Hledat v komentářích

Investiční doporučení

Výsledky společností - ČR

Výsledky společností - Svět

IPO, M&A

Týdenní přehledy

 

Detail - rozhovor
Online rozhovor s předsedou SOS ORCO o situaci Orco Property Group

Online rozhovor s předsedou SOS ORCO o situaci Orco Property Group

17.06.2009 14:00
Autor: 

Výsledky hospodaření společnosti Orco Property Group, která v březnu získala bankrotovou ochranu před věřiteli od pařížského soudu, poukázaly na vážnost situace tohoto developera. Uklidnění se akcionáři Orca nedočkali ani v doprovodném slovu auditora, kde v souvislosti s budoucností firmy zazněly pochybnosti ohledně možnosti dalšího fungování. Společnost Orco Property Group již na konci dubna oznámila, že vstoupila do exkluzivního jednání s americkou investiční společností Colony Capital, jenž by měla firmě poskytnout potřebnou kapitálovou injekci.

Jak se na poslední vývoj situace developerské firmy Orco dívá předseda sdružení minoritních akcionářů SOS ORCO Luboš Smrčka? Jaká by byla nejlepší cesta ze současných problémů z pohledu akcionářů Orca? Jak hodnotí SOS ORCO obvinění z manipulace s trhem?

Na tyto a další otázky se budete moci zeptat přímo předsedy SOS ORCO. Luboš Smrčka bude zodpovídat Vaše dotazy v rámci online rozhovoru na serveru www.patria.cz od 14:00 do 15:00. Otázky však můžete klást i před začátkem rozhovoru vyplněním formuláře, který se vám zobrazí po přihlášení kliknutím na zelené tlačítko.

Ing. Luboš Smrčka, CSc.: Odborný asistent na Fakultě podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické v Praze. V osmdesátých letech se věnoval vědecké práci v oblasti přírodních věd, po převratu v roce 1989 se začal zabývat stále více také ekonomickými otázkami a to jak v rovině teoretické, tak především praktické. Od roku 1993 se ekonomikou i živí - postupně se stal mimo jiné držitelem licence daňového poradce, makléřského oprávnění. certifikovaným bilančním účetním, je soudním znalcem v oboru ekonomika se zaměřením na problematiku oceňování akcií a podniků. Je autorem knih „Osobní a rodinné finance“ (2007) a „Rodinný rozpočet a společnost spotřeby“ (2008). Pravidelně publikuje v Hospodářských novinách a dalších ekonomicky zaměřených sdělovacích prostředcích.


Rozhovor je uzavřený

Upozornění:
* Redakce Patria.cz si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem. Otázky mohou být redakčně kráceny.
* Při psaní otázek se prosím podívejte na již položené, vyvarujte se posílání stejných dotazů.
* Z technických důvodů mohou být vaše dotazy zobrazeny se zpožděním.
* Otázky a odpovědi jsou řazeny chronologicky v textu tohoto článku. Položené otázky se rovněž zobrazí pod článkem v diskusi.
* Host bude odpovídat na otázky v pořadí v jakém přišly, redakce Patria.cz si však vyhrazuje právo výjimečně provádět selekci otázek a cenzuru. Děkujeme za pochopení. 

