Loňský propad tržeb mediální skupiny Central European Media Enterprises (CETV) z prodeje televizní reklamy o 30 % by se letos neměl opakovat. Ceny televizní reklamy se v prvním kvartále letošního roku dostaly na své dno a v druhé polovině roku lze očekávat jejich růst, uvedl v rozhovoru pro agenturu Bloomberg Adrian Sarbu, generální ředitel (677 CZK, 2,89%).
Tržby z reklamy v prvním čtvrtletí zůstaly na většině trhů „slabé“, někde však již došlo k odražení ode dna v podobě meziročního zlepšení, nechal se slyšet Adrian Sarbu. Lépe si podle něj vedl trh na Slovensku a v Chorvatsku. Začátek druhého kvartálu vykazuje podle ředitele „pozitivní trendy“ v této oblasti a samotný český trh si v tomto období podle něj povede „rozumně“.
Hrubé tržby z televizní reklamy vycházející z ceníkových cen (nezahrnuje bartery a různé slevy) klesly televizi Nova, která generuje třetinu tržeb , v únoru letošního roku o 5,5 % procenta na 1,04 miliardy korun, uvedla společnost TNS Media Inteligence. Nova tak v únoru získala asi polovinu z 2,14 miliardy korun celkem vydaných zadavateli za veškerou televizní reklamu v ČR (více zde).
“Vidíme náznaky toho, že se nálada na našich trzích trochu zlepšuje a ceny pro zadavatele reklamy začnou opět růst v druhé polovině roku,“ shrnul současný výhled její generální ředitel a dodal, že firma pokračuje s podporou poptávky v podobě akčních balíčků a dalších pobídek.
Sarbu v rozhovoru dále uvedl, že společnost investorům později v průběhu letošního roku představí konkrétní prognózu ziskovosti na dalších „několik let“ .
(Zdroj: Bloomberg, TNS)