Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
BMW: Budeme potřebovat více technologických inženýrů

BMW: Budeme potřebovat více technologických inženýrů

4.3.2016 15:02
Autor: Pavel Daniel, Patria Online

Sto let budovala automobilka BMW svou značku, coby spojení svých aut s „maximálním hnacím strojem". Jenže nyní se bavorská automobilka připravuje na zásadní změnu. Podle Klause Froehlicha, CEO BMW, totiž značka vidí radikálně novou budoucnost ve světě aut bez řidiče, kdy se dosavadní zákazníci jednoduše stanou „pouhými“ pasažéry a jízdu jim zajistí sama auta. K tomu bude ale podle něj nutná změna, i proto BMW už nyní hledá, kde může zlepšit obchodní model tradiční automobilky.

Oddělení výzkumu a vývoje přebírá otěže

Jen několik dní před stými narozeninami značky BMW představil její člen představenstva za oblast výzkumu a vývoje plány pro zcela „novou“ firmu. V ní mají polovinu všech zaměstnanců oddělení R&D (Výzkum a vývoj) tvořit programátoři, kteří mají soutěžit s kolegy od firem jako Google o zdokonalení „samo řiditelných“ aut. „Pro mě je to klíčová kompetence mít nejinteligentnější auto," řekl Klaus Froehlich agentuře Reuters v rozhovoru na ženevském autosalonu.

S tím, jak high-tech svět otevírá nové obchodní příležitosti, začíná BMW vidět své konkurenty mezi firmami, jakou je například internetová taxi služba Uber a či obchodní website Truecar, kterého Froehlich označil za "nového zprostředkovatele". Podle šéfa BMW je nutné zachovat vlastní obchodní model, aniž by se firma vzdala příležitostí, které nabízí online svět. „Pokud se to nepovede, skončíme jako společnost Foxconn, která jen dodává firmám jako Apple „kovové“ součástky," citovala agentura Reuters varování Klause Froehlicha.

Ředitel firmy naléhá na to, aby BMW rozjela potřebné změny rychle, soustředila se na vybudování nové sítě dodavatelů, z nichž má mnoho pocházet mimo tradiční automobilový průmysl. Příležitosti ke zlepšení BMW vidí Froelich například v oblasti umělých inteligencí a dohánět nedostatky má firma i ve strojních znalostech. Statistiky říkají, že softwaroví inženýři v BMW nyní tvoří jen 20 procent z počtu 30 000 zaměstnanců, smluvních partnerů a dodavatelů, kteří pracují v oboru výzkumu a vývoje pro BMW. A to se má změnit. Zvýšit ale angažovanost technických inženýrů ve firmě nebude jednoduché. „Pokud bude potřeba dostat se do poměru 50:50 do pěti let, musíme získat 15 000 až 20 000 lidí z partnerství s dodavateli, nebo někde jinde," řekl Froehlich s tím, že německé školy neposkytují dostatek technologických inženýrů.

Software začíná být stejně vážný jako hardware

Podle BMW i kvůli tomu, že se segment software stává stejně důležitý jako oblast hardware, vidí BMW další potenciální změnu  – uvolnění vlastních technologických řešení pro komerční účely. Ideálním příkladem je podle generálního ředitele firmy například prodej trenažérů pro elektrická a hybridní vozidla. „Počítáme s tím, že budeme prodávat vlastní trenažéry," řekl Froehlich. Podle něj je na trhu nyní řada menších výrobců, kteří si ale nemohou dovolit technologie rozvíjet.

Mezi oblastmi, kde bude podle Klause Froehlicha BMW potřebovat výraznější partnerskou spolupráci, je cloud computing, technologie ukládání dat a softwaru na dálku a přístup k nim přes internet. Data získaná z palubních senzorů aut tak bude možné kombinovat s bezdrátově dodávanými informacemi, například o počasí či dopravě, prostřednictvím mobilních sítí příští generace, označované jako 5G. Vizí generálního ředitele je získat během příštích pěti až šesti let maximum „in-house“ znalostí a řešení, i když vzájemně prospěšnou spolupráci může podle něj přinést i řada nových externích dodavatelů.


Čtěte více:

Demokratičtí prezidenti USA měli na akciové trhy lepší vliv než jejich republikánští kolegové
4.3.2016 11:54
Jméno nového amerického prezidenta či prezidentky se svět dozví 8. lis...
Čínu táhnou ke dnu zombie
4.3.2016 11:00
Ve světě dochází ke kolapsu cen námořní přepravy, ale čínské státní lo...
Český HDP nakonec přece jen nepoklesl
4.3.2016 9:20
Tak nakonec byl výsledek české ekonomiky v posledním čtvrtletí přece j...

Reklama
Nově na Patria.cz - obchodní signály na forexu podle technických indikátorů ADX, Williams R% a klouzavých průměrů!
Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
11.12.2016
13:12OECD razantně mění svůj pohled na expanzivní fiskální politiku
8:53Víkendář: Bruce Willise na záchranu Země nepotřebujeme, misi AIDA ano
10.12.2016
19:23Jak se stal z Portugalska ostrov stability
13:23Jak budou evropské banky vypadat za deset let?
9:49Víkendář: Zaspaly německé automobilky dobu?
9.12.2016
22:00Wall Street pokračovala ve spanilé jízdě; hlavní indexy zavřely na nových maximech
21:14Project Syndicate: Budoucnost řízení migrace
18:44Unavení draci (šest investičních témat pro rok 2017, díl třetí)
17:51Kofola: Pražská burza je prioritou, z varšavské odejdeme
17:38Euro prohlubuje ztráty, nervozita z italských bank se před víkendem vrací  
17:25Summary: Italské banky, Broadcom
17:07Týden na měnách: Menší, ale delší QE  
17:00Praha close – PX stoupal společně se západní Evropou, až na KB banky klesaly
15:13Týden technicky - Trendy pokračují: dolar roste, i ceny akcií. Ropa stále na maximech, zlato stagnuje
15:04Jaký bude rok 2017 na trzích podle Fidelity?
13:45Podaří se na trhu s ropou nastolit rovnováhu? Pokračování v sobotu
13:30České dráhy, a.s. - Společnost České dráhy, a.s. oznamuje zahájení výplaty sedmého úrokového výnosu počínaje dnem 25. ledna 2017
12:29Kuřáci si od května v restauraci nezapálí, rozhodla sněmovna
11:19Evropa směřuje k nejlepšímu týdnu od února i když banky ztrácí
10:53Václav Kmínek: Nízké úroky vybízejí k investicím do kvalitních dividendových titulů  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data