Aktualizace rozhovoru
  • Otázka (Aleš, 14:53) -
    Pokud jednání s Colony Capital dopadnou úspěšně, do jisté míry poškodí drobné akcionáře, ale protože momentálně udělají pro Orco nejdůležitější věc: dolejí kapitál, v globálu akcionářům pomůžou. Nemyslím si, že tuto investici by Američané dělali a nevěděli co umí pan Ott. Problém tady je, že Sos Orco podtrhuji bohužel nenabízí lepší injekci pro Orco, než nabízí pan Ott, a zatím mě bohužel Vaše argumenty nijak nepřesvědčili, že máte v ruce účinný nástroj ke změně "poměrů". Technicky je skoro nemožné drobné akcionáře jednoduše spojit! Nebo to pan Ott neví?
  • Odpověď (Luboš Smrčka, 15:38) -
    Pan Ott ví, že je těžké spojit drobné akcionáře, ale to je jiná otázka. Vstup Colony by možná, říkám možná, znamenal z psychologických důvodů růst akcií, ale krátkodobě a nepodloženě ekonomickými parametry, které tato dohoda má. Pro některé akcionáře by to možná mohlo znamenat příležitost k exitu z firmy, nicméně pouze pro velmi malou část. Jestli by dlouhodobě pomohlo Colony Capital k růstu ceny akcií, o tom velmi hluboce pochybuji. Jsem zvědav, zda příští týden opravdu ze strany Colony dojde k navýšení kapitálu a jsem velmi zvědavý, jak ho potom bude chtít pan Ott předložit k jednání akcionářům. SOS ORCO nikdy netvrdilo, že má jednoduché řešení, že někdo přijde a nalije do ORCO potřebné peníze. My jsme přesvědčeni, že ekonomiku je třeba dělat drobnou prací, v tomto případě dohodou s věřiteli, ořezáváním nákladů, šetřením, zvyšováním produktivity práce a vším tím, co mnoho lidí dělá nerado, ale bez čeho nelze dlouhodobě dosahovat zisku. Orco potřebuje dietu a odříkání, dobré obchody a kvalitní vedení.
  • ---
  • Otázka (burzián, 14:40) -
    Dobrý den, říkáte, že jednání s Colony Capital je pro menšinové akcionáře nevýhodné. Bude tedy výhodnější pokud dojde k bankrotu společnosti a na menšinové akcionáře nezbude nic? Co je tedy nejlepší řešení v současné situaci? Odpuštění části dluhů věřitelů (udělají to, pokud se budou uspokojovat nejdříve jejich pohledávky?) a další kroky ?. Co by jste navrhoval Vy pokud by jste byl ve vedení společnosti? Chápu, že společnost potřebuje hotovost, ale kde ji vzít? Děkuji za odpověď
  • Odpověď (Luboš Smrčka, 15:27) -
    Nechci do vedení společnosti - to za prvé. Za druhé - v rozporu mezi nabídkou Colony a ukončením činnosti ORCO nemluvíme o bankrotu, ale o likvidaci. Z ní by měli současní akcionáři určitý kladný výsledek, jak říkám, zřejmě menší než deset eur, nicméně podle vyjádření auditora tam bylo 31.12.2008 čisté obchodní jmění na akcii 43 eura, takže by to měla být likvidace výhodnější než naředění podílů za oznámených podmínek. ORCO potřebuje důvěryhodné vedení, odklad splátek, tím finanční konsolidaci a čas na restrukturalizaci a následně - pokud to bude výhodné - vstup nového partnera.
  • ---
  • Otázka (Aleš, 14:37) -
    Připusťme, že máte pravdu pane inženýre, vyměníte vedení, a co pak? Dobře víte, že bez dalšího "nalití peněz" do ORCA se nic nezachrání. Máte investora? Nemusíte říkat koho (chápu nutnost vše neprozrazovat dopředu!). Pokud investora nemáte, rozumím pochybnostem kolem SOS Orca, nic jiného než další kapitál firmu nezachrání před krachem!!! Jde tady o to, kdo ovládne Orco, které je teď k mání (celý obrovský majetek Orca) za "směšné" nalítí peněz do ORCA? Děkuji za reakci a ORCU přeji dlouhý život!
