoria Americku uniu a novu menu AMERO {V auguste 2007 začali obiehať zvesti o tom, že štátna pokladnica Spojených štátov začala vyrábať Amero mince. 31. augusta 2007 začal Hal Turner, vlastník jedného internetového rádia a zástanca rôznych konšpiračných teórií tvrdiť, že obdržal Amero priamo od jednateľa štátnej pokladnice.} Aky vplyv by to malo na svetovu ekonomiku a na obchodovanie mien {FOREX}
  • obtížnost
    10.10.2008 10:43

    Dobrý den, v poslední době slýchávám o obrovských rozdílech v kvalitě výuky na Vaší škole, na vysokou rozdílnost obtížnosti fakult, jaký k tomu máte názor? Můj syn a dcera studují právě VŠE na odlišných fakultách a vidím i přes stejný přístup ke studiu odlišnou nutnost přípravy. V čem myslíte že je problém?

Nejčtenější zprávy týdne

Sledujte nás na sociálních sítích

Facebook X LinkedIn Instagram Youtube

Právě diskutujete

Nejčtenější zprávy dne

Nejdiskutovanější zprávy týdne

Analýza dne

Braňo Soták: Nvidia doručila další várka superlativů, vůči AI cyklu zůstáváme optimisty
21.05.2026 15:10
Bez ohledu na nemastnou neslanou tržní reakci Nvidia z našeh...více