Tržby mladoboleslavské automobilky Škoda od ledna do června 2011 vzrostly o více než čtvrtinu (plus 25,7 procenta) na 5,4 miliardy euro (asi 130,5 mld. Kč). Firma to sdělila dnes.
Provozní výsledek se ve stejném období zvýšil o 81,5 procenta na 412 milionů euro (9,9 mld. Kč). Dodávky zákazníkům vzrostly o 20,1 procenta na 454 698 vozů (v uplynulém roce: 378 747 vozů).
Výsledek před zdaněním činil 388 milionů euro (9,4 mld. Kč), což oproti prvnímu pololetí 2010 představuje zlepšení o 81,3 procenta. Čistá likvidita se v prvních šesti měsících zlepšila na hodnotu dvě miliardy euro (48,3 mld. Kč). K 31. prosinci 2010 to bylo 1,6 miliardy euro (38,7 mld. Kč).
„Škoda se v prvním pololetí ve všech oblastech vyvíjela vysokým tempem“, říká předseda představenstva firmy Winfried Vahland. „Našim zaměstnancům se podařilo přeměnit Růstovou strategii Škoda, odstartovanou v uplynulém roce, v působivé prodejní a finanční výsledky. V druhém pololetí a v následujících letech budeme v této strategii důsledně pokračovat. S jasným cílem zvýšit celosvětové prodeje do roku 2018 na minimálně 1,5 milionu vozů,“ dodal.
Za tímto účelem chce podnik rychle posilovat svou pozici na mezinárodních trzích a rozšiřovat modelovou paletu. „Již na konci roku 2011 se naše produktová ofenzíva rozjede zavedením městského vozu značky Škoda,“ sdělil Vahland.
Člen představenstva firmy za oblast ekonomie Winfried Krause říká: „Škoda v prvním pololetí 2011 dále posílila svou finanční základu a celosvětovou konkurenceschopnost. Přispěly k tomu podstatně zvýšený odbyt a vylepšený modelový mix. Škoda tak disponuje solidní finanční základnou pro další růst v příštích letech.“
Investice firmy se zvýšily na 118 milionů euro (asi 2,9 mld. Kč). Tyto prostředky byly využity na přípravu modelové ofenzívy a na rozšíření kapacity výrobních závodů v České republice.