Výsledková sezóna ve Spojených státech dnes zažila jeden ze svých vrcholů. V poobchodní fázi své výsledky za třetí kvartál fiskálního roku 2014 představil technologický gigant . Pozitivní zprávou pro investory bezesporu je, že alespoň zčásti dokázal navázat na fantastické výsledky předchozího čtvrtletí.
Celkové tržby meziročně vzrostly o necelých 6 % na 37,432 mld. USD, což představuje dokonce rychlejší tempo, než kterého dosáhl v předchozím kvartále, kdy tržby stouply o 4,7 %. V meziročním růstu se odrazilo 13%-ní zvýšení celkového počtu prodaných iPhonů (na 35,2 mil. ks), které tvoří zhruba polovinu celkových příjmů společnosti. Opět se pak projevila rostoucí obliba na území Číny, kde došlo k růstu prodejů o 48 %. Tato zpráva může být signálem měnícího se produktového mixu, který je pro do budoucna významnou otázkou. Na asijských trzích totiž zákazníci dávají v oblasti mobilních zařízení často přednost levnějším produktům, které v případě zastupují modely 5c a 4s. Na druhou stranu se zdá, že výraznějšímu odklonu k cenově dostupnějším modelům nedochází, neboť se neprojevuje pokles hrubé marže, která by měla být vyšší u cenově dražších modelů. Hrubá marže meziročně dokonce vzrostla z 36,8 % na 39,3 %, což představuje obdobnou hodnotu, které bylo dosaženo v minulém čtvrtletí. I proto se spíše zdá, že v asijském regionu zefektivnil nastavení cenové politiky a také realizuje nákladové úspory výroby.
Kromě iPhonů zaznamenal pozitivní vývoj také údaj růstu prodejů počítačů Mac, který dosáhl 18 %, když opět významnou úlohu sehrál zájem z čínského trhu. Naopak negativně se nadále vyvíjí prodeje zařízení iPad. Projevující se saturace trhu způsobila druhý kvartální pokles v řadě, když bylo prodáno 13,3 mil. tabletů.
Na ziskové úrovni pak překonal konsensuální odhady, když EPS dosáhl 1,28 USD namísto předpokládaných 1,23 USD. Provozní zisk meziročně stoupl o 11,7 %, když došlo k pouze mírnému nárůstu prodejních a administrativních nákladů. Větší růst provozních nákladů tak ve výsledku obstaraly výdaje do výzkumu a vývoje.
Slušný výkon na úrovni tržeb a překonání konsensů v oblasti zisku pak přišel navzdory neuvedení nových produktů. I proto již nyní investoři nedočkavě vyhlížejí nové modely mobilních zařízení iPhone, od kterých se očekává především zvětšení displeje. Dalším ostře sledovaným produktem má pak být již tolikrát slibované zařízení iWatch. Jejich uvedení a případný úspěch by pak mohl vést nejen k vyšším tržbám, ale s ohledem na pravděpodobnou vyšší marži prémiových produktů také k zajištění dostatečné míry profitability. I proto může poněkud opatrně vyznít očekávání samotné společnosti pro další čtvrtletí. Dle se tržby mají pohybovat mezi 37 až 40 mld. USD, což by na spodním pásmu představovalo pouze mírné zaostání za výsledkem stejného období loňského roku, na horním pak meziroční nárůst 6,7 %, což je zhruba tempo, kterého společnost dosáhla v uplynulém čtvrtletí a to i bez nových produktů. Zdrženlivě pak vyznívá také odhad hrubé marže v rozmezí 37 až 38 %.