Americký řetězec restaurací s rychlým občerstvením koupí izraelskou technologickou společnost Dynamic Yield, jejíž technologie pomáhá lépe přizpůsobovat nabídky zákazníkům. Finanční podmínky nebyly zveřejněny, podle listu The Wall Street Journal zaplatí více než 300 milionů USD (6,8 miliardy Kč), což z koupě dělá největší akvizici firmy za dvě desetiletí.
plánuje využít tuto technologii v letošním roce v digitálních obrazovkách s nabídkou menu v USA u tzv. drive-thru, tedy nákupů přímo z auta. Digitální menu by měla zobrazovat nabídku přizpůsobenou denní době, počasí, aktuálnímu provozu v restauraci a trendovým nabídkám. Obrazovky mohou také doporučit další položky podle toho, co už si zákazník objednal. Postupně chce rozšířit využití na další trhy a začlenit technologii do své digitální nabídky, jako jsou samoobslužné kiosky a mobilní aplikace, napsala agentura Reuters.
Dohoda přichází v době, kdy se největší světový řetězec restaurací s rychlým občerstvením stále potýká na domácím trhu se silnou konkurencí, která ho nutí přicházet stále více s výhodnými nabídkami a zvyšovat investice do digitálních a donáškových služeb.
Mezi zákazníky Dynamic Yield patří mimo jiné IKEA, URBN, Forever 21 či Fendi. Firma pomáhá obchodníkům poskytovat personalizované digitální propagační akce.
Pro nejsou akvizice něco běžného, naopak. Zatím poslední velkou akvizicí byla pro koupě podíl v Chipotle Mexican Grill před 20 lety, tohoto podílu se ale později zase zbavil.
Naopak s rozvojem technologií má velké plány. Konkurenční boj je neúprosný a firma by díky technologiím ráda předběhla ostatní. Pronikání technologií do aktivit firmy – třeba ve formě samoobslužných kiosků nebo digitálních menu - razí její generální ředitel Steve EasterBrook.
Jenom letos chce utratit skoro 1 miliardu dolarů na modernizaci zhruba 2000 prodejen v USA. Cílem je zvýšit tržby, i když některé franšízy si stěžují, že projekt je drahý a promítá se do krátkodobých tržeb, aniž by se vyplatil.
Zdroje: ČTK, BBG, CNBC