Americký internetový gigant se včera po trhu vytasil se svými kvartálními čísly. A tentokrát hvězda tohoto obra nesvítila tak zářivě jako obvykle. Zisk ani tržby nedosáhly na očekávání.
ohlásil zisk na jednu akcii ve výši 6,35 USD. Očekávání bylo ještě výše na 6,53 USD. Zklamání tak atakuje hodnotu 2,8 %. Proti minulému čtvrtletí ovšem jde o 4 % zlepšení. Meziročně si zisk polepšil dokonce o 18 %.
Na tržbách analytici konsensuálně společnosti vytýčili světlé cíle na úrovních okolo 13,19 mld. USD. Přitom realita byla o chlup slabší na úrovni 13,17 mld. USD. Proti minulému období se jedná o růst o 4 %. Meziročně dokonce o deset procent. Tržby stránek, které vlastní přímo , narostly o 20 %, což je skoro srovnatelné s růstem z minulého čtvrtletí 23 %.
tak zaostal za očekáváním hlavně kvůli nákladům spojeným se znovu nastartováním příjmů z reklamy.
Larry Page, šéf společnosti, hledá nové možnosti za obzorem klasické displejové reklamy a pumpuje investice do všeho počínaje obchodním softwarem pro firmy až po mobilní služby. Kromě toho navýšil výdaje na vývoj a výzkum téměř o padesát procent. Začal najímat další a další experty z různých oblastí vývoje, tak aby zajistily firmě budoucí příjmy.
V reklamě, nejdůležitějším byznysu společnosti, došlo k pěknému růstu objemu kliků o 17 %, je to ovšem zpomalení o 6 % pokud to srovnáme s předchozím čtvrtletím. Problém pro byznys Googlu představuje přechod na mobilní zařízení. Na nich uživatelé méně klikají a to má dopad na příjmy společnosti. Cena reklam také klesá díky inzerentům mimo USA, kteří mají menší rozpočet na online reklamu.
Společnost včera zavřela níže na 536,92 USD. V poobchodní fázi (after hours) společnost odepsala 2,05 % neboli 11,02 USD.