  • Odpověď (Luboš Smrčka, 15:23) -
    Také ORCU přejeme dlouhý život a drahé akcie. Máte naprostou pravdu - jenom s tím, že podle nás je naprosto rozhodující dohoda s věřiteli, která by snížila zásadním způsobem tlak na cash flow společnosti a umožnila ji přežít. Otázka nového kapitálu není proto naprosto klíčová, samozřejmě příchod investora za podmínek výhodných pro stávající akcionáře by byl vhodný, ale prolongování hrozících splátek a zvládnutí dluhové služby je podstatnější. ORCO totiž má určité cash flow a jisté příjmy, které v případě trpělivosti věřitelů mohou stačit pro přečkání současné realitní krize.
  • ---
  • Otázka (Mira, 14:08) -
    Dobré odpoledne, co byste radil drobnému akcionáři s průměrnou cenou cca 1500,- Kč? Prodat nyní, kdy to ještě lze nebo věřit, že se z toho společnost dostane? Díky za názor
  • Odpověď (Luboš Smrčka, 15:17) -
    Podstatný je práh bolestivosti každého akcionáře - jak tato ztráta bolí a zda ho zachráněných deset procent z investice finančně posílí. Pokud jde o irelevantní sumu z hlediska celkového majetku, pak zřejmě stojí za to riskovat dál. Nicméně o cenách akcií můžeme s jistotou říci jediné, totiž že budou kolísat. A proto nikdy neodhaduji jinak, než pro své vlastní účely. Doporučuji navštívit internet a podívat se na procentní úspěšnost ochranné lhůty ve Francii, zjistit si kolik ze společností, které se do této lhůty dostaly, neskončilo konkurzem. Tato čísla hovoří za vše.
  • ---
  • Otázka (Investor z lidu, 13:58) -
    Je podle Vás šance, že se jednou v budoucnosti bude ORCO obchodovat za 3.500 CZK, jako tomu už jednou v minulosti bylo ? Je možné, že cena akcie ORCO klesne na nulu - 0 CZK, tzn. absolutní ztráta pro investora?
  • Odpověď (Luboš Smrčka, 15:12) -
    Šanci na 3500 korun za akcii již nevidím. Alespoň nikoliv v historicky dohledné době. Co se týká nuly jako ceny akcie na burze, takové situace nelze dosáhnout, že se ale ukáží akcie ORCO naprosto bezcennými, to se stát může. Při pokračování špatné obchodní politiky, vytvoření další ztráty a následném bankrotu by na akcionáře asi opravdu nezbylo vůbec nic.
  • ---
  • Otázka (mirek, 11:46) -
    Co je výhodnější pro drobného akcionáře? Slyšel jsem názor, že bankrot ORCA by byl "výnosnější", než kapitálový vstup strategického partnera (ředění majetku na akcii). Jaký je váš názor? Otázka č.2: Pokud se vám podaří vyměnit management, kde chcete vzít "hotovost" na splácení úvěrů? Bojím se, že rozprodejem zdravé části firmy za "výhodné" ceny pro "spřátelené" subjekty :-( Nebo máte jiný plán? Máte vůbec nějaký plán?????
  • Odpověď (Luboš Smrčka, 15:07) -
    Nejlepší je pokračovat v činnosti a vyřešit současnou situaci. Podmínky dojednané s Colony Capital jsou opravdu pro menšinové akcionáře nebo vlastně pro všechny stávající akcionáře - v té podobě, v jaké byly zatím zveřejněny - opravdu velmi nevýhodné. Na takovou transakci bychom nechtěli a nemohli přistoupit. Otázka likvidačního zůstatku - protože pokud zde máme tvrzení, že NAV na akcii je 43 eura, tak je zbytečné mluvit hned o bankrotu - je dosti složitá, již jsem zde uvedl, že osobně nevidím možnost zůstatku vyššího než deset eur, spíše nižšího. Ale vstup investora za nyní oznámených podmínek by byl zřejmě pro současné vlastníky ještě méně výhodný.
  • ---
  • Otázka (Pavla Jedličková, 11:39) -
