Americký výrobce spotřebního zboží (P&G) ve druhém fiskálním čtvrtletí zvýšil čistý zisk o 28 procent na 3,2 miliardy dolarů (72,4 miliardy Kč). Vzrostly i tržby. K výsledku za období tří měsíců do konce prosince přispěly vyšší ceny a silnější poptávka po kosmetice. Akcie společnosti na výsledky reagují růstem o 5,9 %.
Firma dnes také zlepšila hospodářskou prognózu na zbývající část roku. Díky tomu akcie firmy zpevnily o více než čtyři procenta.
Čisté tržby ve srovnání se stejným obdobím loni prakticky stagnovaly na 17,4 miliardy dolarů, překonaly však odhady analytiků, kteří podle společnosti Refinitiv očekávali tržby 17,15 miliardy dolarů.
Po očištění o vliv akvizic a směnných kurzů se tržby překvapivě o čtyři procenta zvýšily.
Největší výrobce spotřebního zboží na světě, který stojí za značkami jako Pampers, Olaz a Gillette, v uplynulém kvartálu těžil především z prodeje produktů péče o pleť, přičemž konečnou bilanci vylepšily i jejich vyšší ceny. Problém však představoval silný dolar, který snižoval zahraniční výnosy.