Čtyři miliardy amerických dolarů zaplatila letecká společnost Alaska Air Group Inc za akvizici Virgin America Inc, devátého největšího amerického osobního leteckého dopravce. Ještě před několika dny měly zájem o Virgin America, která patřila do portfolia britského miliardáře Richarda Bransona, dvě společnosti - JetBlue Airways a Alaska Air Group. Alaska Air zaplatí 57 amerických dolarů za jednu akcii Virgin America a uhradí její dluhy, které zahrnují náklady na operativní leasing letadel.
Akvizice leteckých dopravců je podle zdrojů agentury Reuters vůbec první americká fúze komerčních leteckých společností od roku 2013, kdy došlo ke spojení a American Airlines. Akvizice má zvýšit podíl Alaska Air Group Inc na americkém trhu tím, že může expandovat do lukrativních leteckých destinací, jakými jsou například San Francisco nebo Los Angeles. Podle zdroje, blízkého vyjednávání, má Alaska Air zaplatit 56 až 58 amerických dolarů za akcii Virgin America.
Podle statistik zabírá Virgin America zhruba 1,5 procenta amerických letových kapacit, zatímco Alaska Air a její dceřiné společnosti Horizon Air ovládají 5 procent. Společnost JetBlue zabírá na „domácím“, americkém, trhu 6procentní podíl. Alaska Air Group je holdingová společnost, která vlastní Alaska Airlines a Horizon Air. Alaska Air a její partnerské regionální letecké společnosti obsluhují více než 100 destinací ve Spojených státech, Kanadě, Kostarice a Mexiku. Tržní kapitalizace firmy dosáhla na hodnotu 10,2 miliardy amerických dolarů.
Analytici hodnotí možnou akvizici leteckých společností jako průlom, neboť v uplynulých desetiletích koncentrovaly díky megafúzím do svých rukou čtyři klíčový hráči leteckého přepravního průmyslu. Díky akvizici by se nabídka kapacity sedadel Alaska Air Group na mezinárodním letišti v San Francisku zvýšila ze 4 % na 15 a na mezinárodním letišti v Los Angeles z 5 % na jedenáct. Leteckým dopravcům nahrávají nízké ceny ropy, které pomohly firmám k upevnění jejich ziskovosti. Alaska Airline přepravila za rok 2015 32 milionů cestujících.