Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Víkendář: Od kopírování západních firem až ke třetí největší automobilce na světě

Víkendář: Od kopírování západních firem až ke třetí největší automobilce na světě

02.03.2024 9:00
Autor: Redakce, Patria.cz

Korejská skupina Hyundai je nyní podle CNBC třetí největší automobilkou na světě. Není to přitom zase tak dávno, kdy byly její vozy považovány za nekvalitní kopie západních aut. Jak se této společnosti podařilo za relativně krátkou dobu dostat se mezi přední světové hráče? Právě tomu se věnuje reportáž CNBC.

Graf ukazuje pořadí světových automobilek podle množství prodaných vozů. Před Hyundai Motor Group HMG stojí německý VW a japonská Toyota, za ní francouzský Renault a americký GM:

vík1
Zdroj: CNBC

Podle CNBC Hyundai mohutně investuje do elektromobility, ale i do dalších oblastí, kterým se některé automobilky vyhýbají. Příkladem může být autonomní řízení či létající elektrické taxíky. K tomu se firma snaží o zvýšení robotizace a automatizace své výroby. Jose Munoz, který je provozním ředitelem Hyundai Motor Company (nezahrnuje společnost Kia), pro CNBC uvedl, že firma se považuje za technologickou společnost. A dělá i věci, které mohou být téměř považovány za „science fiction“.

Podle CNBC je nyní Hyundai čtvrtou nejpopulárnější automobilovou značkou v USA. Její elektromobily disponují vyspělou technologií, ale v USA nedosáhnou na vládní podporu, pokud jsou prodávány přímo. Firma proto prudce zvýšila leasingové prodeje, protože jich se podpora týká. Hyundai pro elektromobily používá platformu E – GMP, která je mimořádně flexibilní a lze ji použít pro řadu modelů. CNBC v této souvislosti poukázala na problémy při nabíjení vozů Tesla v Chicagu během hlubokých mrazů. S tím, že Hyundai používá jinou technologii nabíjení a jeho vozy tyto problémy neměly.

CNBC připomíná, že Hyundai začínalo jako automobilka, která do značné míry kopírovala vozy Toyoty. V USA pak prorazila v osmdesátých letech díky levným modelům s povedeným designem. A podle CNBC pomohlo i to, že šlo o asijskou firmu a reputaci tohoto kontinentu v té době výrazně zvedalo Japonsko se svými kvalitními produkty. „Zákazníci ale rychle pochopili, že Hyundai nedosahuje na standard japonských vozů.“ Cílem firmy se tak stalo právě zvyšování kvality, které do značné míry stálo opět na kopírování praxe v japonských automobilkách.

Výrazným krokem vpřed bylo zavedení desetileté záruky na motory, které americkým klientům mělo dát jasně najevo, že firma to s kvalitou myslí vážně. Následovalo vlastnické propojení s automobilkou Kia, které je podle CNBC „složité“ a umožňuje sdílet platformy, technologie a také odborníky. CNBC udává, že nově vzniklá skupiny Hyundai k sobě dovedla přetáhnout experty z BMW, Lamborghini, Audi a také Škody. To se projevilo mimo jiné na designu vozů této skupiny a změnilo se celkové vnímání značky.

Zdroj: CNBC


Čtěte více:

Invesco: Digitální měny centrálních bank – Budoucnost peněz?
01.03.2024 6:28
Digitální měny centrálních bank (CBDC) jsou digitalizovanou měnou s nu...
Rozbřesk: Desinflace v eurozóně pokračuje, ECB to ale zatím nestačí
01.03.2024 9:04
Včera zveřejněné výsledky únorové inflace ukázaly pokračující ústup ce...
Lepší ale stále nepřesvědčivá nálada v tuzemském průmyslu
01.03.2024 10:22
Nálada mezi tuzemskými průmyslníky se od začátku roku viditelně zlepši...
Fidelity International: Co nám japonské obráběcí stroje naznačují o výrobě ve světě?
05.03.2024 6:30
Nedávný vývoj objednávek obráběcích strojů v Japonsku vykresluje pozit...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
11.05.2024
14:26Evropští obchodníci s plynem nakupují opce kvůli obavám z dodávek v zimě
8:29Víkendář: Kde budou akcie na konci letošního roku?
10.05.2024
22:05Warren Buffett výrazněji promluvil do obchodování s Applem  
17:36Likvidita a akcie v letošním roce – jiný a přitom stále stejný příběh
16:58Spotřebitelé čekají vyšší inflaci a kazí tím investorům závěr týdne  
15:15Japonská automobilka Honda zvýšila celoroční zisk o 70 procent na rekord
15:01Počet vážně ohrožených hypoték v USA roste?
13:22Akcie Novavax dramaticky rostou na dohodě se Sanofi na kombinaci vakcíny proti covid-19 a chřipce
12:51Perly týdne: Tři hlavní investiční příběhy současnosti
11:35Výsledky Groupon: Tržby se konečně po 8 letech vrátily k růstu  
10:42Růstový sentiment se drží, přispívá i Čína  
10:12Gen očekává pro fiskální rok 2025 příjmy u 4 miliard dolarů. Roli prezidenta opouští Ondřej Vlček
9:25Nezaměstnanost v ČR v dubnu klesla na 3,7 procenta, volných míst ubylo
9:07Britská ekonomika se ve čtvrtletí vymanila z recese, vzrostla o 0,6 procenta
8:52Evropa míří k pozitivnímu zahájení, podle Spurného je i v Česku ve hře slovenský model sektorové daně  
8:51Rozbřesk: Spotřebitelé začínají (konečně!) utrácet. Korunu povzbudil silný maloobchod, vyhlíží zápis ze zasedání ČNB
8:19USA chystají cla na dovoz elektromobilů z Číny, píše Bloomberg
09.05.2024
22:01Slabý trh práce pomohl trhům  
18:03Zlato a akcie – cykly a trend
16:54Snížení sazeb se blíží, naznačuje BoE. Také data vyzněla příznivě  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data