Globální ekonomická krize v loňském roce srazila úroveň výdajů na televizní reklamu 30 procent pod objem z roku 2008, uvedla po dnešním zveřejnění výsledků za poslední kvartál roku 2009 ve zprávě pro investory mediální skupina (542 CZK, 1,92%). Společnost provozující mimo jiné i českou televizi Nova přitom neočekává zlepšení na trhu televizní reklamy dříve než ve druhé polovině roku 2010.
Za loňský rok se podle informací z trhu „vypařilo“ 800 milionů dolarů výdajů na reklamu. Pokles výdajů dolehl na všechny trhy, kde má zastoupení. Přesto překonání celoroční prognózy EBITDA v roce 2009 v rozmezí 60-70 milionů dolarů skutečným výsledkem 75 milionů dolarů. „Tváří v tvář události takovéhoto rozměru jsme se soustředili na obranu naší vůdčí pozice ve sledovanosti a na získávání dalšího podílu na trhu s co nejnižšími náklady,“ shrnula skupina loňský vývoj v dnešní zprávě.
Pro první polovinu roku 2010 očekává další stagnaci, či ještě mírné zhoršení trhu s televizní reklamou na některých z trhů, kde má zastoupení. Zlepšení by podle dnes zveřejněného odhadu společnosti mělo přijít od druhé poloviny tohoto roku.
„Zadavatelé reklamy zůstanou opatrní a oportunističtí,“ říká k výhledu pro letošní rok . Zároveň však dodává, že vzhledem k úpravám svého portfolia (prodeji ukrajinských operací za 300 mil. EUR a nákupu bulharských za 400 mil. EUR) očekává dosažení pozitivního zisku EBITDA v rámci všech svých operací a značný přínos pro celkovou ziskovost skupiny v roce 2010.
(Zdroj: prezentace CETV)