Americký soud schválil urovnání žaloby na sociální síť (41,34 USD, 1,95%) kvůli cílené reklamě. v rámci urovnání zaplatí 20 milionů USD a učiní některé ústupky. Soud udělil svůj konečný souhlas navzdory námitkám, že dohoda dostatečně nechrání soukromí dětí, oznámila v noci na dnešek agentura Reuters.
Pět žalobců podalo skupinovou žalobu vůči v roce 2011 kvůli jejím "sponzorovaným příběhům". Tyto reklamní programy se objeví u všech sdílených uživatelů a obsahují jméno i profil přítele s tvrzením, že má dotyčná osoba tohoto inzerenta v oblibě. Uživatelé však nedostanou za tuto reklamu nic zaplaceno a ani ji nejde odhlásit.
Podle podmínek urovnání zaplatí všem členům skupinové žaloby 20 milionů USD. Firma rovněž slíbila, že poskytne uživatelům větší kontrolu nad sdílením svého obsahu. Podle žalobců je hodnota této změny zhruba 145 milionů USD. Ochránci práv dětí navíc požadovali, aby inzerenti neměli právo sdílet obsah s nezletilými, tento bod však urovnání nezahrnuje. Podle soudních dokumentů dostal od inzerentů za sponzorované příběhy od ledna 2011 do srpna 2012 téměř 234 milionů USD.
ve druhém čtvrtletí vydělal 333 milionů dolarů proti ztrátě 157 milionů dolarů, kterou firma utržila ve stejném období loni. Zisk na akcii dosáhl 19 centů, a vysoce tak předčil očekávání 14 centů. Firmě k překvapivě dobrým příjmům pomohla reklama v mobilních telefonech. Akcie v pondělí uzavřely se ziskem 2 % na 41,34 USD. Akcie se tak obchodují nad upisovací cenou 38 USD, která byla stanovena pro IPO konané v květnu loňského roku.
(Zdroj: čtk, Bloomberg)