Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
BMW: Budeme potřebovat více technologických inženýrů

BMW: Budeme potřebovat více technologických inženýrů

4.3.2016 15:02
Autor: Pavel Daniel

Sto let budovala automobilka BMW svou značku, coby spojení svých aut s „maximálním hnacím strojem". Jenže nyní se bavorská automobilka připravuje na zásadní změnu. Podle Klause Froehlicha, CEO BMW, totiž značka vidí radikálně novou budoucnost ve světě aut bez řidiče, kdy se dosavadní zákazníci jednoduše stanou „pouhými“ pasažéry a jízdu jim zajistí sama auta. K tomu bude ale podle něj nutná změna, i proto BMW už nyní hledá, kde může zlepšit obchodní model tradiční automobilky.

Oddělení výzkumu a vývoje přebírá otěže

Jen několik dní před stými narozeninami značky BMW představil její člen představenstva za oblast výzkumu a vývoje plány pro zcela „novou“ firmu. V ní mají polovinu všech zaměstnanců oddělení R&D (Výzkum a vývoj) tvořit programátoři, kteří mají soutěžit s kolegy od firem jako Google o zdokonalení „samo řiditelných“ aut. „Pro mě je to klíčová kompetence mít nejinteligentnější auto," řekl Klaus Froehlich agentuře Reuters v rozhovoru na ženevském autosalonu.

S tím, jak high-tech svět otevírá nové obchodní příležitosti, začíná BMW vidět své konkurenty mezi firmami, jakou je například internetová taxi služba Uber a či obchodní website Truecar, kterého Froehlich označil za "nového zprostředkovatele". Podle šéfa BMW je nutné zachovat vlastní obchodní model, aniž by se firma vzdala příležitostí, které nabízí online svět. „Pokud se to nepovede, skončíme jako společnost Foxconn, která jen dodává firmám jako Apple „kovové“ součástky," citovala agentura Reuters varování Klause Froehlicha.

Ředitel firmy naléhá na to, aby BMW rozjela potřebné změny rychle, soustředila se na vybudování nové sítě dodavatelů, z nichž má mnoho pocházet mimo tradiční automobilový průmysl. Příležitosti ke zlepšení BMW vidí Froelich například v oblasti umělých inteligencí a dohánět nedostatky má firma i ve strojních znalostech. Statistiky říkají, že softwaroví inženýři v BMW nyní tvoří jen 20 procent z počtu 30 000 zaměstnanců, smluvních partnerů a dodavatelů, kteří pracují v oboru výzkumu a vývoje pro BMW. A to se má změnit. Zvýšit ale angažovanost technických inženýrů ve firmě nebude jednoduché. „Pokud bude potřeba dostat se do poměru 50:50 do pěti let, musíme získat 15 000 až 20 000 lidí z partnerství s dodavateli, nebo někde jinde," řekl Froehlich s tím, že německé školy neposkytují dostatek technologických inženýrů.

Software začíná být stejně vážný jako hardware

Podle BMW i kvůli tomu, že se segment software stává stejně důležitý jako oblast hardware, vidí BMW další potenciální změnu  – uvolnění vlastních technologických řešení pro komerční účely. Ideálním příkladem je podle generálního ředitele firmy například prodej trenažérů pro elektrická a hybridní vozidla. „Počítáme s tím, že budeme prodávat vlastní trenažéry," řekl Froehlich. Podle něj je na trhu nyní řada menších výrobců, kteří si ale nemohou dovolit technologie rozvíjet.

Mezi oblastmi, kde bude podle Klause Froehlicha BMW potřebovat výraznější partnerskou spolupráci, je cloud computing, technologie ukládání dat a softwaru na dálku a přístup k nim přes internet. Data získaná z palubních senzorů aut tak bude možné kombinovat s bezdrátově dodávanými informacemi, například o počasí či dopravě, prostřednictvím mobilních sítí příští generace, označované jako 5G. Vizí generálního ředitele je získat během příštích pěti až šesti let maximum „in-house“ znalostí a řešení, i když vzájemně prospěšnou spolupráci může podle něj přinést i řada nových externích dodavatelů.


Čtěte více:

Demokratičtí prezidenti USA měli na akciové trhy lepší vliv než jejich republikánští kolegové
4.3.2016 11:54
Jméno nového amerického prezidenta či prezidentky se svět dozví 8. lis...
Čínu táhnou ke dnu zombie
4.3.2016 11:00
Ve světě dochází ke kolapsu cen námořní přepravy, ale čínské státní lo...
Český HDP nakonec přece jen nepoklesl
4.3.2016 9:20
Tak nakonec byl výsledek české ekonomiky v posledním čtvrtletí přece j...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
23.4.2018
18:04Evropa na rozdíl od USA ztrácí naději na pozitivní investiční spirálu
17:54Index PX i DAX zavřely v zelené nule, USA s nejistotou v zeleném, Alcoa -9 %!  
17:19Summary: Halliburton se dívá na další kvartál s optimismem
16:56Region pod tlakem, koruna k euru slábne nad 25,40  
16:48Průzkum: Pro Czexit je pětina podnikatelů. Méně než loni
16:20Jednoduchý důvod, proč se na bitcoinu nafukuje jedna bublina za druhou
15:40Výsledky Philips neurazily, pozitivně vyčnívá diagnostika (komentář analytika)  
15:16Monetě dochází dech před dividendou, UBS Group - 3 %, USA naznačuje mírný růst
15:08Smíšené výsledky UBS Group posílají akcie dolů  
15:04Týdenní výhled: Evropu čeká ohodnocení od ECB i výkop výsledkové sezóny  
13:40Reuters: Energetické aktivity CEFC možná převezme CITIC Group
12:35Švédsko ukazuje, kde je hranice mezi pomocí uprchlíkům a sebedestrukcí v přímém přenosu
11:55Brusel chce přesměrovat peníze z fondů EU ze střední Evropy
11:50Írán zakazuje obchodování s kryptoměnami
11:00Nálada v průmyslu dál klesá na nová roční minima
10:47PX bez jasného směru, německé Metro AG -8,87 %!
10:32Desetiletý výnos téměř na 3 procentech. Z obnoveného růstu těží dolar  
9:16Rozbřesk: Čekáme opatrné komentáře ECB
8:59Klesající Asie sledovala obchod a politiku, evropské trhy by ale mohly zahájit mírným růstem  
8:22Holub (ČNB): Boom na hypotečním trhu lehce zpomaluje

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
2:30JP - PMI v průmyslu
9:30DE - PMI v průmyslu
10:00EMU - PMI v průmyslu
16:00USA - Prodeje starších domů