    Ještě jeden doplňující dotaz související s mou předchozí otázkou: Pan James Woolf v Hospodářských novinách tvrdil, ze Orco má dvě možnosti - buď jít s ním, nebo konkurz - přičemž také tvrdil, že má podporu Vašeho sdružení. Jaký je tedy Váš plán na "záchranu" Orca? Protože v případě konkurzu by přeci akcionáři byli ti, kdo přijde o největší investice.
  • Odpověď (Luboš Smrčka, 15:04) -
    Je to stále to stejné - musíme vytvořit platformu akcionářů, kteří se ujmou svých práv a tedy získají možnost dosadit vlastní management. Pan Woolf může pomoci především v tom klíčovém, totiž v dohodách s věřiteli. Tady není na místě personifikace, ale podstatný je potenciál pro řešení situace a ten zde vidím. K otázce konkurzu - ten je samozřejmě pro akcionáře nejriskantnější, proto ho nechceme. Zvláště, když ani není jasné, podle jakého práva by se kde řešil. Nicméně buďme realisty, protože konkurz je jedna z možností, jak ORCO dopadne. Musíme se tedy připravit i na tuto variantu.
  • ---
  • Otázka (Pavla Jedličková, 11:33) -
    Jste prý napojen na Jamese Woolfa, o kterém je známé, že zlikvidoval několik firem. To samé se ví i o vás. Takto si představujete budoucnost Orca?
  • Odpověď (Luboš Smrčka, 14:55) -
    James Woolf je partner, kterého vidím jako dobrou variantu pro ORCO - má zkušenosti a je to významný hráč na trhu. Asi každý zájemce o pozice v ORCO by byl podobně zpochybňován. Že by likvidoval nějaké firmy, o tom nevím. Já jsem naopak opravdu některé firmy likvidoval, již jenom proto, že jsem byl likvidátorem několika fondů jmenovaným ministerstvem financí a také Komisí pro cenné papíry. Jestli svůj dotaz myslíte zle, pak věříte trapnému folklóru, který se tu a tam objevuje v některých médiích.
  • ---
  • Otázka (TatZik, 11:31) -
    Dobry den, jaky počet akcionaru nyní zastupujete? Když Vam pripadne udelim plnou moc, jak budu vedet, ze jste na valne hromade hlasoval podle mych instrukci? S pozdravem Zikmundová
  • Odpověď (Luboš Smrčka, 14:50) -
    Ze strategických důvodů již nebudeme mluvit o počtu akcionářů, kteří se na nás obrátili. Jediná jistota akcionáře, že je jeho hlas použit přesně podle jeho představ, je zajet na valnou hromadu osobně. Ale samozřejmě budu v budoucnu hlasovat tak, jak SOS ORCO napřed oznámí.
  • ---
  • Otázka (Bohuš, 11:14) -
    Dobrý deň, vo vašom profile je uvádzané, že ste znalcom v obore ekonomika - problematika oceňovania akcií a podnikov. Preto moje otázky: 1., Aké hospodárske výsledky podľa pesimistického scénara očakávate za rok 2009 ? ====================================== 2. Nakoľko ste akcionár ORCA, môžete mi povedať, ktoré faktory ovplyvnili vaše rozhodnutie kúpiť dané akcie? ====================================== 3. Aký očakávate v krajnom prípade likvidačný podiel na 1 akciu ORCO ? ====================================== Ďakujem. Nech sa vám darí.
  • Odpověď (Luboš Smrčka, 14:48) -
