dostala nový cíl ceny svých akcií poté, co ve středu předběhla Toyotu a stala se tak nejhodnotnější automobilkou na světě.
Popularita Modelu 3 v Číně, zmírnění koronavirových omezení v Evropě a nedávné oživení dodávek v USA naznačuje, že akcie mohou nadále stoupat, uvedl analytik společnosti Wedbush Daniel Ives v e-mailovém komentáři. Wedbush nastavil cenový cíl na akcie Tesly na 1 250 USD, čímž převýšil odhad 1 200 USD zveřejněný v polovině června společností Jefferies.
Růst v Číně, která ve čtvrtek informovala o tom, že prodeje vozidel rostly v červnu třetí měsíc za sebou, signalizuje, že ekonomický vzestup nabírá tempo a oklepává se z koronaviru. Narůstající poptávka po elektromobilech na největším automobilovém trhu na světě vedla ve druhém čtvrtletí k lepším než očekávaným dodávkám Tesly a mohla by zvýšit cenu automobilky Elona Muska o „alespoň 300 USD“, uvedl Ives v komentáři. Za druhý kvartál dodala 90 650 vozidel, když trh odhadoval 83 071.
"Hlavním fundamentálním katalyzátorem je i nadále masivní čínský trh, který vykazuje jasné známky prudkého růstu poptávky po Muskově společnosti do konce letošního roku," uvedl analytik. Doporučení drží neutrální.
Navýšení ceny podtrhuje nadšení investorů pro tuto společnost, která se snaží transformovat odvětví spoléhající se na spalovací motory déle než 130 let. Akcie Tesly, které se od začátku roku více než zdvojnásobily, zavřely ve středu na ceně 1 119,63 USD a před začátkem obchodování ve čtvrtek rostou o dalších 9 %. nyní stojí dvakrát tolik co , největší výrobce automobilů na světě.
Na velikosti (ne)záleží
Přestože hodnota společnosti prudce vzrostla, co do rozsahu výroby zůstává mezi touto firmou a největším světovým výrobcem automobilů olbřímí propast. vyrobila v prvním čtvrtletí 103 000 vozidel, což jsou asi pouhá 4 % z téměř 2,4 milionu vyrobených vozidel společností . Výroba vozidel v následujícím kvartálu ale kvůli uzavírce během karantény klesla o 20 % mezikvartálně na 82 272 vozidel.
Nový závod Tesly u Šanghaje od zahájení výroby v lednu značně přispěl k prodejům v Číně. zde byla v květnu hlavním prodejcem elektromobilů, podle asociace China Passenger Car Association, a porazila i místní konkurenty jako NIO a své globální kolegy, včetně výrobce Mercedes-Benz .
V březnu začala s výrobou crossoveru Model Y a v květnu chvátala na opětovné otevření své továrny ve Fremontu v Kalifornii, aby mohla pokračovat v plnění svých slíbených objednávek.
Zdroj: Bloomberg; Foto: Flickr