Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Google pracuje na nové podobě mobilních výsledků vyhledávání a hledá cesty k další monetizaci

Google pracuje na nové podobě mobilních výsledků vyhledávání a hledá cesty k další monetizaci

20.05.2016 14:00
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Google chce svým uživatelům zpříjemnit užívání mobilních telefonů a uvědomuje si, že to pro něj může být prakticky klíčové zařízení, protože se řada vyhledávání přesouvá právě na mobil.

Google již v minulosti přinesl úpravy svého vzhledu pro mobil. Například na PC v klasickém prohlížeči je vždy dostupných například deset výsledků vyhledávání a na konci stránky je klasické číselné stránkování a tlačítko další stránka.

Na mobilech Google toto měl jen ze začátku, než si uvědomil, že stránkování pomocí čísel se moc na mobily nehodí, protože tlačítka byla malá a těžko se ovládala prsty. Proto místo složitého stránkování představil velké tlačítko jen pro další stránku.

Nyní se ovšem chystá nový formát přímo výsledku vyhledávání. Nejdříve na mobilu byly dostupné standardní textové výsledky, následovaly tzv. „Rich Snippets“ s náhledovým obrázkem a úryvkem samotného textu.

snippets

Novou podobou, kterou bude Google testovat budou tzv. „Rich Cards“. Pokročilé a větší karty, které se nebudou rolovat shora dolů, ale swipovat (rolovat vodorovně zprava doleva). Jejich výhodou má být větší důraz na vizuální rozpoznání toho, co hledající skutečně hledá. Proto se bude testování týkat přesně takových kategorií, kde vizuální podoba hraje roli – typicky recepty na určité pokrmy.

Testování bude probíhat zatím jen v anglickém jazyce a na vybraných typech příspěvků jako jsou recepty a filmy. Tyto kategorie plně splňují požadavek na jasnou rozpoznatelnost z obrázkového náhledu.

Google tento krok promítá i do interface pro tvůrce obsahu, kde jim pomocí značek umožňuje přímo Google upozornit, aby daný obsah zobrazil právě stylem „Rich Cards“.

Reklama v mobilech
Google o reklamě v Rich Cards mlčí a tak můžeme jen spekulovat, jak tento formát na mobilu bude monetizovat. Hned první možností co se nabízí je, nabídnout mezi organickými výsledky vyhledávání Rich Cards také ty sponzorované, jinými slovy placené zobrazení Rich Cards.

Myslím si, že na monetizaci dojde v okamžiku, kdy si Google ověří, že se formát chytl u uživatelů. Logicky nedává smysl monetizovat co není příliš užívané uživateli.

Google pracuje na monetizaci i jiných částí vyhledávání. Před pár dny představil také možnosti reklamy ve výsledcích vyhledávání u obrázků. Google tak dává nástroj zejména retailerům. Sám Google uvedl, že ho překvapuje, jak roste podíl nákupů na mobilu a očekává, že v roce 2016 bude nadále pokračovat velmi solidním tempem růstu o 34 % (růst v USA).

Retaileři říkali už nějakou dobu, že potřebují nástroj jak oslovit lidi, kteří hledají nějaký produkt, neví přesně jaký a chtějí se inspirovat. Tací většinou hledají podle obecného vyhledávacího termínu ve výsledcích vyhledávání obrázků.

snippets

To je důvod, proč se bude brzy pravděpodobně všude zobrazovat, i určitý objem sponzorovaných obrázků ve výsledcích vyhledávání v sekci obrázky. Ty povedou rovnou na stránky retailera, který tak bude získávat další objednávky na nabízené zboží.

Zdroj: Google Blog

Foto: Spiros Vathis - CC BY-ND 2.0

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
23.04.2024
22:02Wall Street má za sebou druhou rally v řadě; je to již definitivní návrat k růstu?  
17:56Akciová korekce, prudký obrat finančních podmínek a dopad akciového trhu na celou ekonomiku
17:36Vrací se důvěra ve výsledky? Techy vedou Wall Street vzhůru  
16:43Korekce na amerických akciích ještě neskončila, varují stratégové
14:19WEBINÁŘ za okamžik: Jak na DIP? A na čem čeští investoři letos nejvíce vydělali? 23. dubna od 16:00
14:07Moneta vyplatí z loňského zisku dividendy 4,6 miliardy, tedy devět korun na akcii
13:52Komentář analytika: Slabší prodeje Pepsico v Severní Americe byly kompenzovány silným růstem na mezinárodních trzích  
13:43Sázky na akcie staré ekonomiky pomohly fondu překonat benchmark
13:38MONETA Money Bank, a.s.: Uveřejnění informace z valné hromady 23. 4. 2024
12:36Prodej iPhonů v Číně v prvním čtvrtletí klesl nejvíce od roku 2020
11:28Česká národní banka příští týden podle Michla možná ještě sníží úrokové sazby
11:13České firmy by většinou uvítaly zavedení eura, ukázal průzkum Deloitte
10:55Světové ceny potravin by letos podle ekonomů z Oxford Economics měly klesnout
10:49Koruna nehledí na podpůrné komentáře, zatímco akcie ve světě se dál zvedají  
10:35Robustní ceny elektromobilů od Renaultu a nižší náklady kompenzují pomalejší poptávku na trhu
9:06Rozbřesk: Česko v pasti NIMBYsmu. Holub z ČNB preferuje snížení sazeb o 50bps
8:50ČNB nemusí se snižováním sazeb spěchat, v USA údajně hrozí prohloubení výprodejů a futures jsou zelené  
6:38FX Strategie: Fed zpomalí tempo kvantitativního utahování, a to přibrzdí dolar v krasojízdě. Přijde smršť důležitých makro-dat  
22.04.2024
17:32Téměř rekordní relativní nezájem o dluhopisy, akcie tančí na hudbu budoucnosti
16:48Techy se zvedají, ale Wall Street se nedaří nahrazovat páteční ztráty  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
9:30DE - PMI v průmyslu
10:00EMU - PMI v průmyslu
14:00HU - Jednání MNB, základní sazba
16:00USA - Prodeje nových domů