Až 20 procent dopravních nehod má v USA ze statistik odstranit nová technologie, na jejíž instalaci se právě dohodly klíčové automobilky na trhu ve Spojených státech amerických. Dvacítka výrobců aut, jejichž prodeje pokrývají 99 procent tamního trhu, mezi nimi Motor Corp, Co, Motor Co. Fiat Auto NV, Nissan Motor Corp., Motors Inc, Motor Co a AG, souhlasila s tím, že od září 2022 bude do většiny svých vozidel instalovat automatické systémy nouzového brždění.
Americké dopravní statistiky říkají, že v roce 2012 bylo zabito při dopravních nehodách 1 705 lidí a zraněno 547 000 osob. A zhruba 87 procent smrtelných nehod se nemuselo vůbec stát, případně mohlo mít zcela jiné následky, pokud by havarovaná vozidla měla instalován systém pro prevenci střetů, tedy systém nouzového brždění. Podle Insurance Institute for Highway Safety by tak instalace zmíněných technologií mohla každoročně zabránit až milionu dopravních nehod. Automatické nouzové brždění zahrnuje systémy pro zabránění kolize aut v případech, kdy řidiči před hrozícím střetem nebrzdí, nebo dojde k nějakému selhání brzdového mechanismu. Právě uzavřená dohoda zajišťuje instalaci technologií automatického brždění nejen do vozidel, které mohou mít nějaké specifické technologické komplikace, ale i například do modelů s manuální převodovkou.
Automatický systém nouzového brždění, též označovaný jako AEB, je součástí technologických zdokonalení aut směrem k věku autonomních vozidel a v současné době jsou jím vybaveny podle zdrojů agentury Reuters zhruba 4 procenta aut v Severní Americe. AEB používá senzory na voze, tedy kamer, laserů a radarů, k odhalení překážek a zabránění hrozící kolize. Pokud takové nebezpečí hrozí a řidič včas nezareaguje, technologie spustí automatické brždění. Systémy AEB jsou dostupné i dnes, jako tzv. volitelná výbava, jejíž cena se pohybuje od několika set dolarů až po více než 2 000 dolarů, v závislosti na typu vozidla a vybraných komponentů.
U.S. National Highway Traffic Safety Administration ale věří, že se jí během příštích tří let povede zařadit zavedení těchto technologií do standardní výbavy aut v USA. Analytici ale říkají, že úprava výroby aut k instalaci autonomních systémů brždění může zabrat roky. Přesto ale z dodavatelů automobilových technologií, kteří by mohli těžit z přijetí autonomního brždění za standard, analytici uvádějí společnosti jako AG, Robert Bosch GmbH, Delphi Automotive Plc, Denso Corp a Autoliv Inc.