Detroit (ČTK) - Prodej aut ve Spojených státech se v březnu zvýšil o 24,3 procenta na více než jeden milion. K růstu přispělo oživení prodeje japonské Toyoty, která po předchozích problémech nabídla kupujícím vysoké slevy. Za první tři měsíce roku prodej stoupl o 15,5 procenta. Vyplývá to z údajů společnosti Autodata.
Prodej Toyoty v březnu po dvou měsících poklesu vyskočil o 41 procent. Poptávka po vozech General Motors stoupla o 21 procent a Fordu o 40 procent. Nejvíce aut prodal GM , následovala (80,49 USD, 0,09%) a (12,63 USD, 0,48%).
Prodej byl nejvyšší od září 2008, pokud se nebude počítat srpen 2009, kdy prodej prudce rostl díky zavedení šrotovného. Analytici připisují vysoký růst pobídkám a slabé poptávce v únoru, kdy mnoho oblastí USA postihly sněhové bouře. Někteří lidé tak kvůli tomu odložili koupi nového auta na březen. Americká ekonomika rovněž vykazuje známky stabilizace, což zvyšuje chuť lidí utrácet.
Z předních amerických automobilek se prodej v březnu snížil pouze Chrysleru, a to o 8,3 procenta. Prodej japonského Nissanu naopak vyskočil o 43,3 procenta a se tak v prodeji aut dostal na americkém trhu před Chrysler . Poptávka po vozech jihokorejské Hyundai stoupla o 15,4 procenta, napsaly agentury Reuters a AP.