Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Heineken: Feedback Brewing Seminar

Heineken: Feedback Brewing Seminar

05.11.2012 9:39

Heineken organised a Brewing Seminar on Delivering Sustainable Top-line growth last Friday. The presentation was given by Alexis Nasard, Chief Commercial Officer and a Member of the Executive Committee.

In our opinion, the presentation did not contain real surprises –key feedback below:

Heineken views its Heineken brand as a key competitive advantage. Heineken is the leading brand in the International Premium Segment, with about 20.5% of global market share, approximately twice the size of its nearest competitor (Budweiser). The growth of the Heineken brand has consistently outperformed the global beer market and the International Premium Segment (2006-2011: Heineken +4.0% CAGR, IPS +3.2% CAGR, Beer Market +2.5% CAGR). We remind that Heineken represents about 12.5% of Heineken’s global volumes. We would not view the Heineken brand as a major competitive advantage but nevertheless the brand for sure is an important asset for the company, with above average margins.

Heineken pricing strategy : typically Heineken priced at 130-180 index vs mainstream. In mature markets typically the pricing point is closer to the low end of that range and in emerging markets they price it towards the higher end of that range in order to make sure the brand gets well established as a premium brand 

Innovations represent 4.8% of 1H12 revenue vs 3.0% in 2010 and 4.1% in 2011. Heineken has a target of 6.0% of revenue from innovations by 2020. Innovations include brand line extensions, new cider flavours, the 4 litre PET keg, etc.

Marketing spend as a percentage of revenue evolved from 12.8% of revenue in 2007, to 11.7% in 2008, 11.3% in 2009, 12.4% in 2010 and 12.8% in 2011. We remind that the guidance for 2012 is about 12.5%.

Tiger brand : Heineken is still studying whether or not to roll it out more internationally after the APB acquisition closes (which is expected in the coming weeks). No decision has been taken yet. Heineken believes to have invested appropriately on Tiger marketing in Asia in recent years. For the Heineken brand they might increase marketing spend a bit in the future in Asia.

China: Heineken is focussing on the premium segment and the large cities. They have grown well (Heineken brand grew by 50% in recent quarters in China) although admittedly this is from a relatively low base.

Conclusion:
No real news in my opinion. Most of the figures cited were already known, and the focus on the Heineken brand, innovations etc was also known. The presentation did not change our viewpoint. We still think Heineken is working hard to improve its geo-mix (with recent acquisitions of FEMSA Cerveza and now Asia Pacific Breweries) and to improve its profitability (€ 500m TCM2 program being implemented in 2012-2014 timeframe). Furthermore, the Heineken stock is quite undervalued vs peers (EV/EBITDA13E of 8.3x vs 12.0x for ABI and 12.1x for SABMiller). We reiterate our BUY rating and € 57 target price.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
16.04.2024
17:48Inflace a sazby v letošním roce – scénář od Bank of America
17:21Stres z výnosů pokračuje a brání akciím se zvednout, banky sentiment nezlepšily  
16:06MMF: Česká ekonomika letos poroste o 0,7 %, světová více než čtyřnásobným tempem
15:45Komentář analytika k Morgan Stanley: Oživení investičního bankovnictví a rostoucí příjmy ze správy majetku  
14:20RMS Mezzanine, a.s.: Přijetí nového úvěru od společnosti JTPEG INVESTMENTSFUND I SICAV, a.s.
14:20ÚOHS povolil skupině Colt CZ nákup výrobce munice Sellier&Bellot
13:56Morgan Stanley (+3 %) posiluje obraz silných výsledků amerických bank díky tradingu i správě aktiv
13:19Obchodníci Bank of America podpořili výsledky, čistý zisk za 1Q skončil v souladu s očekáváním
12:08Důvěra investorů v německou ekonomiku se zlepšila více, než se čekalo
12:06Akcie, které jsou tento týden po výsledcích připravené na divokou jízdu  
11:23Dnešní trhy: Čína nedokáže vyvážit zklamání z amerických sazeb  
9:34Microsoft investuje do AI firmy G42 ze Spojených arabských emirátů
9:05Rozbřesk: Geopolitika opět v centru pozornosti, koruna odolává vyšším sazbám v zahraničí
8:46Avast nesouhlasí s pokutou za neanonymizované údaje, čínská data přinesla smíšený obrázek o ekonomice a evropské futures jsou temně rudé  
8:32Čínská ekonomika ve čtvrtletí meziročně stoupla o 5,3 pct, předčila očekávání
6:35Siegel: Momentum může stále nahrávat velkým technologiím, nakonec se ale projeví valuační diskonty jiných firem
15.04.2024
22:02Wall Street zahájila týden obdobně jako zakončila ten minulý  
17:10Funguje to, ale s použitelností je to horší…
17:05Investoři se začínají víc bát Fedu než Íránu  
16:20Strážce internetového bezpečí Avast dostal pokutu za neoprávněné předávání osobních údajů

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
4:00Čína - HDP, y/y
4:00Čína - Maloobchodní tržby, y/y
4:00Čína - Průmyslová výroba, y/y
11:00DE - Index očekávání ZEW
14:30USA - Počet nově zahájených staveb
15:15USA - Průmyslová výroba, m/m