Aktualizováno Když minulý rok představil iPad, začalo se mu kvůli téměř nábožnému přijetí zákazníky přezdívat „Ježíšův tablet“. Od té doby produkt společnosti přilákal 15 milionů nových oveček a hodlá řady nadšených souvěrců ještě rozšířit. Ve středu přerušil šéf Steve Jobs krátce svou neschopenku a přišel osobně představit iPad2, modernizovanou verzi, která bude soupeřit s řadou rivalů deroucích se v současnosti na trh.
Mezi nejvážnějšími konkurenty je Xoom od Motoroly využívající novou verzi operačního systému Android od Googlu, který je navržen speciálně pro tablety. Chytré telefony běžící na Androidu předtím dramaticky narušily dominantní pozici iPhonu, taktéž vyráběného Applem. Jenže v segmentu tabletů by si firma s nakousnutým jablkem v logu měla udržet náskok déle.
Applu hraje do karet řada faktorů. Jeho produkt už je na trhu rok, což výrobci dalo větší čas pro vychytání much a zvýšení laťky. Nový iPad je navíc výrazně tenčí, lehčí a rychlejší než starší verze a jako nášup nabízí videokonference a další vymoženosti, jejichž absenci „jedničce“ mnozí vyčítali. Dalším pádným argumentem pro sázku na je cena: nový iPad bude navzdory přidaným funkcím stát stejně jako předchůdce, a konkurence je navíc dražší. Cena Xoomu se u amerického operátora pochybuje mezi 600 až 800 USD, nejlevnější iPad 2 lze přitom pořídit za 499 USD. Navrch přidejme online obchod se softwarem a aplikacemi navrženými zvlášť pro tablety Applu.
Uzavřená povaha internetových obchodů by však mohla zákazníky od řady produktů odradit. Podle nedávného průzkumu Boston Consulting Group si 80 procent respondentů v Americe myslí, že přístup k obsahu z jakýchkoliv stránek by při rozhodování o koupi tabletu či elektronické čtečky hrál významnou roli. Úspěch iTunes podle mnohých spočíval jen v tom, že Jobsovi stačilo ke zdi přitlačit jen několik hudebních vydavatelství. Avšak uzavírat exkluzivní dohody s širokou škálou serverů všeho druhu, o jejichž obsah by uživatelé tabletů mohli mít zájem, bude tvrdší oříšek.
, a zejména jeho nesmlouvavý šéf, se však jen tak před něčím nezastaví. Otec „Ježíšova tabletu“, který v minulosti mnohokrát prokázal obchodnický talent, už jistě plánuje další zázračný tah.
(Zdroj: The Economist)