PRAHA (MEDIAFAX) - Největší komerční televize zahájila přípravy na vytvoření obřího produkčního centra, které bude prodávat televizní nebo filmový obsah i dalším společnostem. Uvádí to pondělní vydání deníku E15.
Novinka vychází z inovovaného obchodního modelu majitele , bermudské společnosti (510 CZK, 1,39%), který počítá s třemi zdroji příjmu – vysíláním, prodejem obsahu a internetem. Podobná centra by měla vzniknout ve všech zemích, kde majitelé působí, dohromady pak vytvoří produkční divizi . Praha má velkou šanci, že zde bude centrála této divize.
„Tato centra budou v rámci nejsilnější v Česku a Rumunsku, trochu méně silné bude na Slovensku. Ve Slovinsku a Chorvatsku se asi půjde cestou vytvoření centra, které se zaměří na non-fiction tvorbu, jako jsou třeba Big Brother nebo Farma. Jsou v tom velmi silní. Celá divize se bude řídit z místa, kde bude největší penzum byznysu,“ uvedl ředitel Petr Dvořák. Podle něho dosud není jasné, zda české produkční centrum bude fungovat v rámci struktur , nebo se pro ně vytvoří samostatná firma.
Základem produkčního centra bude stávající sekce pro vývoj vlastních formátů, kterou vede Radek Bajgar. Toto centrum posuzuje filmové koprodukce televize nebo vyvíjí nové seriály. Na kontě má třeba úspěšný sitcom Comeback, Kriminálku Anděl či dosud neodvysílané série První krok, Okresní přebor a Expozituru.
„Celkem by v produkčním centru mělo pracovat několik desítek lidí, na jednotlivé projekty si budeme najímat další externisty,“ přiblížil Dvořák.