    Podle výsledků prvního čtvrtletí se nedá očekávat nic, co by se blížilo zisku. Odhadovat výsledky v tak nejisté situaci, kde netuším, zda tato firma bude existovat, to opravdu neumím. Jde tu o dohodu s věřiteli - pokud ta bude, pak rozumná ztráta bude únosná. Již jsem říkal v dřívějším rozhovoru, že jsem si koupil akcie ORCO jako jakousi vstupenku do kina a že mě tento případ odborně zajímá, jako možnost ověřit si fungování trhu a psychologii akcionářů. Mojí ambicí je shromáždit akcionáře a vyměnit vedení ve společnosti, která se zjevně potápí. Mám tu výhodu, že se na situaci mohu dívat bez emocí. Popravdě doufám, že z toho bude jednou odborná knížka, kde ORCO bude jedním z případů. Zpráva auditora mluví o téměř 43 eurech na akcii čistého jmění na konci roku 2008. Ale osobně nevěřím, že v případě likvidace by byl zůstatek na akcii vyšší než dvacet eur, spíše předpokládám sumu hluboko pod deset. To je však jenom můj osobní názor podložený zkušenostmi.
  • ---
  • Otázka (Karel For, 10:49) -
    Jaký je Váš plán na "ozdravení" společnosti a ochranu akcionářů? Zatím jediným požadavkem sdružení SOS ORCO byla výměna managementu, což samo o sobe situaci nevyřeší.
  • Odpověď (Luboš Smrčka, 14:38) -
    Nevyřeší, ale je to nejlepší možný začátek. Znovu opakuji, že je nutné získat důvěru věřitelů v ozdravný program a na tomto základě snížit tlaky na cash flow společnosti. Je potřebné připravovat odprodeje některých aktivit a tím vylepšit likviditu, právě dohoda s věřiteli je cestou k tomu, aby ORCO neprodávalo pod tlakem, ale v maximálně výhodných podmínkách, jaké nyní trh může nabídnout.
  • ---
  • Otázka (oldab, 10:38) -
    Jak chcete zachránit ORCO když trh zamrznul a dluhy narůstají? A jaký je Váš motiv , když sám vlastníte zanedbatelné množství akcií? Nechcete jen využít členy sdružení k prosazení svých zájmů - změny vedení a předvedení českého tunelu?
  • Odpověď (Luboš Smrčka, 14:31) -
    Zamrznul především trh s byty, ale ORCO je vlastníkem mnoha nájemních budov a z nich plyne cash flow stejně jako z některých dalších projektů. Jde nyní o to zvládnout manažersky tuto situaci a přežít do doby, než se zlepší a trh s nemovitostmi se vzpamatuje. Kdyby byla pravda vše, co se o mně píše, tak nyní nejsem akademickým návštěvníkem v St. Edmund Hall v Oxfordu, ale seděl bych na podstatně méně příjemném místě - v některém českém vězení. Moje osobní ambice je vedena mimo jiné určitou chutí vyzkoušet si novou situaci krize firmy s roztroušenou akcionářskou strukturou. Jak zdůrazňuji často, nemám jakoukoliv ambici vstoupit nyní ani v budoucnosti do manažerských struktur ORCO, to není moje parketa, já jsem odborníkem na otázky podnikové ekonomiky a na osobní či rodinné finance.
  • ---
  • Otázka (Vladimír Ženíšek, 10:25) -
    Říkáte, že chcete hájit zájmy držitelů obligací, ale také prý zastupujete 10% akcionářů. Myslíte, že je to slučitelné?
  • Odpověď (Luboš Smrčka, 14:25) -
    Nezastupujeme zájmy věřitelů, to jsme nikdy neříkali. Ale situace je tak špatná, že musíme hledat dohodu na všech stranách a držitelé bondů jsou proto klíčovými partnery. Navíc jsou ze zákona v podstatně lepším postavení než akcionáři, hovořím samozřejmě o variantě, kdy by se ORCO dostalo do bankrotu. Záchrana společnosti bez široké dohody s věřiteli prostě není reálná a tak musíme tuto situaci hodnotit.
  • ---
  • Otázka (TerezaH, 10:23) -
    Podle zpráv z médií spolupracujete s Jamesem Woolfem a Steven Davisem, který je bývalým manažerem Orka a který ve společnosti pracoval téměř pět let. Nemyslíte si, že pan Davis není tou správnou osobou pro "změnu" ve společnosti (především, když se podílel na nyní kritizovaných akvizicích)?
  • Odpověď (Luboš Smrčka, 14:25) -
