Největšímu světovému řetězci restaurací s rychlým občerstvením (91,6 USD, 2,91%) Corp. stoupl ve třetím čtvrtletí čistý zisk o devět procent na 1,51 miliardy USD. Díky tomuto devátému kvartálnímu růstu v řadě byl zisk na jednu akcii firmy 1,45 dolaru, což je o dva centy nad očekáváním trhu. Pozitivnější dynamikou překvapily i tržby prodeje v USA, což titulu dodalo sílu k pokoření dosavadních historických maxim - v úvodu Wall Street rostl přes 3,2 procenta na 91,90 USD.
Příjmy McDonald’s stouply o 14 procent na 7,17 miliardy USD a také překonaly konsensus sestavený z odhadů analytiků agenturou Bloomberg na úrovni 7,04 miliardy dolarů. Tržby v provozovnách otevřených nejméně rok, což je důležité měřítko zdraví odvětví, protože nezahrnuje údaje o nedávno otevřených nebo zavřených provozech, stouply o pět procent. Z toho v USA o 4,4 procenta, v Evropě o 4,9 procenta a v oblasti Asie a Tichomoří, Blízkého východu a Afriky o 3,4 procenta.
Za samotný měsíc září byl srovnatelné tržby v USA meziročně vyšší o 6,9 procenta proti očekávání 4,1 procenta. Ještě slabší růst tržeb proti stejnému měsíci loňského roku očekávali analytici v případě dluhovou krizí zmítané Evropy – vykázaný růst o 6,9 procenta však vysoce překonal 2,8% odhad.
„Získávají tržní podíl v podstatě po celém světě,“ shrnul úspěchy obchodní strategie řetězce rychlého občerstvení analytik Peter Saleh z Telsey Advisory Group.
Společnosti se dařilo dobře v době recese a pokračuje v růstu i nadále, protože se jí podařilo rychle přizpůsobit změnám chutí zákazníků. Zákazníky láká mimo jiné nabídka nových jídel a nápojů, jako jsou ovesná kaše a šťávy z čerstvého ovoce, přestavba restaurací a nabídka bezdrátového připojení wi-fi zdarma či rozšíření počtu provozoven s otevírací dobou 24 hodin. Společnost rovněž zvyšuje kvalitu jídel a rozšiřuje nabídku jídel za dolar.
(Zdroj: Bloomberg, ČTK, McDonald's)