Prodej nových osobních aut v Česku se v březnu propadl o 36,3 procenta na 13.685 vozů, což je dosud největší měsíční pokles. Za čtvrtletí trh klesl o 15,8 procenta na 50.194 prodaných aut. Oznámil to Svaz dovozců automobilů. Trh zásadně ovlivnilo uzavření prodejen aut v polovině března kvůli boji proti šíření koronaviru. Prodeje se přesunuly na internet, kde se prodávají jen desítky aut denně.
Podle automobilového experta EY Petra Knapa současný vývoj doprovázený pozastavením výroby všech tří tuzemských automobilek bude znamenat pro celý letošní rok pokles trhu o zhruba 20 procent z loni prodaných 250.000 osobních aut. "Tuzemskou produkci kvůli přerušené výrobě a poklesu v západní Evropě odhadujeme mezi 15 a 20 procenty," dodal.
Nejprodávanější byla v prvním čtvrtletí značka Škoda Auto s 20.038 registrovanými osobními vozy, což znamená dvoupětinový podíl na trhu. Následuje se 4467 prodanými auty a Hyundai, která prodala o 59 vozů méně. Na čtvrté příčce je s 2124 vozy a Kia s prodejem 2074 aut.
Nejoblíbenějším modelem je nadále Škoda Octavia s 6083 prodanými auty, následuje Fabia s 4032 vozy, Scala (2053), Karoq (2034) a Hyundai i30 s 1966 prodanými kusy. Nejprodávanější třídou jsou SUV s podílem téměř 34 procent. Z hlediska paliva vede benzin s 65,8 procenta a na druhém místě je nafta s 29,3 procenta.
Celkově registrace nových lehkých užitkových vozů klesly v 1. čtvrtletí o 27,4 procenta na 3650 aut. V březnu se prodej snížil o dvě pětiny. První je značka s 500 auty, druhý je (440) a třetí (428).
Prodej nových nákladních vozů klesl v 1. čtvrtletí o 24 procent na 1813 vozidel. V březnu pak byl pokles o 29,5 procenta. Nejprodávanější byly značky , Mercedes-Benz a DAF. Tahače měly podíl 46 procent.
Celkově registrace nových autobusů vzrostly v prvním čtvrtletí o 16,5 procenta na 226 vozidel. V březnu se ale propadly o více než dvě třetiny. První je značka Iveco Bus se 79 registrovanými autobusy, následuje SOR, který dodal o jeden autobus méně, a Mercedes-Benz s 30 prodanými vozidly.
Prodej motocyklů se snížil od ledna do března o 15,5 procenta na 2874 strojů. V březnu trh klesl o 42 procent. První je značka se 445 registrovanými motocykly, následují CF Moto s prodejem 340 motorek a KTM se 237 stroji.