Sdružení pro měření sledovanosti, jehož vznik iniciovala televize Nova, vyhlásilo výběrové řízení na provozovatele elektronického měření sledovanosti televizního vysílání. Vyplývá to z inzerátu otištěného v dnešní Mladé frontě Dnes. V Česku tak zřejmě bude dvojí měření sledovanosti televizí.
Zájemci o účast mohou sdružení požádat o zaslání podmínek výběrového řízení do 30. června. Podmínky pak Sdružení pro měření sledovanosti zašle těm uchazečům, kteří jsou způsobilí sledovanost televizního vysílání měřit.
Krok Novy souvisí se spory ohledně nového poskytovatele elektronického měření sledovanosti, kterého vybrala Asociace televizních organizací (ATO). Výběrové řízení na měření televizní sledovanosti vypsaném ATO vyhrála pro roky 2013 až 2017 společnost Mediaresearch. Nova výsledky tendru neuznává, ostatní členové ATO jej uznávají; tendr prošetřuje antimonopolní úřad.
Členy ATO jsou vedle společnosti CET 21, která provozuje Novu, také Česká televize, FTV Prima, Asociace komunikačních agentur ČR, Barrandov televizní studio a mediální zastupitelství tematických televizních stanic At Media.
"Nebyla to Nova, kdo zapříčinil, že zde budou dvě měření vedle sebe," řekl pro dnešní vydání týdeníku Týden šéf TV Nova Jan Andruško.