Švédský výrobce vysavačů, praček, ledniček a mrazniček, společnost Electrolux, ve druhém čtvrtletí vykázala jádrový zisk v souladu s očekáváním trhu, když silný výkon v USA neutralizoval zaostávání prodeje výrobků v Evropě. Společnost je nyní druhým největším výrobcem bílého zboží poté, co ji loni z prvního místa vytlačil Whirlpool.
Provozní zisk společnosti po očištění o mimořáídné položky stoupl na 921 mil. švédských korun z 844 mil. před rokem. Analytici osloveni Reuters očekávali přitom v průměru zisk 917 mil.
Tržby společnosti ve 2Q vzrostly na 25,79 mld. SEK z 25,32 mld. před rokem, a překonaly tak odhad trhu ve výši 25,42 mld.
Provozní zisk v Evropě klesl na 299 mil. SEK ze 376 mil. před rokem i přes jednoprocentní nárůst průmyslových dodávek jádrových zařízení. V USA naopak zisk vzrostl na 422 mil. SEK z 383 mil. ve 2Q06, přestože dodávky navázaly na pokles z posledních čtvrtletí a klesly o 1,8 %.
(Zdroj: Reuters)