Největší obchodník s ojetinami ve střední a východní Evropě , který v pondělí u Moskvy otevřel svůj první autobazar v Rusku, usiluje o vytvoření společného podniku se skupinou Rolf, patřící k předním prodejcům zahraničních aut v Rusku. Uvedl to dnes hospodářský list Vedomosti.
Česká firma si zatím v Ščerbince u Moskvy pronajala čtyřhektarový pozemek, kde v pondělí zahájila zatím jen výkup automobilů; prodej začne zřejmě v říjnu, až bude mít na skladě 500 vozů. Na webu své ruské dceřiné společnosti však už inzeruje i druhý autobazar na moskevském předměstí Chimki v areálu Rolfu, kde skupina nabízí i ojeté vozy prostřednictvím svého autobazaru Bluefish.
Podle nejmenovaného představitele Rolfu však věc uspěchala; rozhovory o spolupráci se sice vedou, ale ještě nedospěly k podpisu dohody, a tak je ještě brzy hovořit o tom, jakou podobu může partnerství mít, zda školení personálu či společného podnikání. však prý usiluje hlavně o spolupráci při prodeji aut s využitím prodejen Rolfu, popřípadě o spojení s Bluefish. Takovou variantu ani Rolf nevylučuje.
Podle expertů citovaných listem se rozvoj autobazarů Bluefish po krizi silně zpomalil, a tak by prý předání obchodu s ojetinami jinému partnerovi bylo logické. Česká firma, která do budoucna plánuje v Rusku prodávat tisíce vozů měsíčně, zase potřebuje prodejní plochy, a tak by spolupráce s Rolfem mohla být pro ni zajímavá.
Ruský trh s ojetinami během krize utrpěl méně než s novými vozy; zatímco trh s novými auty se předloni zmenšil na polovinu, v případě ojetin se propadl jen o pětinu. Loni se v zemi prodalo přes čtyři miliony ojetých automobilů, obvykle však "z ruky do ruky". V Moskvě je však konkurence mezi autobazary větší než kdekoliv jinde v zemi. Vedomosti ocenily, že přináší do Ruska "český přístup" v podobě výkupu vozů od klientů za hotové, a to i s dárky v podobě navigace GPS a odvozu domů taxíkem.