Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
CETV (-8 %) poskytuje jen opatrný výhled oživení reklamního trhu, usiluje o další oddlužení (+komentář)

CETV (-8 %) poskytuje jen opatrný výhled oživení reklamního trhu, usiluje o další oddlužení (+komentář)

22.2.2012 14:58, aktualizováno: 22.2. 16:26
Autor: Redakce, Patria Online

Aktualizováno

Výhled mediální skupiny CETV na oživení trhu s televizní reklamou zůstává opatrný kvůli zhoršené možnosti tvorby předpovědí pro rok 2012. Společnost však očekává v prvním pololetí letošního roku výrazně nižší volný cash flow než v prvním pololetí loňského roku, zatímco ve druhém pololetí má být tento ukazatel meziročně výrazně silnější. Uvedla to dnes agentura Reuters s odvoláním na dokumenty CETV poskytnuté americkému regulátorovi finančních trhů. Management CETV následně v konferenčním hovoru s analytiky oznámil, že za rok 2012 plánujeme dosáhnout pozitivního cash flow.

„Jsme silnější, než kdy dříve, a věříme, že se nám podaří úspěšně čelit výzvám roku 2012,“ píše se na jednom ze snímků prezentace pro účastníky konferenčního hovoru k výsledkům CETV za celý loňský rok.

Skupina CETV ráno představily výsledky za 4Q, u nichž sice potěšila investory solidní provozní úrovní, ale kvůli jednorázové položce odpisů vztažených k bulharskému podnikání je naopak rozladila překvapivou ztrátou 72,4 mil. USD, zatímco trh čekal zisk 21,6 mil. USD. Akcie CETV tak na výsledky v pražském obchodování odpověděly poklesem o 6,1 % na 156 korun. Po otevření primárního trhu na Wall Street však titul zamířil až o 8,2 % níže na 152,5 Kč, na Nasdaqu o 6 % níže na 8,00 USD.

CETV v prezentaci připravené pro konferenční hovor s analytiky uvádí, že za klíčovou prioritu pro rok 2012 považuje další oddlužování společnosti. V letošním roce si dále chce ponechat, nebo posílit své vedení na trzích. Letošní rok firma sice označuje za „plný výzev“, ale zároveň pokazuje na své dřívější schopnosti překonávat překážky a vykazovat lepší výsledky, než-li trh jako celek. V roce 2011 CETV klesl podíl na českém trhu o 2 procentní body na 67 procent.

„Reklamní trhy v roce 2012 mohou být výzvou, nicméně my jsme vytvořili obchodní model, který nám umožní na ty trhy svým výkonem překonat,“ shrnuje výhled pro letošní rok skupina CETV bez poskytnutí dalších podrobností.

K dosažení svých slovně popsaných cílů hodlá CETV podle dnešní prezentace využít další diverzifikace příjmů skrze strategii distribuce jediného obsahu skrze vícero distribučních kanálů. CETV hodlá dále rozšiřovat své portfolio televizních kanálů s důrazem na služby pro předplatitele a prémiové placené televizní kanály. Internetová platforma Voyo by se podle cílů skupiny pro letošní rok měla stát lídrem digitální distribuce v regionu.

Management CETV při konferenčním hovoru s analytiky zdůraznil, že se společnosti v roce 2011 podařilo snížit zadluženost v porovnání s provozním ziskem. Poměr čistého dluhu vůči OIBDA klesl na 7x z 11x v roce 2010 především díky růstu provozní ziskovosti o 56 procenta. Na konci loňského roku měla společnost čistý dluh na úrovni 1.186 mil. USD, zatímco likvidita dosahovala 246 mil. USD a hotovost 185 mil. USD.

„Celkově informace, které zazněly na konferenčním hovoru s analytiky, považujeme za mírně negativní s ohledem na opatrný výhled společnosti pro letošní rok,“ uvedl po skončení odpolední prezentace CETV Tomáš Tomčány, analytik Patria Finance.

(Zdroj: CETV, Reuters, Bloomberg)


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data