    Pan Davis odešel z ORCO za určitých okolností, o kterých já osobně nechci hovořit, to je spíše otázka na něj. Nicméně rozhodující bylo, že nesouhlasil se způsobem, jakým Jean Francoise Ott společnost řídil a nechtěl se podílet na soumraku společnosti ORCO. Jenom připomínám, že těch manažerů, kteří z tohoto důvodu odešli, bylo více.
  • ---
  • Otázka (TerezaH, 10:21) -
    Už několik týdnů říkáte, že chcete vyměnit management Orca, kdo by měl být členy nového týmu?
  • Odpověď (Luboš Smrčka, 14:21) -
    Určitě nemám já osobně ambice v tomto směru, jsme ale ve spojení s několika odborníky, se kterými stále jednáme. Ale je zde řada skupin menšinových akcionářů a různých společností z České republiky i ze zahraničí, které drží podíly - je tedy potřebné se dohodnout. SOS ORCO bude kandidovat Igora Kocmánka, který je předběžně ochoten přijmout kandidaturu. Spolupracujeme s Jamesem Woolfem, známým obchodníkem s realitami a manažerem. Je však třeba počkat na to, jaký názor budou mít další akcionáři a také nesmíme zapomínat, že jakákoliv rozumná dohoda s věřiteli musí obsahovat také řešení personálních otázek.
  • ---
  • Otázka (savčenko, 9:57) -
    Za kolik vidíte akcie Orca do konce roku 2009? Nehrozí společnosti bankrot?
  • Odpověď (Luboš Smrčka, 14:14) -
    Cenu akcií ze zásady neodhaduji a navíc by to ani nebylo korektní - omlouvám se, že Vás neuspokojím. Doufám každopádně, že bude vyšší než nyní. Bohužel je ale pravděpodobnější varianta bankrotu. Pokud nedojde k široké dohodě akcionářů a věřitelů, pak jsou opravdu vyhlídky na tento konec činnosti firmy reálné.
  • ---
  • Otázka (Homo, 9:45) -
    Dobrý den, kde se podle Vás stala podstatná chyba, která zavinila současný stav společnosti?
  • Odpověď (Luboš Smrčka, 14:10) -
    Především se ORCO pustilo do mnoha projektů a stále více se ukazuje, že řada z nich nebyla manažersky zvládnuta. Vedení firmy nerozpoznalo včas příznaky blížící se krize, to je další problém. A konečně - s tím, jak SOS ORCO zjišťuje další detaily, se ukazuje, že některé obchody uskutečněné vedením ORCO nelze nazvat standardními investicemi - alespoň podle našeho názoru. Upozorňuji v této souvislosti na naši dnešní tiskovou zprávu na stránkách www.sosorco.cz , kde některé z nich popisujeme a klademe panu Ottovi otázky, které by měl zodpovědět.
  • ---
  • Otázka (Koutný, 9:30) -
    Dobrý den, je podle Vás případný úspěch jednání Orca s Colony Capital lékem na současné problémy firmy?
  • Odpověď (Luboš Smrčka, 14:03) -
    Není, společnost potřebuje peníze, osobně pochybuji o tom, že Colony Capital v současnosti může takovou akci realizovat. Navíc musím konstatovat, že projekt tak, jak byl zveřejněn, je velmi nevýhodný pro menšinové akcionáře.
Aktualizace rozhovoru
Offline rozhovory
Podporou jsou ceny elektřiny, distribuce i prodej, říká po zlepšení výhledu ČEZ Martin Novák
08.08.2025 7:40
Energetická skupina ČEZ, nejvýznamnější titul pražské burzy, dosáhla v...
Finanční ředitel ČEZ Novák: Víme, že jsme dividendový titul. EDF učiní proti podpisu vše
16.05.2025 7:37
Skupina ČEZ dosáhla v prvním letošním čtvrtletí očištěného čistého zis...
Jsme infrastruktura podnikání i zrcadlo ekonomiky, říká zakladatel Accolade a čerstvý podnikatel roku Milan Kratina
11.03.2025 20:03
Accolade je jeden z největších investorů do průmyslových nemovitostí ...
Jiří Šperl pro Patria.cz: Výsledky KB dovolují atraktivní dividendu. Transformaci retailového bankovnictví teď zúročíme podílem na trhu

