Americké internetové společnosti vyskočil v prvním čtvrtletí letošního roku čistý zisk téměř trojnásobně na 310,2 milionu USD (5,8 miliardy Kč) z loňských 117,6 milionu USD a příjmy se zvýšily poprvé za více než rok. Zisk na akcii dosáhl 22 centů při očekávání 9 centů. Bez zahrnutí mimořádných položek spojených hlavně s plánovanou spoluprací s Microsoftem zisk činil 15 centů na akcii. Výsledky jsou odrazem obnovení zájmu o internetovou reklamu, která je hlavním zdrojem příjmů firmy. Výsledky rovněž podpořil nedávný prodej emailových služeb a platba od firmy na pokrytí nákladů na jejich společný podnik.
Výsledky za první čtvrtletí jsou nejlepším čtvrtletním výkonem firmy za 15 měsíců, kdy do čela firmy nastoupila Carol Bartzová. Příjmy se zvýšily o jedno procento na 1,6 miliardy USD a stouply poprvé od třetího čtvrtletí 2008. Očištěné tržby dosáhly 1,13 mld. USD a zaostaly za konsensem 1,17 mld. USD.
Zadavatelé reklamy v posledních měsících začali vydávat více peněz za reklamu díky signálům, že americká ekonomika se dostává z nejhorší recese za posledních více než 70 let. Bartzová dodala, že zájem o zobrazovací inzeráty stoupl meziročně o 20 procent, napsala agentura AP.
se loni v létě dohodla na desetiletém partnerství v oblasti internetového vyhledávání a reklamy se společností . Partnerství by mělo oslabit dominantní postavení největšího internetového vyhledávače na trhu s internetovou reklamou.
(Zdroj: čtk, Bloomberg)