Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
V Evropě nelze vyrábět cenově dostupné elektromobily. Stellantis se proto poohlíží po Indii

V Evropě nelze vyrábět cenově dostupné elektromobily. Stellantis se proto poohlíží po Indii

24.11.2022 12:38
Autor: Redakce, Patria.cz

Stellantis, mateřská společnost Fiatu, dospěla k závěru, že v současné době nelze v Evropě vyrábět cenově dostupné elektromobily a hledá proto levnější výrobu na trzích, jako je Indie, řekl novinářům generální ředitel.

Pokud bude Indie se svou základnou nízkonákladových dodavatelů schopna splnit cíle společnosti v oblasti kvality a nákladů do konce roku 2023, mohla by tím otevřít dveře pro export elektromobilů na další trhy, řekl Carlos Tavares, generální ředitel skupiny, mezi jejíž značky patří rovněž Peugeot a Chrysler. "Evropa zatím není schopna vyrábět cenově dostupné elektromobily. Velkou příležitostí pro Indii by tedy byla možnost prodávat kompaktní vozy s elektrickým pohonem za dostupnou cenu, což by ochránilo ziskovost," řekl Tavares novinářům u kulatého stolu v Indii.

Stellantis masivně investuje do elektromobilů a v nadcházející dekádě plánuje výrobu desítek elektrických modelů. Ale Tavares minulý měsíc varoval, že dostupné elektromobily na baterie přijdou až za pět, šest let. Při své první návštěvě Indie od té doby, co převzal funkci generálního ředitele Stellantis, řekl, že společnost stále pracuje na plánu týkajícím se vývozu elektromobilů z této země a dosud se nepřijala žádná rozhodnutí.

Tavaresova možná sázka na Indii přichází poté, co američtí výrobci automobilů Ford a General Motors opustili tento čtvrtý největší automobilový trh na světě poté, co nedokázali mít zisk a zlomit dominanci japonské Suzuki Motor a jihokorejského Hyundai Motor. Přichází také v době, kdy čínští výrobci elektromobilů pronikají do Evropy a snaží se získat zákazníky cenově dostupnějšími vozy, které již předehnaly většinu zahraničních konkurentů v Číně, největším světovém trhu s elektromobily. Společnost Stellantis je poslední automobilkou, která změnila svou strategii v Číně, kde nyní plánuje být specializovaným hráčem prostřednictvím svých značek Jeep a Maserati poté, co oznámila, že společný podnik Jeep v této zemi vyhlásí bankrot. 

"Mezi Čínou a západním světem roste napětí. To bude mít důsledek, pokud jde o obchod. Mocnost, která má příležitosti tuto pozici nejlépe využít, je samozřejmě Indie," řekl Tavares.

Indie, kde Stellantis prodává své značky Jeep a Citroen, představuje jen zlomek jejích globálních prodejů. Tavares ale řekl, že nechce prudce navyšovat objem, místo toho chce pomalu a ziskově růst. První elektromobil který chce v této zemi začátkem příštího roku uvést na trh, je elektrický model kompaktního vozu Citroen C3.

Stellantis vyrábí své vlastní elektromotory a má také plány na výrobu vlastních bateriových článků. V Indii chce Tavares také lokálně nakupovat komponenty pro elektromobily, včetně baterií, aby mohl být konkurenceschopný z hlediska nákladů a ceny. "U elektromobilů je dnes většinou problémem dostupnost," řekl. "Ne technologie."

Zdroj: Reuters


 

Čtěte více:

Stellantis navýšila zisk o 44 procent díky prodeji aut s vysokou marží
28.07.2022 10:01
Automobilka Stellantis v prvním pololetí zvýšila meziročně zisk před ú...
#InvestičníTipy: Výsledková sezóna ve stínu recese
28.07.2022 17:30
Jak se recese promítá do současné výsledkové sezóny? To je hlavní téma...
Automobilkám BMW i Stellantis vzrostly tržby. BMW ale klesl odbyt a Stellantis rostou zásoby
03.11.2022 10:07
Německý výrobce luxusních automobilů BMW ve třetím čtvrtletí zvýšil pr...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
28.05.2024
22:01Index Dow Jones v úterý odepsal přes 0,5 %  
17:58Snížit inflaci poklesem sazeb?
17:23Sektorově dnes vítězí polovodiče a energie. Americký spotřebitel s překvapivě dobrou náladou  
17:00Německo by mělo zvážit, zda neuvolnit dluhovou brzdu, uvedl MMF
15:51FT: Řada západních firem zůstává v Rusku navzdory dřívějším plánům na odchod
14:17Jaromír Strnad: Akciový split Nvidie a dividendy ČEZ a Kofoly
13:53ECB: Inflační očekávání spotřebitelů v eurozóně klesla nejníže od září 2021
12:41Tesla a evropský indikátor dalšího vývoje v USA
11:49CNBC: Podvodů označovaných deepfakes přibývá, firmy už přišly o miliony dolarů
11:23Banka ABN Amro koupí za 672 milionů eur německou Hauck Aufhäuser Lampe
11:01Amerika se po přestávce vloží do hry. Evropa zatím hledá inspiraci i směr  
9:10Rozbřesk: O podivné dichotomii amerických měkkých a tvrdých makro-indikátorů
8:49Kofola navrhla dividendu 13,50 Kč, americký trh je konečně stejně rychlý jako před sto lety a futures jsou lehce nad nulou  
6:34NVIDIA a dva druhy investičních her
27.05.2024
17:22Deflační aktiva si mohou vést velmi dobře během období vysoké inflace, inflační mohou zaostávat
16:52WSJ: Ekonomika bude mít v prezidentských volbách zásadní roli, Biden by měl ukázat pochopení pro obavy z růstu cen
16:50TRHY: Koruna mírně ztratila, Erste a VIG bez dividendy. Patria tvůrcem trhu na COLT CZ a Primoco UAV. Wall Street dnes uzavřena  
14:36Damodaran: Nemusí platit, že čehokoliv se NVIDIA dotkne, změní se ve zlato
14:30Evropská komise Česku schválila podporu za 3,2 miliardy eur na výrobu elektřiny
12:45Týdenní výhled: Týden nejspíš v poklidném duchu, kondici amerického spotřebitele naznačí maloobchod  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Advance Auto Parts Inc (03/24 Q1, Bef-mkt)
HP Inc (04/24 Q2, Aft-mkt)
Salesforce Inc (04/24 Q1, Aft-mkt)
UiPath Inc (04/24 Q1, Aft-mkt)
14:00DE - Harmonizovaný CPI, y/y