Provozovatel sítě autobazarů Group N.V. vykázal ze první pololetí letošního roku meziroční nárůstu čistého zisku o 38 procent na 3,2 milionů eur. Celkový obrat skupiny oproti stejnému období minulého roku skupiny vzrostl o 42 % na 130,0 milionů eur. oznámilo předběžné výsledky dnes po závěru pražské burzy, kde titul dokázal umazat více než 30% ztráty, aby přesto zakončily se ziskem přes 4 procenta.
"Po silných výsledcích za první čtvrtletí se výkonnost skupiny AAA Auto i dále ve druhém čtvrtletí s rostoucí dynamikou zlepšovala, což potvrzuje oživení na trhu ojetých vozů, z něhož v posledním roce společnost těžila," uvedl generální ředitel Anthony Denny.
Hrubá zisková marže z prodejů se ve druhém čtvrtletí zvýšila na 24,3 % z původních 22,5 % zaznamenaných v prvním čtvrtletí 2011. Podle dnešního vyjádření firmy se tak stalo díky striktnímu kontrolnímu systému, který společnost zavedla s cílem maximalizovat celkovou hrubou marži na prodané auto. „Posílení marže bylo dále podpořeno rostoucí penetrací finančních služeb skupiny (tj. počtu ojetých aut prodaných na úvěr nebo leasing), jež ve druhém čtvrtletí vzrostla na 42,4 % z původních 38,3 % v prvním čtvrtletí 2011,“ uvedla společnost s tím, že za poslední měsíce eviduje jasný trend vzrůstající ochoty spotřebitelů využít dluhového financování pro své investice do nákupu automobilu.
Začátek třetího čtvrtletí roku navíc dle potvrzuje pozitivní vývoj z předešlých období. „Skupina AAA AUTO za červenec prodala 3,992 ojetých vozů, což byl po prodejích za březen druhý nejvyšší měsíční objem prodaných vozů, který společnost zaznamenala za poslední dva roky,“ uvedla firma a dodala, že v ČR bylo zvýšení prodejní kondice ještě silnější. Červenec byl společně s letošním březnem prodejně nejsilnějším měsícem za poslední tři roky, konkrétně od srpna 2008.
Celkem za prvních sedm měsíců roku bylo prodáno 26 232 vozů, což oproti stejnému období činí nárůst o 16 %. Také zisková marže z prodejů si podle udržuje svou rostoucí tendenci. Celková hrubá zisková marže na prodané auto v červenci přesáhla hranici 25 % proti 24,3% ve 2Q 2011. „Dynamika prodejů tak potvrzuje postupné oživení poptávky na trhu ojetých vozů, které skupina zaznamenává od května minulého roku na obou svých teritoriích v České republice i na Slovensku, zakončila firma předběžnou prezentaci výsledků.
(Zdroj: AAA Auto)