Internetový poskytovatel video obsahu Inc. včera po uzavření hlavního trhu oznámil svoje čtvrtletní výsledky. Ty byly velmi očekávané, protože mohou přinést první výsledky investic a rozšiřování působnosti společnosti na starý kontinent.
Průměrné očekávání Wall Streetu zisku na jednu akcii bylo 0,906 USD. Výsledek společnosti předčil toto očekávání a dosáhl 0,96 USD. Byl to tak lepší výsledek o 5,9 %. Meziročně si zisk na akcii polepšil o 85 %, bohužel proti 2Q14 poklesl o 17 % z 1,15 USD na akcii v předchozím čtvrtletí.
Když se podíváme na tržby, včetně prodeje DVD doručovaných poštou, tak společnost také překonala očekávání nastavené na 1,408 mld. USD, ale ne tak výrazně, očekávání bylo překonáno o 0,08 % na úrovni 1,409 mld. USD. To je proti minulému čtvrtletí lepší výsledek o 5 % a meziročně o 27 %.
zvýšil cenu svého produktu a to mohlo přispět k zpomalení růstu počtu předplatitelů. Do toho přichází velká konkurence HBO. To pokládá na záda Netflixu další těžké břímě - potvrdit roli lídra trhu.
Další negativní zprávou, která přišla, bylo, že počet uživatelů nedosáhl očekávání Netflixu. CFO Netflixu David Wells na to řekl „Prostě jsme nerostli tak, jak jsme si říkali, že rosteme.“ Pro je také nepříjemné, že pokles růstu nových zákazníků v USA může být právě spojen se vstupem HBO na trh. Tedy na trh, který si pracně prošlapal. HBO nabídne svůj stream nezávisle na předplatném na televizním přijímači. Vstup plánuje na příští rok.
CEO společnosti celou věc asi nevidí tak hořce, když se nechal slyšet, že v příštích letech uvidíme dvojici, která si prostě bude konkurovat, snažit se získat ten nejlepší obsah, udržet si růst zákazníků. Ale údajně bude hodně lidí, kteří si předplatí obě dvě služby naráz.
si připsal 980 000 nových uživatelů v USA v období končícím 30. září. Je to však o dost méně, když rok předtím ve stejném období přišlo 1,33 milionu nových předplatitelů. Mimo USA, kde společnost rapidně expanduje, byl přírůstek nových uživatelů roven číslu 2,04 mil. zákazníků. Přesto nedosáhl očekávaného počtu.
Toto čtvrtletí si vytýčil cíl získat další 4 miliony předplatitelů na celém světě včetně 1,85 mil. v USA. CEO společnosti zůstává pevný ve svém očekávání, že společnost dosáhne předchozí projekce, že v delším období získá od 60 do 90 milionů předplatitelů. Na konci třetího čtvrtletí měl více jak 53 milionů předplatitelů. Růst mimo USA by prý měl ještě zrychlit a snadno nahradit stagnující čísla v USA.
Šéf společnosti Hastings také naznačil, že vstup HBO na trh bere jako potvrzení svojí původní teze, že televizní zábava už nebude to, co bývala. Tři společnosti už zkoušeli napodobit . To může být validace toho, že směr Netflixu je správný. Krok HBO je logický. Mladí lidé nepředplácí kabelovku tak často jako jejich rodiče. Takže existují dvě možnosti – první – budete to ignorovat a vydáte se do záhuby, nebo se přizpůsobíte. HBO jde druhou cestou.
Společnost včera zavřela 448,59 USD za jednu akcii. Pak společnost ohlásila výsledky. Akcie poté spadla v poobchodní fázi (after hours) o více jak 26 % na 329,98 USD. Ucházející finanční výsledky investory neuchlácholili, prudce zareagovali na zpomalující růst nových předplatitelů a akcie si ponese pořádný šrám.