Sociální síť včera po trhu vykouzlila svým akcionářům pořádný úsměv na tváři. A to svými hospodářskými výsledky za druhý kvartál letošního roku. Ty totiž doslova šokovaly a výrazně překonaly konsensy. Akcie společnosti proto v poobchodní fázi reagovaly prudkým růstem o 28,56 %.
Tržby hodnotou 312,2 mil. USD suverénně předčily odhady nastavené na 283,1 mil. USD. Meziročně pak šlo o raketový skok 124 %! Společnost těžila především z pokračujícího cílení na nárůst klientské báze. K červnu hlásila 271 mil. aktivních uživatelů, což je o 24 % více než loni. Takřka 78 % uživatelů volí k přístupu na mobilních zařízení, což při narůstající poptávce po chytrých telefonech v Asii skýtá dodatečný potenciál v oslovení nových klientů. Celkový počet zhlédnutí skrze Timeline (hlavní stránka uživatele, na které se mu zobrazují Tweety oblíbených autorů) meziročně vzrostl o 15 % na 173 mld., což je nesmírně důležitá zpráva směrem k potenciálním prodejům reklamních ploch.
Cena reklamy na tisíc shlédnutí Timeline dosáhla ve druhém čtvrtletí letošního roku 1,6 USD, což představuje 100 % nárůst oproti stejnému období loňského roku. Právě konverze klientské báze na příjmy představuje šanci společnosti dosáhnout v budoucnosti profitability. I proto lze velice pozitivně vnímat meziroční navýšení celkových tržeb z reklamy o 129 % na 277 mil. USD. Teprve konverze totiž z nadějné sociální sítě dělá opravu výnosný byznys. Klíčovým segmentem příjmů pak zůstávají mobilní zařízení, tedy oblast, na kterou sociální sítě v globále cílí daleko více, než dříve.
Výsledky pozitivně ovlivnil nedávno skončený fotbalový šampionát v Brazílii, během kterého enormně narostla aktivita uživatelů. Debakl domácího týmu v semifinálovém utkání s Německem v souhrnu vyprodukoval přes 36 mil. příspěvků (tweetů), což představuje rekordní hodnotu.
Na ziskové úrovni realizoval ztrátu 144 mil. USD, což je ale z velké míry způsobené vysokými náklady spojenými s investicemi do výzkumu a vývoje. Společnosti se také daří zvyšovat efektivitu svého podnikání, když tržby rostou rychleji, než náklady na jejich tvorbu. Upravený ukazatel EBITDA navíc vyšplhal na 54 mil. USD, což představuje meziroční růst o 461 %! Provozní výsledek navýšení o odpisy a amortizaci tedy velice rychle roste.
Pro třetí kvartál roku pak společnost hodlá dosáhnout tržeb mezi 330 – 340 mil. USD a generovat EBITDA v rozmezí 40 – 45 mil. USD.