Detail horké zprávy

Energetický regulační úřad (ERÚ) nabádá zákazníky k většímu využívání mimosoudního řešení sporů s dodavateli energií. ČTK to dnes řekl mluvčí úřadu Michal Kebort. Běžné spory řeší podle něj ERÚ zpravidla do čtyř měsíců, návrh na jejich zahájení není spojen s žádným poplatkem a není potřeba ani najímat advokáta.

"Za loňský rok jsme přijali od spotřebitelů 140 podnětů na zahájení mimosoudního řešení sporu. Pravomocně jsme rozhodli v 94 z nich," uvedl ředitel odboru sporných a schvalovacích řízení úřadu Miroslav Rottner.

Podle něj to neznamená, že by část podnětů zůstala nevyřešena. "Naopak, časté jsou případy, kdy byl spor zastavený jen proto, že dodavatel nebo distributor nečekal na verdikt úřadu a spotřebiteli vyhověl už krátce po podání návrhu," sdělil Rottner. (ČTK)