Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Nový model Škoda Auto už má jméno. Opět to bude Škoda Rapid

Nový model Škoda Auto už má jméno. Opět to bude Škoda Rapid

23.4.2012 9:51
Autor: ČTK

Nový model kompaktní limuzíny mladoboleslavské automobilky Škoda Auto pro evropský trh se bude jmenovat Rapid. Bude vyráběn v Mladé Boleslavi. ČTK to řekl mluvčí automobilky Jozef Baláž s tím, že to před zahájením autosalonu v Pekingu oznámil novinářům předseda představenstva společnosti Winfried Vahland na večeru koncernu Volkswagen (112 EUR, -0,93%). Jméno nového modelu automobilka představí v pondělí na zahájení autosalonu. 

Automobilka podle dřívějších informací plánuje, že v červnu ukončí výrobu vozu Octavia Tour, na podzim by na ni měla volně navázat nová kompaktní limuzína. Nový model, který média již dříve označovala jako Rapid, by měl vycházet z konceptu MissionL představeného loni na podzim. Rapid by měl být vyráběn ve více karosářských variantách. Kompaktní limuzína velikosti mezi Fabií a Octavií má mít nižší cenu než hlavní model Škody - Octavia. 

Sériová podoba Rapidu se má vyrábět v Mladé Boleslavi spolu se Seatem Toledo, který španělský výrobce v předprodukční verzi ukázal na březnovém autosalonu v Ženevě. Předseda představenstva zodpovědný za technický vývoj Eckhard Scholz tam v rozhovoru pro ČTK řekl, že by se po rozběhu výroby mohla produkce nové modelové rodiny pohybovat kolem 150.000 vozů ročně. 

Rapid se již vyrábí v Indii, jeho evropská varianta by však měla být odlišná. S produkcí nového modelu Škoda Auto počítá i v Číně a Rusku. Název Rapid použila automobilka u svých modelů již dříve, poprvé to bylo v polovině 30. let a podruhé v 80. letech minulého století, tehdy u vozů s karoserií kupé. Modely Rapid přestala automobilka vyrábět v roce 1990. Podobně Škoda Auto postupovala například u modelů Felicia nebo Octavia, které zopakovaly jména vozů z konce 50. let. 

Škoda Auto připravuje nové modely, protože chce v roce 2018 prodávat ročně kolem 1,5 milionu aut. Loni kvůli tomu začala s prodejem městského modelu Citigo, nově by měla automobilka vyrábět například třetí generaci Octavie. Mladoboleslavská automobilka loni zvýšila konsolidovaný zisk o 82 procent na 16,1 miliardy . Tržby stouply o 15 procent na 252,6 miliardy korun. Firma loni prodala rekordních 875.000 aut, meziročně prodej zvýšila o 15 procent.

Pohled do historie Škody Rapid

Škoda Rapid, 2011-

- Škoda Auto loni v září před zahájením frankfurtského autosalonu poprvé představila koncept nového vozu nazvaného MissionL. Tento kompaktní liftback má vyplnit mezeru mezi Fabií a Octavií.
- V říjnu 2011 Škoda Auto zahájila v indickém závodě v Pune sériovou výrobu nové kompaktní limuzíny Rapid, která vychází z konceptu MissionL.
- Vůz s délkou 4,39 metru, šířkou 1,70 metru a výškou 1,47 metru nabízí pět plnohodnotných míst pro řidiče a cestující a zavazadlový prostor o objemu téměř 500 litrů.
- Rapid lze objednat se zážehovým a vznětovým motorem, s manuální nebo automatickou převodovkou.
- V prosinci byla Škoda Rapid v Indii vyhlášena rodinným autem roku. Ocenění získala od motoristického časopisu Top Gear India.
- Automobilka dnes oznámila, že v Mladé Boleslavi zahájí výrobu Škody Rapid pro evropský trh. Nový model bude rovněž vycházet z konceptu MissionL. Evropská varianta modelu by se ale měla lišit od Rapidu vyráběného v Indii.


Škoda Rapid, 1984 - 1990
- V posledních letech komunistického režimu vyráběla mladoboleslavská automobilka pod označením Rapid dvoudveřové kupé, které vycházelo z předchozího modelu Garde (ten navázal na úspěšné kupé Škoda 110 R).
- Čtyřmístné kupé bylo postaveno na konceptu sedanu Škoda 120.
- Vyrábělo se postupně v několika typech (Rapid 130, 135 a 136), celkem bylo vyrobeno asi 33.000 kusů.
- Do vozů se montovaly motory o obsahu 1174 cm3 a 1289 cm3 a výkonu 40,5 až 46 kW.


Škoda Rapid 1934 - 1947
- Předválečná Škoda Rapid měla také několik verzí - vyráběla se jako sedan, kabriolet, kupé i dodávka.
- Prvním z modelů byla Škoda 420 Rapid (1934-35), kterých se vyrobilo téměř 500 kusů. Dodávala se jako sedan nebo kabriolet s motorem o objemu 1195 cm3 a výkonu 19 kW.
- Škoda Rapid OHV (1938-47) měla motor o objemu 1564 cm3 a výkonu 31 kW. Těchto sedanů a kabrioletů vzniklo asi 1800 kusů.
- Krom toho automobilka ve 30. a 40. letech vyráběla například i kupé Rapid Six (pouhé čtyři kusy), sedany, kabriolety i dodávky Rapid s motorem 1385 cm3 a výkonem 23 kW a v letech 1941 a 1942 Rapid 2200 s motorem 2,2 litru a výkonem 44 kW.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data