Německý podnik , čtvrtá největší maloobchodní skupina na světě, do níž patří i české Makro, vytvořil v minulém roce rekordní zisk 2,42 miliardy eur. Firma tak loňským výsledkem překonala očekávání analytiků oslovených Reuters, kteří odhadovali zisk skupiny na 2,32 mld. EUR. Meziročně se výsledek EBIT zvýšil téměř o 20 procent díky práci všech divizí, uvedla společnost. Tržby skupiny vzrostly o 2,6 % na 67,3 miliardy eur.
Zisk za čtvrté čtvrtletí roku se zvýšil o 33 procent, především díky nižším nákladům na zaměstnance a dodávky. EBIT vzrostl na 1,42 miliardy eur z 1,06 mld. EUR před rokem, analytici (Bloomberg) přitom v průměru očekávali mírně nižších 1,39 mld. EUR. Čistý zisk činil 673 mil. EUR pod odhadem 713 mil. EUR, výnosy 19,7 miliardy eur dosáhly přesně konsensu. "Dosáhli jsme rekordních zisků během největší restrukturalizace v historii podniku a na konci těžké ekonomické krize," uvádí ve zprávě.
Společnost, pod níž spadá velkoobchodní značka Cash&Carry a řetězec obchodů Real, hodlá během čtyř let úsporou nákladů dosáhnout nárůstu ročního zisku o 1,5 miliardy eur. V rámci zavádění restrukturalizačního programu „Shape 2012“ firma utratila v loňském roce 204 mil. EUR, jeho výsledek však přispěl k zisku částkou 527 mil. EUR, uvedla společnost. „Program probíhá, bude růst závislost jeho úspěšnosti na zlepšování produktivity,“ uvedl k výsledkům analytik společnosti Sanford C. Bernstein, jehož doporučení na titul zní „market-perform“.
Management skupiny navrhl vyplacení dividendy za loňský rok na úrovni 1,35 EUR na akcii, což je 14 % nad loňskou částkou (trh očekával 1,25 EUR). Firma letos počítá s nárůstem tržeb o 4 %, respektive 10% růstem zisku EBIT vyjma jednorázových položek, pokud nedojde ke zhoršení ekonomických podmínek.
Podnik zvýší investice na takzvaných mladých trzích a do internetových aktivit. V letošním roce se chystá otevřít více než 110 nových prodejen, většinou v Číně, Indii a Rusku, v roce 2012 se pak chystá vstoupit na trh v Indonésii. Letos očekává solidní růst díky oživování ekonomiky.
provozuje velkoobchodní sklady, obchody s elektronikou, hypermarkety i obchodní domy. Má přes 2200 obchodů ve více než 30 evropských, asijských a afrických zemí. Ve střední a východní Evropě působí společnost od roku 1993, v České republice je zastoupena od roku 1997. Její divize Makro Cash&Carry ČR provozuje 13 velkoobchodních center a podle tržeb patří mezi největší obchodní řetězce v zemi.
(Zdroj: Bloomberg, čtk)