Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Co vlastně firmy chtějí od uchazečů o práci?

Co vlastně firmy chtějí od uchazečů o práci?

31.10.2014 13:01
Autor: Redakce, Patria Online

U mladých uchazečů o práci je často zmiňován požadavek na kritické přemýšlení. Není ale moc jasné, co to vlastně znamená. Zaměstnavatelé si stěžují, že vysoké školy neučí studenty řešit a posoudit komplexní problémy. Sami ale často nejsou schopni definovat, jaké dovednosti by studenti měli konkrétně mít. Ti tak tápou v tom, co je po nich požadováno. A když práci dostanou, přemýšlejí o tom, zda se mají držet pravidel, či je naopak porušovat.

Výraz „kritické přemýšlení“ se v nabídkách pracovních míst po roce 2009 zdvojnásobil. Uvádějí to stránky Indeed.com. Definice přitom může mít řadu podob: Schopnost zkoumat data a přijít s logickými argumenty bez toho, abychom se zaobírali informačním šumem (Richard Arum z New York University). Přemýšlet o tom, jak přemýšlíme, tak, abychom zlepšili naše přemýšlení (Linda Elder z Foundation for Critical Thinking). Využívat vhodné a dostupné informace k tomu, abychom dospěli k řešení či rozhodnutí (Michael Desmarais z Goldman Sachs Group).

V Ernst&Young se při hodnocení schopnosti kriticky přemýšlet ptají na to, jak by zájemce o pracovní místo vyřešil spolupráci s nepříjemným člověkem. V dalších kolech rozhovorů pak musí kandidát řešit problémy z firemního sektoru. Příkladem je rozhodování mezi tím, zda má firma produkt vyrábět či nakupovat a proč. V Goldman Sachs Group zase po zájemcích o práci v oddělení sales&trading požadují, aby zhodnotili akciové analýzy této firmy a vysvětlili, na čem se jejich hodnocení zakládá. Na konci celého pohovoru by pak mělo být jasné, zda kandidát skutečně disponuje schopností kriticky přemýšlet, či nikoliv.

Judy Nagengast ze společnosti Continental říká, že mladí zájemci o práci jsou schopni naučit se věci nazpaměť a pak je papouškovat. S řešením praktických problémů ale zápasí. Linda Elder z Foundation for Critical Thinking k tomu však dodává, že firmy většinou nechtějí skutečné kritické přemýšlení, ale pouze zaměstnance, kteří jsou schopni řešit problémy. Rozdíl spočívá v tom, že člověk se skutečně kritickým přemýšlením se snaží o změnu zaběhlých pořádků. A zejména na nižších úrovních to často není vlastnost, kterou by vedení firmy hledalo. „U nás v Goldman Sachs neočekáváme, že by nově přijatí lidé hned první den radili řediteli, jak má změnit firemní strategii. Ale požadujeme po nich víc, než je vyplňování předem definovaných formulářů. Měli by doporučovat potřebné změny,“ říká Desmarais.

Zdroj: WSJ


Čtěte více:

Nevíte, co po škole? Goldman Sachs o 20 % zvýšil nástupní mzdu, nově šplhá až na 85 tis. USD ročně
21.8.2014 17:45
Tvrdý zápas wallstreetských bank o nadějné studenty přiměl vedení Gold...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data