Online rozhovory

Váš názor
  •  
    17.06.2009 14:53

    Kolega "burzián" mě navedl na další dotaz, a má asi tak trochu pravdu, pokud jednání s ColonyKap. dopadnou úspěšně, do jisté míry poškodí drobné akcionéře, ale protože momentálně udělají pro Orco nejdůležitější věc: dolejí kapitál, v globálu akcionářům pomůžou. Nemyslím si, že tuto investici by američané dělali a nevěděli co umí pan Ott. Problém tady je, že Sos Orco podtrhuji bohužel nenabízí lepsí injekci pro Orco než nabízí pan Ott, a zatím mě bouhužel Vaše argumenty nijak nepřesvědčili, že máte v ruce účinný nástroj ke změně "poměrů". Technicky je skoro nemožné drobné akcionáře jednoduše spojit! Nebo to pan Ott neví?
    Aleš
  •  
    17.06.2009 14:40

    Dobrý den, říkáte že jednání s Collony Capital je pro menšinové akcionáře nevýhodné. Bude tedy výhodnější pokud dojde k bankrotu společnosti a na menšinové akcionáře nezbude nic ? Co je tedy nejlepší řešení v současné situaci ? Odpuštění části dluhů věřitelů (udělají to, pokud se budou uspokojovat nejdříve jejich pohledávky ?) a další kroky ?. Co by jste navrhoval Vy pokud by jste byl ve vedení společnosti ? Chápu, že společnost potřebuje hotovost, ale kde ji vzít ? Děkuji za odpověď
    burzián
  • Titanic
    17.06.2009 14:37

    Veškerá snaha na záchranu této společnosti se mi jeví jako snaha tonoucího chytnout se stébla.Osobně si myslím,že nyní již vůbec nejde o záchranu společnosti,ale o to,aby šrámy z jejího konce byly co nejmenší.Je jen otázka času,kdy dojde k poslední fázi destrukce.
    analytik Prouza
  • Zdravím Vás
    17.06.2009 14:37

    Podle mého stojí za SOS ORCEM i jiné zájmy než se prezentují veřejně drobným akcionářům Orca. No ale to v této chvíli - teď - není zas tak podstatné, že?! Dotaz: Připusťme, že máte pravdu pane inženýre, vyměníte vedení, a co pak? Dobře víte, že bez dalšího "nalití peněz" do ORCA se nic nezachrání. Máte investora? Nemusíte říkat koho (chápu nutnost vše neprozrazovat dopředu!). Pokud investora nemáte, rozumím pochybnostem kolem SOS Orca, nic jiného než další kapitál firmu nezachrání před krachem!!! P.S.: Můj osobní tip (prosím okomentovat!): jde tady o to, kdo ovládne Orco, které je teď k mání (celý obrovský majetek Orca) za "směšné" nalítí peněz do ORCA. Děkuji za reakci a ORCU přeji dlouhý život!
    Aleš
  • Žiadny optimizmus.
    17.06.2009 14:24

    Človeče, nevyzeráte nejako optimisticky, skôr naopak.To neveští nič dobré.
    seboru
  •  
    17.06.2009 14:14

    Umíte ještě něco jiného, než kritizovat, obviňovat a hledat "špínu" na současný management Orca ? Zajímalo by mne, pro koho to divadlo vlastně děláte... Stydím se za Vás...
    Lion1
  •  
    17.06.2009 14:08

    Dobré odpoledne, co by jste radil drobnému akcionáři s průměrnou cenou cca 1500,- Kč? Prodat nyní, kdy to ještě lze nebo věřit, že se z toho společnost dostane? Díky za názor
    Mira
  • ORCO 3500 resp 0 CZK
    17.06.2009 13:58

    Je podle Vas sance, ze se jednou v budoucnosti bude ORCO obchodovat za 3.500 CZK, jako tomu uz jednou v minulosti bylo ? Je mozne ze cena akcie ORCO klesne na nulu - 0 CZK, tzn. absolutni strata pro investora ?
    Investor z lidu
  •  
    17.06.2009 13:54

    Možná budu opakovat předchozí dotazy, ale jak to, že z vaší strany ještě pořád nezazněl žádný konkrétní alternativní plán pro Orco?
    Vevercak
  • Co je výhodnější .....
    17.06.2009 11:46

    ... pro drobného akcionáře? Slyšel jsem názor, že bankrot ORCA by byl "výnosnější", než kapitálový vstup strategického partnera (ředění majetku na akcii). Jaký je váš názor? Otázka č.2: Pokud se vám podaří vyměnit management, kde chcete vzít "hotovost" na splácení úvěrů? Bojím se, že rozprodejem zdravé části firmy za "výhodné" ceny pro "spřátelené" subjekty :-( Nebo máte jiný plán? Máte vůbec nějaký plán?????
    mirek
  •  
    17.06.2009 11:39

