Francouzský výrobce automobilů (57,05 EUR, 0,02%) dnes podepsal dohodu o vytvoření společného podniku s čínskou společností Dongfeng Motor Group v hodnotě 1,3 miliardy dolarů (26 miliard Kč). Firmy uvedly, že od roku 2016 hodlají zahájit výrobu v nové čínské továrně s počáteční kapacitou 300.000 vozů ročně.
Plány na společný podnik firmy poprvé ohlásily již před devíti lety, začátkem tohoto měsíce jeho vytvoření schválily čínské úřady. je podle agentury DPA poslední velkou evropskou automobilkou, která dosud nevyrábí automobily v Číně.
V Číně už působí francouzský konkurent Renaultu, automobilka PSA (8,93 EUR, -4,42%) Citroën. I ona má společný podnik s Dongfeng, která je druhým největším čínským výrobcem automobilů. Kromě toho působí Dongfeng ve společných podnicích s japonskými výrobci Nissan Motor a (40,35 USD, -0,59%) Motor.
Americká automobilka General Motors, která dosud byla partnerem PSA Peugeot Citroën, na konci minulého týdne sdělila, že se aliance s francouzskou firmou vzdává a celý svůj majetkový podíl v ní prodá. Stalo se tak poté, co ztrátová francouzská automobilka sama potvrdila, že jedná s čínskou společností Dongfeng Motor o partnerství, které by mělo zahrnovat zvýšení kapitálu a nové projekty.
Čína v roce 2009 díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa. Přední světové automobilky se snaží expanzí v Číně a na dalších rozvíjejících se trzích kompenzovat slabší poptávku ve vyspělých zemích.
(Zdroj: Bloomberg, ČKT)