Celosvětové výdaje do reklamy letos vzrostou o 4,1 procenta, nejvíce si polepší internet a televize. V letech 2012 a 2013 by se investice do reklamy měly zvyšovat rychlejším tempem. Vyplývá to z údajů agentury ZenithOptimedia. V Česku letos zatím reklamní investice vykazují pokles.
"Nejrychleji rostoucím médiem je již několik let po sobě internet. Tento trend bude pokračovat i nadále a bude tak čím dál tím více konkurovat televizi a tištěným médiím," sdělila dnes ČTK česká pobočka společnosti ZenithOptimedia.
Internetová reklama se nyní zvyšuje v průměru o 14,2 procenta ročně. Nejrychleji rostoucím segmentem na internetu je tzv. bannerová reklama, jejíž roční přírůstek činí 16,4 procenta. Motorem růstu internetové reklamy je hlavně online video, výrazný podíl mají také sociální média. Velmi rychle roste i objem reklamy vysílané ve streamovaném videu.
"Trend zvyšování výdajů firem do reklamy na internetu pozorujeme také v ČR. Klienti si uvědomují výhody komunikace prostřednictvím tohoto média. Mnoho z nich přesunuje finanční prostředky na reklamu právě do online médií a zaměřuje se čím dál tím víc na výkonnostní online marketing," podotkl generální ředitel ZenithOptimedia Prague Tomáš Lauko.
Televize je nyní podle údajů agentury druhým nejrychleji rostoucím médiem (nárůst o 6,2 procenta ročně). Díky objemu investovaných finančních prostředků nejvíce přispívá k celkovému globálnímu růstu investic do reklamy.
Tuzemský reklamní trh letos ale zatím vykazuje pokles. Tržby z reklamy u všech typů médií kromě internetu se letos v Česku od ledna do června v ceníkových cenách podle údajů společnosti Kantar Media meziročně snížily o 5,2 procenta na 25,476 miliardy korun. Pokles postihl zejména reklamu v denících a časopisech, naopak televizní reklama mírně vzrostla.
Podle údajů agentury Mediaresearch také investice do zobrazované internetové reklamy v první polovině letošního roku v ceníkových cenách meziročně klesly, a to o 3,82 procenta na 1,906 miliardy korun.