    Ještě jeden doplňující dotaz související s mou předchozí otázkou: Pan James Woolf v Hospodářských novinách tvrdil, ze Orco má dvě možnosti - buď jít s ním, nebo konkurz - přičemž také tvrdil, že má podporu Vašeho sdružení. Jaký je tedy Váš plán na "záchranu" Orca? Protože v případě konkurzu by přeci akcionáři byli ti, kdo prijde o největší investice.
    Pavla Jedličková
  •  
    17.06.2009 11:33

    Jste prý napojen na Jamese Woolfa, o kterém je známé, že zlikvidoval několik firem. To samé se ví i o vás. Takto si představujete budoucnost Orca?
    Pavla Jedličková
  •  
    17.06.2009 11:31

    Dobry den, jaky počet akcionaru nyní zastupujete? Když Vam pripadne udelim plnou moc, jak budu vedet, ze jste na valne hromade hlasoval podle mych instrukci? S pozdravem Zikmundová
    TatZik
  • ORCO, je tu z teba horko
    17.06.2009 11:14

    Dobrý deň, vo vašom profile je uvádzané, že ste znalcom v obore ekonomika - problematika oceňovania akcií a podnikov. Preto moje otázky: 1., Aké hospodárske výsledky podľa pesimistického scénara očakávate za rok 2009 ? ====================================== 2. Nakoľko ste akcionár ORCA, môžete mi povedať, ktoré faktory ovplyvnili vaše rozhodnutie kúpiť dané akcie? ====================================== 3. Aký očakávate v krajnom prípade likvidačný podiel na 1 akciu ORCO ? ====================================== Ďakujem. Nech sa vám darí.
    Open_mind
  • ochrana akcionářů
    17.06.2009 10:49

    Jaký je Váš plán na "ozdravení" společnosti a ochranu akcionářů? Zatím jediným požadavkem sdružení SOS ORCO byla výměna managementu, což samo o sobe situaci nevyřeší.
  •  
    17.06.2009 10:38

    Jak chcete zachránit ORCO když trh zamrznul a dluhy narůstají? A jaký je Váš motiv , když sám vlastníte zanedbatelné množství akcií? Nechcete jen využít členy sdružení k prosazení svých zájmů - změny vedení a předvedení českého tunelu?
    oldab
  •  
    17.06.2009 10:25

    Říkáte, že chcete hájit zájmy držitelů obligací, ale také prý zastupujete 10% akcionářů. Myslíte, že je to slučitelné?
  •  
    17.06.2009 10:23

    Podle zpráv z médií spolupracujete s Jamesem Wolfem a Steven Davisem, který je bývalým manažerem Orka a který ve společnosti pracoval téměř pět let. Nemyslíte si, že pan Davis není tou správnou osobou pro "změnu" ve společnosti (především, když se podílel na nyní kritizovaných akvizicích)?
    TerezaH
  •  
    17.06.2009 10:21

    Už několik týdnů říkáte, že chcete vyměnit management Orka, kdo by měl být členy nového týmu?
    TerezaH
  •  
    17.06.2009 9:57

    Za kolik vidíte akcie orko do konce roku 2009. Nehrozí společnosti bankrot?
  •  
    17.06.2009 9:45

    Dobrý den, kde se podle Vás stala podstatná chyba, která zavinila součásný stav společnosti.
    Homo
  •  
    17.06.2009 9:30

    Dobrý den, je podle Vás případný úspěch jednání Orca s Colony Capital lékem na současné problémy firmy?
    Koutný

Nejčtenější zprávy týdne

Sledujte nás na sociálních sítích

Facebook X LinkedIn Instagram Youtube

Právě diskutujete

Nejčtenější zprávy dne

Nejdiskutovanější zprávy týdne

Analýza dne

Braňo Soták: Nvidia doručila další várka superlativů, vůči AI cyklu zůstáváme optimisty
21.05.2026 15:10
Bez ohledu na nemastnou neslanou tržní reakci Nvidia z našeh...více