Společnost Entertainment Group N. V., která je největším středoevropským provozovatelem kurzových sázek a her, uvedla své předběžné neauditované konsolidované výsledky za první čtvrtletí roku 2017. Zisk EBITDA se meziročně propadl o 36,3 procenta na 3 mil. eur.
uvedla, že celková výše přijatých sázek vzrostla v prvním čtvrtletí 2017 meziročně o 20,1 % na 302,2 milionu eur a celková výše hrubých výher narostla o 12,2 % na 42,7 milionu eur. Hrubé výhry ze sportovního sázení po internetu se v prvním čtvrtletí roku 2017 zvýšily o 18,5 % na 28,3 milionu eur. V prvním čtvrtletí 2017 společnost pokračovala v růstu přijatých sázek a vybrala celkové sázky v hodnotě 302,2 milionu eur, což mírně překonalo odhady analytiků, kteří čekali nárůst přijatých sázek ve výši 300 mil. eur. Dosažené číslo je o 20,1 % větší než objem přijatých sázek v loňském roce.
Podle Pera Widerströma, generálního ředitele Entertainment Group, přijaté sázky rostly dvouciferným tempem na všech klíčových trzích, podpořeny zejména růstem na online sázení hlavně pak sázením přes mobily, zatímco sázení na pobočkách rostlo mírně jednociferně. Firma v tomto čtvrtletí nově zaznamenala první přijaté sázky z nedávno spuštěného online casina v České republice, které spustilo provoz na konci února jako první regulovaný provozovatel vůbec.
Provozní zisk za první čtvrtletí 2017 vyjádřený hodnotou EBITDA, který meziročně propadl o 36,3 procenta na 3 miliony eur, byl podle Widerströma v meziročním vyjádření ovlivněn plánovaným růstem provozních nákladů v souvislosti s výstavbou provozní výkonnosti a s expanzí ve střední a východní Evropě. Celková výše konsolidované EBITDA dosáhla v prvním čtvrtletí 2017 hodnoty 3,0 miliony EUR, což znamená meziroční pokles o 36,3 %. Z toho hodnota EBITDA ze sportovního sázení a gamingu dosáhla výše 3,0 miliony EUR a EBITDA z loterií dosáhla záporné hodnoty 0,02 milionu EUR, meziročně o 108,9 % méně. Meziroční pokles ukazatele EBITDA byl způsoben zejména poklesem marže hrubých výher diskutovanou výše a předpokládaným nárůstem provozních nákladů na datafeed a live streeming, IT technologie, poradenské služby v souvislosti s akvizicemi a regionální expanzí ve střední a východní Evropě a na marketing včetně sponzoringu.