dnes reportoval své hospodářské výsledky za první kvartál letošního roku. Zisk na akcii překonal konsensus nastavený na úrovni 4c, když vystoupal až na 29c.Tržby naopak zaostaly za odhadem 37,91 mld. USD a dosáhly 37,4 mld. USD. Meziročně pak klesl zisk na 213 mil. USD z 1,18 mld. USD. Negativně se na jeho hodnotě podepsaly náklady spojené s rozhodnutím automobilky svolat celosvětově na 6,3 mil. vozů kvůli problémům s posilovačem řízení, a také nižší prodeje v regionu Severní Ameriky. Akcie včera zavřely na 34,39 USD a na výsledky dnes reagují v premarketu červenou nulou. Cílová cena je nastavena na 42,75 USD.
V minulém roce (35,1 USD, 0,47%) zvýšilo prodeje svých vozů o 4 % na 9,7 mil. kusů – z toho 3,2 mil. v Číně a 2,8 mil. v USA. Celý region Severní Ameriky pak vyrovnal v počtu prodejů Čínu, když meziročně vzrostl odbyt o 7 %.
Pozitivní zpráva pak přišla z Evropy, kde po šesti letech klesajících prodejů rostly nákupy vozů v prvním čtvrtletí o 7,2 % na celkových 3,1 mil. kusů. Pro pak příznivě působí především zlepšený odbyt vozů evropské dceřiné společnosti Opel-Vauxhall, které patří do portfolia . Ta zaznamenala růst tržeb 4,2 %.
Klíčovou oblastí zájmu však nadále zůstává Čína, která představuje 35 % poptávky po vozech . Automobilka v zemi cílí lehce sníženou cenou na střední vrstvu, pro bohatší pak nabízí prémiové vozidla. Právě v segmentu luxusních automobilů pak hodlá do roku 2020 získat 10 % podíl, tedy ekvivalent zhruba 250 000 vyrobených vozidel ročně. I proto plánuje výstavbu 5 dodatečných továren v roce 2014. V letošním roce by celkové tržby na čínském trhu měly dle vyjádření automobilky růst v souladu s trhem 8-10 %.