Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Sarbu (CETV): Letos chceme kladný a vyšší EBITDA ze všech aktivit

Sarbu (CETV): Letos chceme kladný a vyšší EBITDA ze všech aktivit

8.3.2010 9:45
Autor: Josef Němeček, Patria Finance

Po prodeji ukrajinských aktivit společnosti a naopak nákupu bulharské bTV chce mediální společnost Central European Media Enterprises (CETV) reportovat za rok 2010 lepší zisk proti loňsku a dosáhnout kladného EBITDA ze všech aktivit skupiny. Uvedl to šéf CETV Adrian Sarbu s poznámkou, že výsledek bude záviset na vývoji trhů. Za poslední čtvrtletí roku 2009 CETV reportovala čistou ztrátu 55 milionů dolarů a pokles EBITDA ve 4Q09 na 44,1 milionu dolarů ze 79,8 milionu dolarů ve stejném období před rokem.

„Za předpokladu dokončení ukrajinských i bulharských aktivit všechny naše operace dosáhnou kladného celoročního EBITDA,“ uvedl Adrian Sarbu. „Naším cílem je rovněž vykázat silnější EBITDA, než v loňském roce. Chceme pro to učinit vše, co umíme, přesto bude výsledek záviset na vývoji trhů,“ dodal Sarbu.

30% propad výdajů na reklamu se CETV snažila v uplynulém roce kompenzovat právě prodejem ztrátových ukrajinských aktivit a dále přesunem hlavních operací z Londýna do Prahy a úsporou programových nákladů. Obrat na trzích v souladu se svým prohlášením k výsledkům za 4Q09 firma očekává ve druhé polovině roku 2010.

Sarbu očekává, že trhy jako jsou Rumunsko či Bulharsko, které byly nejhlouběji zasaženy ekonomickou krizí, se začnou oživovat později, než klíčový trh v ČR či ve Slovinsku. Posledně jmenovaný trh už obratu na úrovni EBITDA dosáhl.

Z hlediska programu se chce CETV zaměřit dle slov Adriana Sarbu na posílení vlastního obsahu a rozšíření počtu kanálů. Firma chce rovněž se svým obsahem „prorazit“ do oblasti mobilních telefonů a internetu s nabídkou mixu placených a reklamou financovaných vysílání, uvedl Sarbu. Novinkou pak má být 3D vysílání, pokračovat chce CETV v oblasti reality show, sledovanost chce posílit rovněž v segmentu nízkonákladových telenovel.

„Evropský trh reklamy, který je málo rozvinutý a roztříštěný, projde v následující dekádě konsolidací a pocítí silnější přítomnost amerických studií,“ předpovídá Sarbu.

CETV podniká na trzích ČR, Rumunska, Chorvatska, Slovinska, Slovenska a nově Bulharska. Po dokončení bulharské akvizice chce Sarbu informovat investory o dalším výhledu bulharských operací. V tuto chvíli podle CEO firma neuvažuje o dalších akvizicích.

(Zdroj: Bloomberg)


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data