Největší světový výrobce spotřebního zboží před otevřením trhu zveřejnil hospodářské výsledky za třetí fiskální čtvrtletí, které skončilo 31. března. Díky snižování nákladů a vyšším cenám americká společnost dokázala navzdory negativnímu dopadu silného dolaru překonat očekávání trhu. Jádrový zisk na akcii ve sledovaném období dosáhl 86 dolarů při průměrném odhadu na úrovni 0,82 dolaru. Čistý zisk meziročně stoupl na 2,75 miliardy dolarů neboli 0,97 dolaru na akcii.
Tržby ve třetím kvartále sice poklesly již po sedmé v řadě a to o 6,9 procenta na 15,8 miliardy dolarů, tento propad ovšem odpovídal prognózám analytiků. Náklady na prodané zboží ve sledovaném období poklesly o 11 procent na 7,92 miliardy dolarů. Ve třetím fiskálním kvartále americká společnost zvýšila ceny o procento. Stejně tak vzrostly i tržby na organické bázi. Z pohledu jednotlivých divizí se nejhůře dařilo produktům péče o vzhled. Tato divize zaznamenala ve sledovaném období propad čistých tržeb o 10 procent a objemu prodejů o 6 procent. zmenšuje svoje portfolio značek s cílem zaměřit se na ty, vykazující rychlý růst jako jsou Tide nebo Gillette.
Jádrem strategie je osekávání výdajů a soustředění se na prodeje na domácím trhu v USA, kde je společnost schopna prodat větší množství prémiových produktů. Současný generální ředitel David Taylor, který se ujal funkce teprve vloni v listopadu, má v plánu v následujících pěti letech snížit náklady o dalších 10 miliard dolarů. Jádrový zisk na akcii očekává ve čtvrtém finančním čtvrtletí oproti loňskému rou výrazně nižší kvůli vyšší daňové sazbě nebo investicím do reklamy a negativnímu dopadu pohybů měnových kurzů. Prognózu růstu organických tržeb firma ponechává beze změn v řádu nižších jednociferných čísel. očekává zpětný odkup a výměnu akcií v celkové hodnotě až více než 8 miliard dolarů.
Akcie za letošní rok doposud připsaly 2,5 procenta. Titul na výsledky v premarketu reagoval růstem o 0,9 procenta.
Zdroj: BBG, RTRS