Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Sociální sítě urychlují šíření negativních zpráv o firmách, varuje výzkum

Sociální sítě urychlují šíření negativních zpráv o firmách, varuje výzkum

16.4.2012 16:32
Autor: ČTK

Sociální sítě, jako je například Facebook či Twitter, výrazně urychlují šíření negativních zpráv o firmách. Více než polovina tuzemských uživatelů Facebooku by totiž prostřednictvím této nejpopulárnější sociální sítě sdílela negativní zákaznickou zkušenost a více než třetina uživatelů by se vyjádřila prostřednictvím diskuzních fór. Vyplývá to z výzkumu, který pro agenturu PR.Konektor provedla společnost NMS Market Research. 

"Šíření negativních zpráv na internetu může představovat vážnou hrozbu vedoucí k ohrožení dobrého jména společnosti. Monitoringem sociálních médií a pohotovou reakcí lze často zabránit větším škodám. Veřejnost také vnímá spíše pozitivně, když s ní firma komunikuje," sdělil ČTK Rostislav Starý z agentury PR.Konektor. 

Výzkumu se zúčastnilo 524 respondentů a odborníci zjišťovali, jak by se zachovali při nálezu myši zapečené v bochníku chleba. Osobně by se o tom svým přátelům a známým zmínilo 59 procent dotázaných a 60 procent uživatelů Facebooku by tuto zkušenost sdílelo právě prostřednictvím této sociální sítě. Prostřednictvím Twitteru by tuto nepříjemnou zkušenost oznámilo 26 procent jeho uživatelů a na Google+ 13 procent. 

Sociální sítě přitom podle průzkumu společnosti Accenture (62,45 USD, -0,16%) hrají v Česku stále důležitější roli při nákupu zboží a služeb. "Zhruba 85 procent respondentů hledá informace o firmách a jejich službách na internetu, 47 procent jich věnuje pozornost hodnocení služeb uživateli sociálních sítí a 20 procent pravidelně sděluje své osobní zkušenosti s nákupem zboží a služeb na sociálních sítích," uvedli autoři průzkumu. 

Počet Čechů, kteří využívají sociální sítě, rychle roste. Na celosvětově nejrozšířenější sociální síti Facebook bylo loni v říjnu registrováno už 3,3 milionu českých uživatelů, jejich počet se meziročně zvýšil o půl milionu. Na Twitteru loni na podzim bylo 45.000 Čechů a na profesní síti LinkedIn (104,6 USD, -2,46%) 170.000 lidí Česka.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data