oznámila akvizici Brickbox Digital Media, s. r. o., která má svou základnu v Praze, avšak součástí akvizice jsou také její mezinárodní pobočky. v rámci transakce uhradila částku ve výši přibližně 10,1 milionu USD (po úpravě hodnoty pracovního kapitálu a úpravě o částku 1 milion USD související s konsolidací menšinových podílů společnosti Brickbox). Tato suma se skládá z 6,6 milionu USD v hotovosti a z 339 476 akcií společnosti .
„Jedná se o výběrovou akvizici, o které jsme již nějakou dobu uvažovali a díky níž se rozšiřují naše schopnosti i obchodní příležitosti pro správu obsahu a poskytování služeb pro velká i malá, avšak i tak významná, hollywoodská studia,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel Kaleil Isaza Tuzman. „V průběhu posledních dvou desetiletí se Česká republika stala celosvětovým centrem know-how v oblasti zvukové i obrazové techniky s tradicí služeb produkce, postprodukce, grafického zpracování a speciálních efektů pro významná filmová studia. Společnost Brickbox byla po celou tuto dobu na trhu lídrem a zaměřuje svoji pozornost na digitální filmové služby a správu digitálního videa. Akvizice je v mnoha ohledech završením procesu přemístění sídla naší společnosti do Prahy,“ dodal.
Brickbox Digital Media je jedním z předních evropských poskytovatelů tradičních řešení i řešení nové generace pro správu digitálního videoobsahu. Společnost je zavedena jako prostředník mezi vlastníky obsahu a jeho distributory. Funguje jako mezičlánek pro správu souborů, dále se zabývá lokalizací, zpracováním digitálních verzí filmů a vývojem nosičů pro tvorbu kopií. Brickbox zaměstnává přibližně 85 pracovníků především ve svých kanceláříchv Praze a v Sofii. Obchodní zastoupení a účetní oddělení má také ve Spojených státech, Velké Británii, Bulharsku, Maďarsku, Polsku, Rumunsku a na Slovensku. Mezi její klienty patří Arrow Films, Eagle Rock Entertainment, Momentum Pictures, 20th Century Fox Entertainment, Home Video, Universal Studios a početná skupina evropských distributorů obsahu, včetně společností BontonFilm a Monolith Video. „Spojením se společností Brickbox rozšíříme svůj dosah i dodavatelské schopnosti napříč regionem střední a východní Evropy,“ uvedl Jakub Kabourek, ředitel prodeje pro střední a východní Evropu společnosti .
Podle nejnověji oznámených výsledků z konce srpna dosáhla Brickbox a její spřízněné právnické osoby ročních příjmů ve výši přibližně 12 milionů USD a zisku 1 milionu USD za uplynulých dvanáct měsíců. Na základě přepokládaných synergií, související integrace, restrukturalizace a restrukturalizačních nákladů očekává , že akvizicí dojde ke znásobení příjmů i provozní cash-flow.
uzavřela akvizici firmy Brickbox 21. září 2010. Společnost očekává restrukturalizaci malého rozsahu a náklady na integraci v souvislosti s touto akvizicí celkově nepřevyšující 20 % původní kupní ceny. S ohledem na vydání kmenových akcií a výdaje v hotovosti související s kupní cenou a s náklady na restrukturalizaci a integraci odhaduje společnost , že bude mít v oběhu přibližně 24 milionů akcií a v držení více než 46 milionů USD v hotovosti a v peněžních ekvivalentech.
(Zdroj: , Bloomberg)
Ke zprávě Patria vydá analytický komentář.