Čínské rozhlasové a televizní stanice nebudou nadále vysílat reklamy na drahé dárky, jako jsou luxusní hodinky, vzácné známky či zlaté mince. Jde o další součást vládní snahy zakročit proti extravaganci a plýtvání, stejně jako proti korupci, kterou by luxusní dárky mohly představovat.
Jak napsala oficiální tisková agentura Nová Čína, "podobné reklamy propagují pomýlené hodnoty a pomáhají vytvářet špatný mravní ráz společnosti". Proto se Státní úřad pro rozhlas, film a televizi rozhodl proti nim zakročit, dodala Nová Čína.
Zákaz následuje po opakovaných výzvách nadcházejícího čínského prezidenta Si Ťin-pchinga k boji proti korupci. V projevu, který pronesl 22. ledna, Si prohlásil, že je stejně důležité chytat "mušky", tedy obyčejné lidi zapojené do korupce, jako jít po "tygrech", tedy nejvyšších oficiálních činitelích.
Si varoval, že pokud se nepodaří vymýtit korupci a extravaganci, pak bude ohroženo samotné přežití vládní komunistické strany. Strana se v posledních letech musela vypořádat s řadou skandálů poté, co se provalila korupce na nejvyšších místech.