Akcie Kering SA vzrostly nejvíce za osm měsíců díky optimismu, že odchod generálního ředitele Gucci Marca Bizzarriho bude znamenat krok k oživení italské značky. Bizzarri, který provozuje Gucci od roku 2015, odejde 23. září, řekl Kering v úterý. Nahradí ho Jean-Francois Palus, současný generální ředitel skupiny, který povede značku během přechodného období.
Bizzariho odchod přichází poté, co růst Gucci - který představuje asi dvě třetiny zisku Keringu - v posledních letech zaostával za konkurenty. Její předchozí kreativní ředitel, Alessandro Michele, odešel v listopadu a byl nahrazen designérem Sabato de Sarno, který má v září představit první kolekci pro značku.
Palus, kterého generální ředitel společnosti Kering Francois-Henri Pinault v prohlášení popsal jako pravou ruku a každodenního sparing partnera, se zaměří na posílení týmů a operací Gucci, aby oživil dynamiku značky. Palus se vzdá své pozice v představenstvu Keringu se sídlem v Paříži a přestěhuje se do Milána.
Akcie Keringu dnes posilují o 7 %.
Evoluce
Změny ve vedení nejsou "velkým třeskem, ale logickým vývojem," uvedl analytik Thomas Chauvet. Tyto kroky zlepší rozhodování a ukáží odhodlání transformovat Gucci, dodal. Kering se snaží zvýšit přitažlivost své největší značky poté, co jsou klienti unaveni Micheliným okázalým a excentrickým designem. Očekává se, že De Sarnova debutová kolekce bude k dispozici v obchodech začátkem příštího roku.
Další prioritou je přilákat zpět nakupující v Číně. Gucci již podnikl kroky k přepracování managementu poté, co jmenoval Laurenta Cathalu, aby dohlížel na módní operace značky v této zemi. Ale Kering řekl, že k nápravě nedojde přes noc.
Akciové zisky společnosti Kering letos za více než 25% růstem u společností , Moet, Hennesy, Louis Vuitton SE a International. Pinault uvedl, že cílem reorganizace je plně zachytit růst globálního trhu s luxusním zbožím, který pomohl učinit nejhodnotnější společností v Evropě.
Brzké úspěchy
Pod vedením Bizzarriho a Michele se tržby Gucci mezi lety 2015 a 2019 více než zdvojnásobily a popularita značky na Instagramu také vzrostla. Pandemie však ukončila roky prudkého růstu italské značky.
Kering v poslední době trpí nejen zpomalením u Gucci, ale také pomalým prodejem značky Balenciaga. Výkon této značky byl poškozen poté, co reklamní kampaň koncem loňského roku byla vnímána jako sexualizace dětí.
V rámci širší reorganizace na vrcholu Keringu převezme Francesca Bellettini, generální ředitelka Yves Saint Laurent, další roli zástupkyně generálního ředitele skupiny, přičemž všichni šéfové značky jí budou podřízeni. Jean-Marc Duplaix, finanční ředitel společnosti Kering, se také stane zástupcem generálního ředitele, který bude dohlížet na provoz a finance.
Zdroj: Bloomberg