Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Tuzemský T-Mobile 1-3Q/09: Mírný růst zisku a klientů, mírný pokles tržeb a útraty na zákazníka

Tuzemský T-Mobile 1-3Q/09: Mírný růst zisku a klientů, mírný pokles tržeb a útraty na zákazníka

5.11.2009 12:46
Autor: 

Společnost T-Mobile Czech Republic vykázala za první tři čtvrtletí roku 2009 tržby v celkové výši 23,9 miliardy korun, což představuje meziroční pokles o 3,7 %. Tržby ze služeb dosáhly 23 miliard . Hodnota EBITDA (zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací) činila 12,6 miliardy , což znamená nárůst o 3,2% v porovnání se stejným obdobím předchozího roku, přičemž marže EBITDA dosáhla 52,6 %. Firma patří do skupiny německého Deutsche Telekom, jehož výsledky naleznete ZDE.

Finanční výsledky byly pozitivně ovlivněny zvýšením efektivity společnosti a urovnáním sporu o propojení se společností TO2 (kladný dopad na EBITDA ve výši 950 milionů a na tržby ARPU ve výši cca 500 milionů Kč). Hodnota ukazatele ARPU (průměrná měsíční útrata na zákazníka) ke konci září 2009 meziročně poklesla o 6,2 % na 472 . To bylo ovlivněno uvedením tarifů nové generace, přechodem uživatelů na předplacené služby a regulačními opatřeními, ačkoliv se zvýšil podíl tarifních klientů na celkové zákaznické základně. V období prvních devíti měsíců tohoto roku tvořil podíl nehlasových služeb na tržbách ARPU 22 %.

"S výsledky dosaženými za prvních devět měsíců roku 2009 jsme spokojeni. Skutečnost, že se nám podařilo dosáhnout růstu u klíčových ukazatelů výkonnosti i v obtížné ekonomické situaci, je důkazem silné motivace a stabilních hospodářských výsledků," říká Roland Mahler, generální ředitel společnosti T-Mobile Czech Republic.

Celkový počet zákazníků meziročně vzrostl o 1,2 % na 5,46 milionu, což potvrzuje vedoucí pozici společnosti T-Mobile Czech Republic v počtu aktivních SIM karet. Tohoto výsledku se podařilo dosáhnout zejména díky segmentu tarifních zákazníků, jejichž počet dosáhl téměř 2,63 milionu, což představuje meziroční nárůst o 6,6 %. Uživatelé paušálních programů tak nyní tvoří více než 48 % z celkového počtu zákazníků. Během prvních devíti měsíců dosahoval průměrný měsíční churn (tj. počet zákazníků, kteří se rozhodli přestat využívat služeb určitého operátora) stabilní hodnoty 1,3 %.

V letošním roce T-Mobile uvedl mobilní reklamu, internetové připojení DSL bez nutnosti platit paušál za pevnou linku, bezplatné stahování hudby v rámci tarifu BAV SE nebo přístroje iPhone 3GS a CPA Halo, dále zahájil 2G modernizaci či výstavbu optické a 3G sítě. V září se T-Mobile stal druhým největším poskytovatelem internetového připojení DSL v České republice díky akvizici maloobchodní části společnosti České Radiokomunikace.

Výsledky společnosti T-Mobile Czech Republic

'000

3. čtvrtletí 2009

3. čtvrtletí 2008

Změna meziročně v %

1. až 3. čtvrtletí 2009

1. až 3.
čtvrtletí 2008

Změna meziročně v %

Počet zákazníků

5 458

5 392

1,2

5 458

5 392

1,2

- Tarifní zákazníci

2 630

2 467

6,6

2 630

2 467

6,6

- Twist zákazníci

2 828

2 925

-3,3

2 828

2 925

-3,3

Noví zákazníci

25

79

-68,4

36

120

-70,0

- Tarifní zákazníci

32

95

-66,4

131

239

-45,2

- Twist zákazníci

-6

-16

62,5

-95

-119

-20,2

Průměrný měsíční churn

1,3 %

1,2 %

0,1 %p

1,3 %

1,3 %

0,0 %p

- Tarifní zákazníci

0,5 %

0,2 %

0,3 %p

0,5 %

0,4 %

0,1 %p

3. čtvrtletí 2009

3. čtvrtletí 2008

Změna meziročně v %

1. až 3. čtvrtletí 2009

1. až 3.
čtvrtletí 2008

Změna meziročně v %

Tržby celkem (mil.)

8 009

8 605

-6,9

23 887

24 810

-3,7

Tržby ARPU (mil.)

7 691

8 334

-7,7

23 008

24 019

-4,2

EBITDA (mil.)

4 218

4 225

-0,2

12 570

12 186

3,2

EBITDA marže (celkové tržby)

52,7 %

49,1 %

3,6 %p

52,6 %

49,1 %

3,5 %p

EBITDA marže (tržby ARPU)

54,8 %

50,7 %

4,1 %p

54,6 %

50,7 %

3,9 %p

ARPU

471

519

-9,2

472

503

-6,2

- Tarifní zákazníci

779

877

-11,2

780

868

-10,1

- Twist zákazníci

186

223

-16,6

194

216

-10,2

Podíl nehl.služeb na ARPU

23 %

22 %

1 %p

22 %

21 %

1 %p

(Zdroj: Tiskové materiály firmy)


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data