Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Heineken: Feedback Brewing Seminar

Heineken: Feedback Brewing Seminar

05.11.2012 9:39

Heineken organised a Brewing Seminar on Delivering Sustainable Top-line growth last Friday. The presentation was given by Alexis Nasard, Chief Commercial Officer and a Member of the Executive Committee.

In our opinion, the presentation did not contain real surprises –key feedback below:

Heineken views its Heineken brand as a key competitive advantage. Heineken is the leading brand in the International Premium Segment, with about 20.5% of global market share, approximately twice the size of its nearest competitor (Budweiser). The growth of the Heineken brand has consistently outperformed the global beer market and the International Premium Segment (2006-2011: Heineken +4.0% CAGR, IPS +3.2% CAGR, Beer Market +2.5% CAGR). We remind that Heineken represents about 12.5% of Heineken’s global volumes. We would not view the Heineken brand as a major competitive advantage but nevertheless the brand for sure is an important asset for the company, with above average margins.

Heineken pricing strategy : typically Heineken priced at 130-180 index vs mainstream. In mature markets typically the pricing point is closer to the low end of that range and in emerging markets they price it towards the higher end of that range in order to make sure the brand gets well established as a premium brand 

Innovations represent 4.8% of 1H12 revenue vs 3.0% in 2010 and 4.1% in 2011. Heineken has a target of 6.0% of revenue from innovations by 2020. Innovations include brand line extensions, new cider flavours, the 4 litre PET keg, etc.

Marketing spend as a percentage of revenue evolved from 12.8% of revenue in 2007, to 11.7% in 2008, 11.3% in 2009, 12.4% in 2010 and 12.8% in 2011. We remind that the guidance for 2012 is about 12.5%.

Tiger brand : Heineken is still studying whether or not to roll it out more internationally after the APB acquisition closes (which is expected in the coming weeks). No decision has been taken yet. Heineken believes to have invested appropriately on Tiger marketing in Asia in recent years. For the Heineken brand they might increase marketing spend a bit in the future in Asia.

China: Heineken is focussing on the premium segment and the large cities. They have grown well (Heineken brand grew by 50% in recent quarters in China) although admittedly this is from a relatively low base.

Conclusion:
No real news in my opinion. Most of the figures cited were already known, and the focus on the Heineken brand, innovations etc was also known. The presentation did not change our viewpoint. We still think Heineken is working hard to improve its geo-mix (with recent acquisitions of FEMSA Cerveza and now Asia Pacific Breweries) and to improve its profitability (€ 500m TCM2 program being implemented in 2012-2014 timeframe). Furthermore, the Heineken stock is quite undervalued vs peers (EV/EBITDA13E of 8.3x vs 12.0x for ABI and 12.1x for SABMiller). We reiterate our BUY rating and € 57 target price.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
24.09.2021
22:12Nevýrazný závěr týdne v USA  
17:46Je už tahle hra u konce?
17:01Akcie se snaží setřást dvojitý čínský zásah, dluhopisy dál pod tlakem  
16:52PPF Financial Holdings a.s.: IFRS konsolidované výsledky za první pololetí 2021
16:02Pavol Mokoš: Signál k dalšímu postupu ČEZu a dividendově zajímavá KB
15:20Čínská centrální banka označila veškeré kryptoměnové transakce za nezákonné
15:08Hypoteční banka, a.s.: Oznámení o zveřejnění pololetní zprávy a výplatě úrokových výnosů CZ0002001266 a CZ0002001308
14:10Komentář: Tržby Costco rostou spolu s inflací  
13:41Nikdo neví, jak to s elektromobily skončí, Musk a Peking se vzájemně potřebují, říká expert z Morgan Stanley
12:11Dodavatelské řetězce snižují výhled Nike (komentář analytika)  
12:05Perly týdne: Ropa k 80 – 90 dolarům, příklon k aktivnímu investování a kauza Evergrande
11:50ČTÚ chystá kvůli omezené konkurenci regulaci trhu mobilních dat
11:05Čínská Evergrande zmeškala termín pro uhrazení úroků z dluhopisů
10:56Návrat starých obav, akcie obracejí dolů, výnosy dluhopisů v Evropě dál stoupají  
10:26Čínské zpomalení ropu (zatím) netrápí  
10:12Daimler uzavře bateriovou alianci s koncerny Stellantis a Totalenergies
9:18Rozbřesk: O víkendu klíčové německé volby a koruna vyhlíží ČNB
9:11Důvěra v ekonomiku v září potřetí za sebou klesla
9:09Dopad vysokých cen energií délkou překoná covid, soudí Lagardeová
8:53Evropské akciové burzy mohou váhat, nálada se ale zhoršuje. EP Infrastructure prý zvažuje IPO  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data