Společnost T-Mobile Czech Republic vykázala za první tři čtvrtletí roku 2009 tržby v celkové výši 23,9 miliardy korun, což představuje meziroční pokles o 3,7 %. Tržby ze služeb dosáhly 23 miliard Kč. Hodnota EBITDA (zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací) činila 12,6 miliardy Kč, což znamená nárůst o 3,2% v porovnání se stejným obdobím předchozího roku, přičemž marže EBITDA dosáhla 52,6 %. Firma patří do skupiny německého , jehož výsledky naleznete ZDE.
Finanční výsledky byly pozitivně ovlivněny zvýšením efektivity společnosti a urovnáním sporu o propojení se společností TO2 (kladný dopad na EBITDA ve výši 950 milionů Kč a na tržby ARPU ve výši cca 500 milionů Kč). Hodnota ukazatele ARPU (průměrná měsíční útrata na zákazníka) ke konci září 2009 meziročně poklesla o 6,2 % na 472 Kč. To bylo ovlivněno uvedením tarifů nové generace, přechodem uživatelů na předplacené služby a regulačními opatřeními, ačkoliv se zvýšil podíl tarifních klientů na celkové zákaznické základně. V období prvních devíti měsíců tohoto roku tvořil podíl nehlasových služeb na tržbách ARPU 22 %.
"S výsledky dosaženými za prvních devět měsíců roku 2009 jsme spokojeni. Skutečnost, že se nám podařilo dosáhnout růstu u klíčových ukazatelů výkonnosti i v obtížné ekonomické situaci, je důkazem silné motivace a stabilních hospodářských výsledků," říká Roland Mahler, generální ředitel společnosti T-Mobile Czech Republic.
Celkový počet zákazníků meziročně vzrostl o 1,2 % na 5,46 milionu, což potvrzuje vedoucí pozici společnosti T-Mobile Czech Republic v počtu aktivních SIM karet. Tohoto výsledku se podařilo dosáhnout zejména díky segmentu tarifních zákazníků, jejichž počet dosáhl téměř 2,63 milionu, což představuje meziroční nárůst o 6,6 %. Uživatelé paušálních programů tak nyní tvoří více než 48 % z celkového počtu zákazníků. Během prvních devíti měsíců dosahoval průměrný měsíční churn (tj. počet zákazníků, kteří se rozhodli přestat využívat služeb určitého operátora) stabilní hodnoty 1,3 %.
V letošním roce T-Mobile uvedl mobilní reklamu, internetové připojení DSL bez nutnosti platit paušál za pevnou linku, bezplatné stahování hudby v rámci tarifu BAV SE nebo přístroje iPhone 3GS a CPA Halo, dále zahájil 2G modernizaci či výstavbu optické a 3G sítě. V září se T-Mobile stal druhým největším poskytovatelem internetového připojení DSL v České republice díky akvizici maloobchodní části společnosti České Radiokomunikace.
Výsledky společnosti T-Mobile Czech Republic
Počet zákazníků |
5 458 |
5 392 |
1,2 |
5 458 |
5 392 |
1,2 |
- Tarifní zákazníci |
2 630 |
2 467 |
6,6 |
2 630 |
2 467 |
6,6 |
- Twist zákazníci |
2 828 |
2 925 |
-3,3 |
2 828 |
2 925 |
-3,3 |
Noví zákazníci |
25 |
79 |
-68,4 |
36 |
120 |
-70,0 |
- Tarifní zákazníci |
32 |
95 |
-66,4 |
131 |
239 |
-45,2 |
- Twist zákazníci |
-6 |
-16 |
62,5 |
-95 |
-119 |
-20,2 |
Průměrný měsíční churn |
1,3 % |
1,2 % |
0,1 %p |
1,3 % |
1,3 % |
0,0 %p |
- Tarifní zákazníci |
0,5 % |
0,2 % |
0,3 %p |
0,5 % |
0,4 % |
0,1 %p |
Kč |
3. čtvrtletí 2009 |
3. čtvrtletí 2008 |
Změna meziročně v % |
1. až 3. čtvrtletí 2009 |
1. až 3. čtvrtletí 2008 |
Změna meziročně v % |
Tržby celkem (mil.) |
8 009 |
8 605 |
-6,9 |
23 887 |
24 810 |
-3,7 |
Tržby ARPU (mil.) |
7 691 |
8 334 |
-7,7 |
23 008 |
24 019 |
-4,2 |
EBITDA (mil.) |
4 218 |
4 225 |
-0,2 |
12 570 |
12 186 |
3,2 |
EBITDA marže (celkové tržby) |
52,7 % |
49,1 % |
3,6 %p |
52,6 % |
49,1 % |
3,5 %p |
EBITDA marže (tržby ARPU) |
54,8 % |
50,7 % |
4,1 %p |
54,6 % |
50,7 % |
3,9 %p |
ARPU |
471 |
519 |
-9,2 |
472 |
503 |
-6,2 |
- Tarifní zákazníci |
779 |
877 |
-11,2 |
780 |
868 |
-10,1 |
- Twist zákazníci |
186 |
223 |
-16,6 |
194 |
216 |
-10,2 |
Podíl nehl.služeb na ARPU |
23 % |
22 % |
1 %p |
22 % |
21 % |
1 %p |
(Zdroj: Tiskové materiály firmy)