Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Biometrická studia mají zvýšit sledovanost televizí a prodávat víc zboží a služeb

Biometrická studia mají zvýšit sledovanost televizí a prodávat víc zboží a služeb

4.11.2015 13:20
Autor: Pavel Daniel

Zdvojnásobení prodejních objemů na základě zhlédnuté cílené reklamy a zvýšení sledovanosti svých televizních sítí. To si slibují společnosti Comcast ze skupiny NBC Universal a Viacom Inc. Pomoci k tomu by jim měly specializované televizní laboratoře, ve kterých budou specialisté studovat chování televizních diváků. Studia mají být prošpikována infračervenými kamerami pro sledování biometrických údajů. Pozornosti neujdou pohyby očí a obličeje, reakce a z čidel umístěných na kůži a u srdce, se pak budou sestavovat speciální monitory.

Biometrika má zvýšit výkony firem

Viacom laboratoř, která je nyní budována v New Yorku, bude mít k dispozici elektroencefalogramy (EEG) k monitorování mozkových vln při sledování televize. A vyhodnocovat záznamy pak bude agentura Nielsen Holdings. NBC Universal otevřela svou laboratoř v Orlandu na Floridě už v září 2015 a čeká od ní, že bude schopna určit, jaké scény u diváků vyvolávají nejsilnější emocionální reakce. Společnost Time Warner už tři roky vlastní v New Yorku speciální studio, ve kterém může být až 200 lidí. Ty firma studuje při sledování televizního obsahu, filmů nebo hraní počítačových her. Laboratoř mediaLAB pak účastníkům výzkumu platí od 10 USD za 10 minut strávených pro studijní účely až 1000 dolarů za celý den, strávený ve studiu. Srdcem systému jsou přitom kamery, které sledují oči lidí a zaznamenávají měnící se výraz obličeje.

Cílem projektu Viacomu a Comcastu je nejen zvýšit sledovanost vlastních televizních sítí, ale i za provizi poskytnout odběratelům (rozuměj inzertním zadavatelům) lepší návod k tomu, co mají do svých reklam dávat. Problémem ale je nejen cena takového výzkumu, která se podle dostupných informací pohybuje dvakrát výš, než je obvyklé, ale i to, že zkoumání samo o sobě prodeje zlepšit či zaručit nemusí. Firmy za servis, sestavený z biometrických měření, zaplatí v průměru 30 000 až 100 000 Amerických dolarů.

Odpovědi bez otázek

Jenže Viacom a Comcast chtějí, aby vyšší sledovanost televize změnila tok výdajů inzerentů na reklamním trhu opět ve prospěch televizí. Firmy spoléhají na to, že jim zisky zajistí právě investice do monitoringu biometrických dat. Ideálně by to mělo fungovat následovně: Na základě měření získá inzerent nejen nastavení ideálního času pro vysílání reklamy, ale i různé pohledy na vnímání reklamního obsahu. Pokud například promítaná scéna vyvolá mozkovou odezvu u nastávající maminky, může to znamenat, že výrobci dětských plenek našli ideální čas a místo pro své reklamní sdělení. Když promítaná scéna ovlivní mozkovou aktivitu sledovaného vzorku lidí, kteří nedostanou před vysíláním najíst, výrobci potravin si mohou být jisti, že je čas spustit reklamy na potraviny.

Televizním sítím se není co divit. Už roky se snaží zjistit, o čem diváci přemýšlejí nejen při sledování vysílání, ale i při „reklamních přestávkách“. Dosud byl nejvyužívanějším způsobem průzkum mezi vybranými cílovými skupinami. Viacom a Comcast si od nového způsobu získávání informací slibují, že jim biometrická data poskytnou přímé odpovědi bez toho, aniž by bylo nutné diváků ptát se nahlas. „Problém je, že když se někoho zeptáte na to, jak reaguje na různé věci, začne o tom přemýšlet a jeho odpověď nemusí dávat reálný obraz," citovala agentura Reuters Alana Wurtzela, prezidenta výzkumu a vývoje médií v NBCU. "Měření jeho mozkové aktivity proto dává věrnější obraz toho, co si skutečně myslí," doplnil Wurtzel.

Zdroj: Reuters, Viacom, Comcast



Čtěte více:

Rok černých labutí
4.11.2015 11:15
Americký ekonom libanonského původu Nassim Nicholas Taleb přispěl do a...
Japonsko a Čína: Indexy nákupních manažerů potěšily, čínská data však zůstávají slabá
4.11.2015 9:56
Dnes ráno byla zveřejněna nová data z indexu nákupních manažerů (PMI)....
Tesla Motors ve 3Q pořád ve ztrátě přitom nadále masivně investuje; akcie reaguje růstem o 9 %
4.11.2015 10:06
Mladá a populární automobilka Tesla Motors ohlásila další kvartální vý...
Je Rusko cestou k míru, nebo jeho překážkou?
4.11.2015 11:00
Tradičním spojencům Spojených států v oblasti Blízkého východu dochází...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
9:00CZ - PPI, y/y
11:00EMU - CPI, y/y