Americké nápojové společnosti (67,12 USD, -0,61%) Co. stoupl ve druhém čtvrtletí čistý zisk o 18,1 procenta na 2,8 miliardy USD (48,4 miliardy Kč). Firmě pomohl hlavně růst prodeje v zahraničí, zvláště na rozvíjejících se trzích. Největší výrobce nealkoholických nápojů na světě to uvedl v dnešním prohlášení.
Tržby se zvýšily o 47 procent na 12,74 miliardy USD. K vysokému růstu přispěl pozitivně vývoj směnných kurzů a loňská akvizice stáčírny a plnírny v Severní Americe. Tržby ze zahraničí se na celkových tržbách skupiny podílejí zhruba třemi čtvrtinami.
Zisk na akcii bez mimořádných položek činil 1,17 dolaru. Analytici dotazovaní agenturou Reuters očekávali v průměru zisk 1,16 dolaru na akcii při tržbách 12,38 miliardy USD.
Objem prodeje stoupl o šest procent a růst firma zaznamenala ve všech regionech. V Severní Americe objem prodeje stoupl o čtyři procenta, v zahraničí o šest procent. Provozní zisk stoupl o 15 procent na 3,2 miliardy USD.
se stejně jako další potravinářské a nápojové firmy potýká s růstem cen surovin a potravinářských přísad, včetně cen umělých hmot, ze kterých se vyrábějí lahve. minulý měsíc varovala, že kvůli dražším vstupům bude od konce července zdražovat o tři až čtyři procenta. Firma už ceny letos jednou zvyšovala, v průměru o dvě procenta.
dokončila na začátku čtvrtého čtvrtletí převzetí stáčíren společnosti Enterprises v Severní Americe. K podobnému kroku přistoupila i konkurenční společnost (68 USD, -0,77%). Firmy doufají, že se jim díky akvizici podaří snížit náklady, urychlit inovaci a posílit kontrolu nad distribucí.