PAŘÍŽ (MEDIAFAX) - Společnost LVMH Louis Vuitton Moët Hennessy, která je největším výrobcem luxusního zboží na světě, vykázala v prvním čtvrtletí tohoto roku 13procentní meziroční růst tržeb. Informovala o tom v úterý agentura Reuters s tím, že jde o nadočekávání dobrý výsledek.
Zvýšení prodeje pomohl hlavně růst ve Spojených státech a v Evropě.
Výrobce kabelek Louis Vuitton a koňaku Hennessy tak podle agentury Reuters ukázal, že výdaje za luxusní zboží jsou opět na vzestupu poté, co zaznamenaly největší propad za posledních dvacet let.
Podle zprávy LVMH zaznamenaly prodeje růst v kategoriích vína, tvrdého alkoholu, hodinek i šperků, tedy v oblastech, které byly tvrdě zasaženy ekonomickou krizí. Všechny kategorie prý nyní benefitují jak z vyššího zájmu spotřebitelů, tak i obchodníků, kteří se snaží znovu naplnit své sklady.
LVMH dosáhla v prvních třech měsících roku tržeb 4,472 miliardy eur, zatímco analytici oslovení agenturou Reuters očekávali tržby ve výši 4,207 miliardy eur.
"Je to mnohem lepší, než se čekalo," prohlásil analytik společnosti Evolution Securities Dennis Weber.
Tržby skupiny v oblasti vína a tvrdého alkoholu, která vyrábí šampaňské Moët & Chandon a Ruinart a také whisky Glenmorangie, stouply meziročně o 20 procent na 635 milionů eur.
Tržby v kategorii hodinek a šperků, které skupina prodává pod značkami Tag Heuer a Chaumet, stouply o 34 procent na 204 milionů eur.